پنجشنبه 29 آذر 1397 / 08:45|کد خبر : 3518|گروه : فرهنگي

منطقه ویژه اقتصادی چشم انتظار سرمایه گذاران بانه ای / بازنشستگی 334 معلم آموزش و پرورش طی دوسال آینده

منطقه ویژه اقتصادی چشم انتظار سرمایه گذاران بانه ای / بازنشستگی 334 معلم آموزش و پرورش طی دوسال آینده

محسن بیگلری گفت: بازنشستگان فرهنگی بدون شک سرمایه های علمی و سراسر تجربه در بحث تعلیم و تربیت هستند و مدیران آموزش و پرورش باید در مسیر آموزش از این تجربیات گرانبها نهایت بهره را ببرند.

 

به گزارش آرباباخبر ، همایش تجلیل از بازنشستگان فرهنگی به همت اداره آموزش و پرورش بانه و با حضور محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر آموزش و پرورش بانه و تعداد 77 نفر از بازنشستگان سال 97 در محل دبیرستان نمونه  دولتی دخترانه نیایش برگزار گردید.

 

در این مراسم نماینده سقز و بانه  با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهرستان بانه اذعان کرد  : باعث افتخار است که در جمع بازنشستگان فرهنگی هستم و همیشه گفتم که این فرهنگ بالای مردم بانه توسط شما معلمان خدمتگذار به جامعه القا شده و در بین مردم نهادینه شده است و به جرات میتوانم بگویم که بازنشستگان سرمایه های تمام نشدنی این شهرستان هستند.

 

 

وی در رابطه با دو آموزشگاه جدید سقز و بانه افزود: روز پنج شنبه میزبان معاونین وزیر علوم هستیم تا مساله و مشکلات مربوط به  آموزشگاهای جدید در شهرستانهای سقز و بانه  را مورد بحث و بررسی  قرار دهیم  

 

در ادامه بیگلری خاطر نشان کرد :واقف هستیم که آموزش و پرورش بانه با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است و این تعداد بازنشسته تا چند سال آینده خسران بزرگی برای تعلیم و تربیت است  ، چون مدارس ما از خدمات این معلمان باتجربه  محروم می شوند .

 

وی به حضور جدی معلمان بعد از بازنشستگی اشاره کرد و گفت : بازنشستگی پایان راه نیست و فرهنگیان می توانند وارد دیگر عرصه ها شوند و همچنان به جامعه خود خدمت کنند.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت : امسال پاداش پایان بازنشستگی  فرهنگیان با توجه به تورم و وضعیت حال حاضر اقتصادی نمی تواند مثل سابق  برای این عزیزان مشکل گشا باشد و در حال حاضر پیگیر این مهم خواهم بود  .

 

بیگلری  در مورد معافیت  فرزندان فرهنگیان گفت : در مجلس کارهایی امیدوار کننده ای برای معافیت فرزندان بازنشسته ها صورت گرفته و این طرح  در مجلس به مراحل پایانی خود رسیده است .

 

وی گریزی به استخدامهای اخیر در شهرستان بانه زد و تصریح کرد : اعتقاد راسخ دارم که در اجرای اینگونه استخدامی های باید  نیروهای بومی در اولویت باشند ، چون حق جوانان این شهرستان است که از مزایای استخدامی بهره مند شوند و با توجه به اینکه  افراد غیره بومی بعد از چند سال دنبال انتقالی خواهند بود برای مسئولان و برنامه ریزان این مساله خود یک معضل است که توازن نیرو  و مشکلات نیروی انسانی را در شهرستان بانه با مشکل مواجه کرده است.

 

بیگلری در آخر به بررسی منطقه ویژه اقتصادی بانه پرداخت و بیان کرد :  منطقه ویژه اقتصادی باید توسط خود مردم بانه و سرمایه گذاران بانه ای  راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد معتقدم که سرمایه دار بومی شهرستان باید این منطقه را احیا و فعال کند و حق هر شهروند بانه ای است که از مزایای این منطقه  ذینفع شود و همه باید بدانند که خیلی ها هستند از کسانی که غیره بومی هستند و می خواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند .

 

در ادامه این همایش مدیر آموزش و پرورش بانه با تبریک هفته پژوهش و تقدیر و تشکر از بازنشستگان این اداره بابت خدمت سی ساله افزود : پیشکسوتان تعلیم و تربیت، حق بزرگی بر دوش همه ما دارند و وظیفه ماست  که این گوهران گرانبها را قدر بدانیم

 

 

رضا خضری در رابطه با تعداد بازنشسته های این اداره گفت : امسال 77 نفر از همکاران بازنشسته شدند و در سال نودوهشت تعداد 162 نفر و همچنین سال نودونه تعداد 172 نفر از معلمان ما 30 سال خدمت خود را به پایان می رسانند که این مساله ما را بیش از پیش با مشکل جدی کمبود معلم مواجه خواهد کرد .

 

وی در پایان افزود: پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان ما خوشبختانه  در سال  96 کاملا پرداخت گردیده و همچنین ذخیره مرخصی  همکاران نیز تسویه کامل شده است. البته لازم به ذکر است که پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 روال اداری خود را طی کرده ومحاسبات صورت گرفته و سندها  آماده شده  اشت.

 

گفتنی است که اداره آموزش و پرورش بانه  از سال 93 به بعد هرسال از فرهنگیان بازنشسته این اداره طی مراسمی تقدیر به عمل می آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهتجلیل از بازنشستگان فرهنگیمحسن بیگلریرضا خضریآموزش و پرورشمدرسه نیایشمنطقه ویژه اقتصادیکمبود معلم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی