سه شنبه 27 آذر 1397 / 07:02|کد خبر : 3513|گروه : اجتماعي

بارش برف در شهرستان بانه و سفید پوش شدن ارتفاعات /کاهش محسوس دمای هوای شهرستان + تصویر

بارش برف در شهرستان بانه و سفید پوش شدن ارتفاعات /کاهش محسوس دمای هوای شهرستان + تصویر

امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارشها در منطقه به صورت برف و باران آغاز گردید و شهرستان بانه نیز این این نعمت الهی بی بهره نماند و نزولات آسمانی نشات گرفته از این سیستم به صورت برف از ساعت 4 بعداظهردیروز آغاز شد و هم اکنون نقاط مرتفع کاملا سفید پوش شده و وجود مه غلیظ در سطح شهر و ارتفاعات موجب کاهش دید افقی گردیده و می طلبد که شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند .

 

به گزارش آرباباخبر ، طبق نقشه های هواشناسی و اطلاعیه های مدیرکل هواشناسی استان کردستان با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه بارشها در شهر بانه ابتدا به صورت باران و در و درساعات پایانی روز با تغیر دمای هوا کم کم بارش به صورت برف سطح شهرستان و ارتفاعات را سفید پوش کرد .

 

گفتنی است که بیشترین فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه بوده و مقدار بارش ها در بخش های غربی و تا حدودی نیمه جنوبی استان و در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، اورامانات، سنندج و کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

 

با توجه به پتانسیل بارشی این سامانه لازم است که شهروندان  در خصوص خطرات احتمالی از قبیل آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد درون شهری و برون شهری، کاهش دید افقی به نسبت پدیده مه به ویژه صبح سه شنبه تا پنجشنبه، کاهش چند درجه ای دما و لغزنده شدن جاده ها و همچنین افزایش سرعت باد به ویژه در نواحی مرزی و همچنین خطر صاعقه به ویژه در ارتفاعات توجه لازم به عمل آورند.

 

با خروج این سامانه از غرب کشور در روز پنج شنبه سامانه جدیدی وارد شهرستان شده و با توجه این سیتم عمدتا به دلیل سردی هوا به صورت برف فعالیت خود را در منطقه آغاز خواهد کرد و تا اواخر روز جمعه انتظار میرود همچنان شهرستان بانه تحت تاثیر این سیستم بارشی از نزولات آسمانی بهره مند گردد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

سیستم بارشیغرب کشورشهرستان بانهبرف و بارانکاهش دما

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی