پنجشنبه 8 آذر 1397 / 07:19|کد خبر : 3479|گروه : سياسي

یادواره شهدای کرامت در مریوان برگزار شد؛

یادواره ای برای چهارده شهیدی که عاشقانه رفتند/ شهدای کرامت ، امنیت را با جان خریدند

یادواره ای برای چهارده شهیدی که عاشقانه رفتند/ شهدای کرامت ، امنیت را با جان خریدند

استان کردستان برای حفاظت و حراست از مرزهای کشور در این خطه اسلامی، بیش از ۵۴۸۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است...

 

به گزارش آرباباخبر ، استان کردستان برای حفاظت و حراست از مرزهای کشور در این خطه اسلامی، بیش از ۵۴۸۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

سی ام تیر ماه امسال گروهک های ضد انقلاب (پژاک) با حمله به محل نگهداری مهمات پایگاه مرزی روستای دری 11 نفر از نیروهای مستقر در این پایگاه را به شهادت رساندند و هشت نفر را نیز زخمی کردند در همین راستا گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی شهرستان مریوان تحت عنوان یادواره شهدای کرامت در این شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، فرمانده سپاه کردستان، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم و تعدادی از مدیران کل استان برگزار شد.

 

 

عزت امروز ایران اسلامی به برکت اسلام است

 

ماموستا شیرزادی امام جمعه شهدای مریوان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: کرامت و اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل تلاش و از خودگذشتگی شهدا و جانبازن است که در راه دفاع از انقلاب و کشور در عرصه‌های حساس همواره حضور داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: شهدای کرامت، شهدای ایثار و شهدای حراست همیشه در میدان مقابله با دشمنان سینه سپر کرده‌اند تا عزت اسلام حفظ شود.

 

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه عزت امروز ایران اسلامی به برکت اسلام است، گفت: ما مکتب ایثار و شهادت داریم، خداوند تبارک و تعالی به شهید وعده داده که عزت دنیا و آخرت را خواهند داشت.

 

به گفته وی، هرچه امروز در جهان عزت داریم از برکت اسلام و فرهنگ شهادت است که باید این عزت و عظمت را با زنده نگهداشت یاد و خاطر شهدا زنده نگهداریم.

 

امام جمعه مریوان اظهار کرد:‌ از خداوند متعال خواستاریم که عزت، شرافت و انسانی و پیروزی را نصیب ملت ایران به ویژه مرزداران کند.

 

 

 الگوسازی از روش زندگی شهدا و زنده نگهداشتن یاد آنها ضروری است

 

مجید قلی زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در ادامه اظهار کرد: عزت جمهوری اسلامی به برکت پایداری جوانمردان و رزمندگانی است که جان خود در این راه فدا کردند.


وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی عزت و آبروی ایران اسلامی است، افزود: هر زمان استکبار به فکر ضربه زدن به ایران افتاد با سد آهنین بسیج مواجه و از عملی کردن توطئه هایش نا امید گردید.

 

قلی زاده بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را در ترویج فرهنگ شهادت موثر دانست و یادآور شد: امنیت و آرامشی که امروز داریم مرهون خون پاک مپو مطهر شهداست بنابراین وظیفه داریم همواره یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.


وی با اشاره به اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ کشور هستند، تاکید کرد: باید در مسیر راه شهدا قدم برداشته و طوری زندگی کنیم که شرمنده و مدیون خون آنها نباشیم.

 

وحدت بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی برای ملت ایران و سایر کشورهای جهان است

 

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در یادواره شهدای کرامت گرامیداشت ۱۴ شهید حمله تروریستی مریوان که هم‌اکنون در سالن اجتماعات آموزش و پرورش مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: خداوند متعال در رابطه با شهدا و همه کسانی که در راه خدا، جهاد، مبارزه و حتی اعلام آمادگی برای مقابله دشمنان اسلام می‌کنند یک ارزش و جایگاه خاص قائل است.

 

وی تصریح کرد: خداوند در سوره مبارکه محمد می‌فرماید "ما اگر بخواهیم به راحتی می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم و آنها را نابود کنیم، این برای شما و یک نوع آزمایش برای رشد انسان‌ها است".

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: این آیه و سایر آیات قرآن مجید بیانگر این است که کسانی که به میدان می‌آیند و در برابر دشمنان می‌ایستند به جایگاه ویژه‌ای می‌رسند.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: عده‌ای در این میدان آزمایش جز سپاه دشمن شدند و عده‌ای فی‌سبیل‌الله در سپاه دین اسلام قرار می‌گیرند.

 

وی اضافه کرد: کسانی که در راه طاغوت و غیرخدا می‌جنگند قدرتی پوشالی دارند و هرچه حیله کنند در مقابل مومنان به جایی نخواهند رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: کسانی که می‌جنگند و در راه خدا شهید می‌شوند اعمالشان هیچ وقت ضایع نمی‌شود و از بین نخواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه نخستین قطره خون شهید که به زمین می‌ریزد از تمام گناهان پاک می‌شود، گفت: جایگاه شهید در همان دقایق نخست که نخستین قطرات خونش از بدن جدا می‌شود به آنها نشان داده می‌شود.

 

به گفته وی، خون شهدا همه در راستای آزادی، استقلال، تضمین سعادت و آگاهی‌بخشی بشریت ریخته شده از این رو هیچگاه هدر نمی‌رود.

 

وی تصریح کرد: برای اینکه بشریت هدایت پیدا کند، خون‌ها باید ریخته شود، این خون‌های پاک هیچگاه از بین نمی‌رود و مسیر هدایت را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا تشکیل و به این جایگاه رسیده است، گفت: ملت ایران به برکت خون شهدا از زیر سلطه استکبار و استبداد بیرون آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی برای ملت ایران و سایر کشورهای جهان است.

 

 

اجر شما نزد خداوند کمتر از شهدا نیست

 

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام شهدا نزد پروردگار، خطاب به پدران و مادران شهدا، اظهار کرد: اجر شما نزد خداوند کمتر از شهدا نیست.

 

وی تصریح کرد: ای کسانی که دارای ایمان هستید شما یاری و استعانت از خدا بخواهید و صبر را پیشه کرده و در نماز با خداوند ارتباط برقرار کنید.

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه امام راحل انقلاب را به جهان صادر کرد، گفت: انقلاب اسلامی تنها خاص ایران نبود بلکه به جهان صادر شده و اقتدار امروز آن حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

 

وی گفت: ملت ایران به ویژه رزمندگان و شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تمام وجود در عرصه حاضر و اجازه ندادند دست ناپاک دشمنان به خاک ما برسد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهدا درس ایثار، فداکاری و گذشت را به ما دادند و با هر قطره خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا بهترین معاله را با خداوند کردند و خود را فروشنده و خدا را خریدار قرار دادند، گفت: این معامله‌ای است که موجب رضایتمندی پروردگار شده است.

 

به گفته ماموستا رستمی، این نظام بر مبنای دین، قانون سماوی و شریعت پیامبر مکرم اسلام آمده و ترحم، مودت و رحمت و دین صلح و دوستی است.

 

وی با بیان اینکه دشمن با دست تفرقه‌اندازی برای براندازی و ضربه به اسلام آمده است، گفت: از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم دست ناپاک دشمنان اسلام را از ممالک اسلامی قطع کند.

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع از ارزش‌های بود، گفت:‌ دفاع مقدس، دفاع از نوامیس، حرمت، کرامت و آب و خاک کشور بود و اجازه نداد دست ناپاکان به ذره‌ای از خاک این سرزمین برسد.

 

وی تصریح کرد:‌ کسانی که زندگی دنیا را به آخرت می‌فروشند، باید در راه خدا بجنگند و خداوند در قرآن بهترین نوید و پاداش‌ها را به آنها می‌دهد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چشمی که از ترس خدا گریان باشد و چشمی که در راه خدا حراست و نگهبانی بدهد هیچ وقت به آتش دوزخ نخواهد سوخت.

 

 

 
خون شهدا جهانی شده است/شهادت بالاترین فداکاری است
 
 حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه  اظهار داشت: نامه رهبری به جوانان اروپا این پیام را داد که عمق استراتژیک در لبنان، عراق و سوریه خلاصه نشده است.
 

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه خطاب به خانواده‌های معظم شاهد گفت: خون شهدا جهانی شده و خیلی برکات برای دنیا دارد.

 

 

در این یاد‌واره از خانواده معظم شهدای تروریستی مریوان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده سپاه استان کردستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، امام جمعه مریوان، امام جمعه سنندج و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی‌ تجلیل‌‌ شد.

 

 

انتهای پیام/کرد تودی



برچسب ها :

کردستانیادوراه شهدای کرامت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی