جمعه 23 آذر 1397 / 08:10|کد خبر : 3507|گروه : سياسي

تشریح دستاوردهای سفر استاندار به سلیمانیه با بایکوت رسانه های منتقد!

تشریح دستاوردهای سفر استاندار به سلیمانیه با بایکوت رسانه های منتقد!

استاندار کردستان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه و بایکوت رسانه های منتقد به بیان مهمترین دستاوردهای سفر دو روزه به استان سلیمانیه عراق پرداخت.

 

به گزارش آرباباخبر  ،  استانداری کردستان امروز نیز بار دیگر و کما فی سابق برای تشریح برنامه ها و اقدامات خود از جمله سفر اخیر هیاتی از استان کردستان به سلیمانیه عراق که بعضا مورد انتقاد منتقدین هم بوده با فیلتر رسانه های منتقد با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه اقدام به تنویر افکار عمومی و بیان دستاوردهای این سفر کرده است.

 

بر اساس آنچه که پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان منتشر کرده ؛ بهمن مرادنیا دراین  نشست خبری ارتباط با دنیای بیرون را لازمه توسعه دانست و گفت: لازم است رسانه‌ها به جای پردازش حواشی بی اهمیت به مسائل اساسی و حایز اهمیت که برای استان سودمند است بپردازند.



وی با بیان اینکه هزینه سفر به سلیمانیه به عهده میزبان بوده و در برخی رسانه‌ها  مسائل را وارونه جلو دادند گفت: برخی مسائل به حدی پیش پا افتاده است که لزومی به توضیح درباره آن نیست.



مرادنیا گفت: همگان باید واقف باشند که اقتصاد و تجارت بر اساس ارتباط شکل می‌گیرد و ما باید با گسترش ارتباطاتمان توانمندی‌های خود را به دیگران معرفی کنیم.



وی با اعلام اینکه سفر به سلیمانیه به همراه هیاتی متشکل از مدیران اجرایی، بخش خصوصی و دو تن از معاونین انجام شد گفت: شش کمیته کاری مشترک در بخش‌های توسعه مرزها، کشاورزی، زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و مباحث ورزشی و فرهنگی تشکیل و جمع بندی این گروه‌های کاری منتج به امضای تفاهم‌نامه مابین طرفین شد.



استاندار کردستان بە بازدید از برخی طرح‌های صنعتی در جریان سفر به سلیمانیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما در مرزهای خود دارای مشکلاتی هستیم که قرار شد این مشکلات جمع‌بندی و در راستای رفع آن اقدام کنیم.



بهمن مرادنیا همچنین توسعه بازارچه‌های مرزی را نیز از نظر دور نداشت و گفت: بازگشایی مرز سیف سقز خواسته مردم است و از دو طرف محدودیت‌هایی در این رابطه وجود داشت و قرار بر این شده است استاندار سلیمانیه با دولت مرکزی رایزنی‌های لازم را انجام دهد و امیدواریم تا یکماه آینده بازارچه سیف سقز و بازگشایی آن نهایی و اجرایی شود.



وی افزود: در خصوص مرز سیرانبند بانه نیز وزیر کشور عراق قول مساعدت و همکاری داده و ما نیز برای نهایی شدن و رسمیت مرز سیرانبند با تهران رایزنی کنیم.



مرادنیا اظهار داشت: در خصوص مرز باشماق هم مشکلاتی وجود دارد و طرف عراقی از مرز تا سلیمانیه را چهار خطه تعریف کرده و در ایران نیز با اتمام جاده سنندج به مریوان بخش زیادی از مشکلات حل  و مسیر سنندج تا سلیمانیه به ۲/۵ ساعت کاهش خواهد یافت.



وی تحکیم روابط دو استان کردستان و سلیمانیه را یکی از اهداف سفر به سلیمانیه عنوان کرد و افزود: ما در این سفر دیدارهایی نیز با برخی از سرمایه گذاران داشتیم و عموماً سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و مشتاق به حضور در کردستان هستند ولی دارای موانع و مشکلاتی هستند که باید آنها را رفع کنیم.



مرادنیا اضافه کرد: برخی سرمایه‌گذاران برای پیشبرد کارهای خود گیر اداری دارند که در این خصوص معاون اقتصادی ماموریت یافته که موانع پنجره واحد سرمایه‌گذاری را بر طرف و در این زمینه تسهیل‌گری کند.



وی همچنین گسترش روابط فرهنگی، حل مشکل ویزا و اقامت کارگران کردستانی در سلیمانیه و ارتباطات علمی و دانشگاهی را از دیگر مباحث مطرح شده عنوان کرد و گفت: طبق آمارها ۲۰ هزار نفر در کردستان عراق مشغول بکار هستند که در زمینه ویزا و اقامت مشکل دارند و قرار شده اقداماتی انجام شود که بدون محدودیت بتوانند به فعالیت خود در اقلیم کردستان و استان سلیمانیه ادامه دهند.

 

مقام عالی دولت در کردستان همچنین  به توافق برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در شهرهای مرزی نیز گریزی زد و گفت: ایجاد این شهرک‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری وایجاد امنیت داشته باشد.

 

انتهای پیام/کردتودی



برچسب ها :

استانداری کردستانسفرسلیمانیهاقلیم کردستانبهمن مرادنیا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی