جمعه 16 آذر 1397 / 10:34|کد خبر : 3494|گروه : اقتصادي

واردات کالا از گمرکات کردستان 49 درصد کاهش یافت

واردات کالا از گمرکات کردستان 49 درصد کاهش یافت

مدیر کل گمرکات کردستان گفت: میزان واردات کالا از گمرکات این استان از فروردین تا پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری، 49 درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش آرباباخبر ، بختیار رحمانی پور روز پنجشنبه  با اشاره به اینکه واردات کالا در استان از دو گمرک سنندج و باشماق مریوان انجام می شود، اظهار داشت: میزان واردات گمرک سنندج در این مدت 543 تن به ارزش 15 میلیون و 897 هزار و 572 دلار بوده است.

 

وی اضافه کرد: واردات گمرک سنندج نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش وزنی 73 درصد کاهش داشت ولی از نظر ارزش دلاری 72 درصد بیشتر است.


مدیرکل گمرکات کردستان میزان واردات گمرک باشماق را هفت هزار و 863 تن کالا اعلام کرد و افزود: ارزش این میزان کالای وارد شده هشت میلیون و 775 هزار و 844 دلار بود.


وی تاکید کرد: واردات کالا از گمرک باشماق از لحاظ وزنی 80 درصد و از نظر ارزش دلاری 78 درصد نسبت به هشت ماه منتهی به آبان سال 96 کاهش پیدا کرده است.


رحمانی پور به مهمترین کشورهای مبدا ورود کالا به گمرکات این استان اشاره کرد و گفت: بیشترین کالاهای وارداتی به گمرکات استان از عراق، ترکیه، سوئیس، ایتالیا و آلمان است.


مدیرکل گمرکات کردستان افزود: مهمترین اقلام وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، وسایل نقلیه، ضایعات باطری و قوه، دستگاه پرس میوه و ضایعات آلومینیوم است.


کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که گمرک مرزی باشماق در میان 108 گمرک فعال صادراتی کشور در هشت ماه منتهی به آبان سال 97 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 16 و از نظر وزنی نیز رتبه 20 را کسب کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام /ایرنا

 



برچسب ها :

گمرکاتکاهشوارداتبانهسیرانبند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی