سه شنبه 13 آذر 1397 / 12:11|کد خبر : 3485|گروه : اجتماعي

معلولیت، نباید سبب محرومیت گردد/برگزاری جنگ شادی برای معلولان در بانه + تصاویر

معلولیت، نباید سبب محرومیت گردد/برگزاری جنگ شادی برای معلولان در بانه + تصاویر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه تصریح کرد : معلولیت یک پدیده بشری است که زندگی انسان‌ها در طول تاریخ ازآن فارغ نبوده است. در واقع این مساله همزاد زندگی بشر بوده است و این همزیستی با بشر به ما یاد داده است که معلولیت محدودیت نیست و معلولین در هر جامعه وجود دارند و جزیی از آن جامعه‌اند.

 

به گزارش آرباباخبر ، جامعه ما نیز به مانند هرجامعه ای دیگر افراد و اشخاص دارای معلولیت خود را در خود داشته است. شاید آنچه که در گذشته موضوع معلولیت مورد توجه قرار نداشته است اولا عدم آگاهی عمومی است؛ دوما فقدان امکانات و زمینه  اطلاع رسانی می‌باشد. به تناسب رشد اجتماعی و افزایش آگاهی جامعه و توسعه امکانات اطلاع رسانی مسئله معلولیت اکنون بدل به یک موضوع حاد و جدی اجتماعی گردیده است که بسیاری از موضوعات حقوقی و سیاسی واجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه سه دهه جنگ و بحران سیاسی، نظامی و اجتماعی، تعداد معلولین را در کشور بیش از سایر کشورها، به گونه قابل ملاحظه‏ای افزایش داده است.

 

گفتنی است که امروز به مناسبت هفته معلولان جنگ شادی برای معلولان شهرستان بانه با همت اداره بهزیستی و با شرکت و حضور پرشور معلولان در رده های سنی مختلف و خانواده های آنها برگزار گردید.

 

در این مراسم تافگه حسن پور با اشاره به معلولیت  اذعان کرد : بر اساس واقعیت‌های دریافتی و شواهد متقن کاملا روشن است که معلولیت هرگز به معنای محرویت نیست؛ هیچ انسانی فقط به دلیل داشتن نقص یا کاستی جسمی از حقوق انسانی و بشری خود محروم نمی‌گردد که هیچ کسی دیگری نیز حق ندارد که حقوق و کرامت شخص دارای معلولیت را زیر سوال قرار دهد. بلکه در مقابل همه افراد جامعه مسئولیت دارند که در احترام نهادن و رعایت حقوق یکدیگر و حفظ کرامت و شخصیت هم مساعی جدی و نهایی را بخرج دهد. در این راستا کاملا طبیعی و مهم به نظر می‌رسد که جامعه برای دسترسی افراد دارای معلولیت به حقوق انسانی شان و منزلت و جایگاه شایسته انسانی شان در جامعه بایستی راهکارهای مناسب و سهولت‌های لازم را فراهم گرداند.

 

حسن پور افزود : زمانی‏که معلول به خوبی شناخته شود و توانایی و ضعفش به درستی در جامعه انعکاس یابد، حقوق و تکلیف او نیز مشخص می‏شود؛ به عبارتی حقوق و تکلیف را ویژگی‏های یک نقش تعیین می‏کند. لذا حقوق و تکلیف شخص معلول نیز در سایه ویژگی‏های نقش او تعریف ‏گردد. در این‏جاست که تحقیر و ترحم در مورد معلول بی‏معنا می‏شود و معلولیت محدودیت اگر باشد ولی هرگز توجیه کننده محرومیت نیست.

 

در ادامه این مراسم نیز ناطقی رئیس دفتر محسن بیگلری در بانه با تبریک هفته معلولان پیام نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی را برای حاضرین در جمع خواند .

لازم به ذکر است که جنگ شادی امروز بهزیستی برای معلولان شهرستان بانه شامل برنامه های متنوعی بود که محیطی شاد و مفرح را برای این عزیزان فراهم آورد .

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بانهبهزیستیهفته معلولانجنگ شادیتافگه حسن پورناطقی

نظرات کاربران :

آرمان اعظمی هنرمند بانه ای [شنبه 6 بهمن 1397 | 13:49] پاسخ

این برنامه ها برای کسانی مثل معلولین خیلی کار خوبی است انشاالله برای همیشه برنامه شاد برایشان آ ماده کنیم باتشکر منم درخدمتونم

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی