شنبه 17 آذر 1397 / 07:06|کد خبر : 3496|گروه : فرهنگي

هیچ اولویتی بالاتر از حفظ جان فرزندان این مملکت نیست/۵۰درصد مدارس کشور تخریبی هستند

هیچ اولویتی بالاتر از حفظ جان فرزندان این مملکت نیست/۵۰درصد مدارس کشور تخریبی هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس تهران و حدود ۵۰درصد نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، گفت: اعتبار صندوق ذخیره ارزی تا پایان سال ۹۷ به نوسازی مدارس اختصاص یابد.

 

به گزارش آرباباخبر ، فریده اولاد قباد  با اشاره به اینکه برداشت 3میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی جهت تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در برنامه بودجه سال جاری به تصویب رسیده است، گفت: باوجود آنکه تنها چند ماه تا پایان سال مانده اما هنوز این اعتبار به آموزش و پرورش تعلق نگرفته است هرچند رئیس نوسازی مدارس کشور پیگیر دریافت این پول بوده و مکاتباتی نیز داشته است.

30 تا 40 درصد مدارس تهران و حدود 50درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 30 تا 40 درصد مدارس تهران و حدود 50درصد مدارش کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، ادامه داد: دولت و سازمان برنامه و بودجه، 3میلیارد دلار را از محل حساب ذخیره ارزی جهت تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس اختصاص دهند.

هیچ ضرورتی بالاتر از حفظ جان کودکان و نوجوانان این مملکت نیست

وی معتقد است اگرچه دولت با مشکلات مالی بسیاری رو به ور است و تشدید  تحریم‌ها شرایط خاصی را ایجاد کرده اما بودجه‌ها باید بنا به ضرورت اولویت‌بندی شوند و هیچ ضرورتی بالاتر از حفظ جان کودکان و نوجوانان به‌عنوان سرمایه‌های این مملکت نیست. 

اولادقباد با تاکید بر اینکه مدارس بسیاری نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد هستند و باید برای حفظ امنیت دانش‌‎آموزان چاره‌اندیشی کرد، اضافه کرد: انتقال مصوبه برداشت ۳میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای بازسازی مدارس به صندوق توسعه به دلیل آنکه خلاف برنامه ششم است به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد.

اعتبار صندوق ذخیره ارزی تا پایان سال 97 به نوسازی مدارس اختصاص یابد

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار داریم در این چند ماه که به پایان سال ۹۷ باقیمانده است این اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص داده شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌هاست به حال خود رها شده‌اند در اولویت قرار گیرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه پروژه‌های در حوزه مدرسه‌سازی وجود دارد که فرد خیر سهم خود را داده اما دولت امکان تامین مالی نداشته لذا نیمه تمام مانده‌اند، اظهارکرد: باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌هاست به حال خود رها شده‌اند در اولویت قرار گیرند، اعتبار این پروژه‌ها چه از محل اعتبارات ملی یا از محل اعتبارات استانی باشد در هر صورت بخشی از سرمایه کشور بابت آن‌ها هزینه شده است لذا باید بهره‌برداری شوند.

 

 

پایان پیام/ خانه ملت

 


برچسب ها :

مدارستخریبنماینده مجلسدانش آموزان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی