جمعه 30 آذر 1397 / 11:00|کد خبر : 3520|گروه : اقتصادي

افتادن قرعه تجارت سیاه به جان جنگلهای شهرستان بانه

افتادن قرعه تجارت سیاه به جان جنگلهای شهرستان بانه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه در این رابطه تصریح کرد : یک کارگاه تولید زغال در بخش ننور بانه با قطع و سوزاندن درختان آنها را به زغال تولید و قاچاق می کرد ، شناسایی و پلمب شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، عثمان صالحزاده  با تاکید بر اینکه جنگل ها جزو سرمایه ها و منابع ملی بوده و از طرفی حیات بخش و زیبایی شهرستان بانه محسوب می شوند و  بنا به این ضرورت منابع طبیعی در پاسداری  این جنگلها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد : این کارگاه زغالگیری، چوب آلات باغی و جنگلی (درخت بلوک) را به زغال تبدیل می کرد که با همکاری مردم و همیاران طبیعت شناسایی شد.

 

صالحزاد در رابطه با نحوه کار این کارگاه اذعان کرد : در این کارگاه سه نفر مشغول به کار بودند که به صورت نامحسوس در ساعات غیر متعارف شبانه فعالیت می کردند که کارگاه آنها توسط اداره منابع طبیعی شهرستان با دستور مقام قضایی کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه  تصریح کرد: جنگل های شهرستان بانه جزء جنگل های حمایتی محسوب می شود و به دلایل متعدد در معرض تهدید قطع و تخریب قرار دارد و زغالگیری به عنوان یکی از عوامل تهدید جنگل ها مطرح می شود. بنابراین هر گونه بهره برداری از چوب این جنگل ها غیر مجاز است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می شود.

 

وی تاکید کرد : در  کارگاه مکشوفه  در بخش ننور از انواع چوب درختان برای تولید زغال استفاده شده و در این زمینه سه نفر کار می کردند که پرونده آنها به مراجع ذی صلاح برای برخورد جدی ارجاع شده است.

 

گفتنی است که شهرستان بانه 84 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از 50 هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل های بلوط تشکیل می دهند.

 

در پایان صالحزاده افزود : در این کارگاه ردپای سودجویان و تخریب کنندگان اکوسیستم در میان است،موضوعی که زنگ خطر جدی برای طبیعت و درختان این شهرستان محسوب می شود و ضرورت توجه جدی مردم و نهادهای دوستدار طبیعت را برای آموزش مردم و در مرحله بعد مقابله با این افراد را مطرح می کند،چرا که در غیر این صورت کوره های زغال سودجویان به جهنم جنگل های شهرستان بانه  تبدیل خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهتجارت سیاهبخش ننورکارگاه زغال گیریمنابع طبیعیصالحزادهقاچاق

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی