جمعه 30 آذر 1397 / 14:10|کد خبر : 3521|گروه : سياسي

اٍلمان نصب شده در بانه توسط شهرداری نشانه بارز وحدت / حقوق بشر آمریکایی هدفی جز ایجاد هرج و مرج درجوامع اسلامی ندارد

اٍلمان نصب شده در بانه توسط شهرداری نشانه بارز  وحدت / حقوق بشر آمریکایی هدفی جز ایجاد هرج و مرج درجوامع اسلامی  ندارد

ماموستا کریمی گفت : اشخاص بی هویت به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی در بین شیعه و سنی هستند نصب اٍلمان مذهبی توسط شهرداری پیرو اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت است.

 

 

به گزارش آرباباخبر ، امروز  سی ام  آذر ماه نودوهفت همزمان با سراسر کشور نماز عبادی - سیاسی جمعه به امامت ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار گردید.

 

اما جمعه موقت بانه  در ابتدا به بحث آسیب های اجتماعی پرداخت و تاکید کرد : متاسفانه در طی یک سال گذشته جنایت های متعددی در شهرستان بانه به وقوع پیوسته که بسیاری از خانواده ها را داغ دار کرده واین نشانه بارز  آسیب  و شکاف جدی در جامعه ماست.

 

ماموستا کریمی تصریح کرد : از دلایل اصلی به وقوع پیوستن این مسائل  اینست که از اصل مساله دین و شریعت فاصله گرفتیم و به فرامین الهی در زندگی اجتماعی بی توجه هستیم.

 

 

وی همچنین با اشاره به وظیفه سنگین پدر و مادر در تربیت صحیح فرزندان تشریح کرد : متاسفانه خانواده ها نسبت به ترببت فرزندان بی مسئولیت شدند و این مساله بسبار خطرناک است  و نمود آن را به سهولت میتوان در جامعه دید.

 

امام جمعه موقت بانه تاکید کرد : جرائمی که وحدت و امنیت جامعه را برهم میزند باید به شدت برخورد شود  و اینگونه جرائم  شش دسته اند که میتوان از قتل ، دزدی، راهزنی، ایجاد فساد ، تهمت زنا به زنان پاکدامن و طغیان و سرکشی نام برد البته دو مورد دیگر که پیامبر (ص) میفرماید که  مرتکب شونده باید  به مجازات برسد  ارتداد و مشروب خوردن است که خود زمینه ساز بسیاری از انحرافات  است .

 

در ادامه خطبه های امروز ماموستا کریمی  افزود : انتظار مردم از قوه قضائیه اینست که رسیدگی به پرونده هایی مانند قتل و فساد را در اسرع وقت پی گیری کنند تا در جامعه شبهه و فضای ناامنی ایحاد نشود و مجرمین  نسبت به دور زدن دستگاههای مجری قوانین و قانون شکنی  گستاخ  نشوند.

 

ماموستا کریمی بیان کرد : ارتکاب به قتل و پایان دادن به زندکی انسانی بدون دلیل و به ناحق به فرموده قرآن کریم تشبیه به کشتن یک جامعه است و اجرای قوانین  شریعت در این زمینه فقط  به عهده مراجع  قضایی  است که حق قصاص و جاری ساختن قوانین شرعی را در جوامع اسلامی دارند.

 

امام جمعه موقت شهرستان با اشاره به تصویب  قانون منع حمل سلاح سرد افزود : با یک بار رفتن سطح شهر به وفور میتوان دید که  قمه ، چاقو، گاز اشک آور و شوکر در دسترس همگان قرار دارد و قانون منع فروش و حمل سلاح سرد فقط در حد مصوبه ماند و متاسفانه اهتمام جدی برای برخورد قاطع بامتخلفان در این راستا وجود ندارد.

 

ماموستا جمال کرمی  یاد آور شد که مجریان قانون اجرای احکام الهی برای مجرمین وجنایتکاران در ملا عام صورت گیرد تا  برای دیگران درس عبرت باشد و اصلا توجهی به حقوق بشر آمریکایی نداشته باشند چون آنها هدفی جز پایمال کردن شریعت خدا و ایجاد فساد وناامنی در جوامع اسلامی ندارند و با کمی تامل با آسانی میتوان دریافت که حقوق بشری که آنها میخواهند جیزی جز  ضربه زدن به امنیت ملی و ایجاد هرج و مرج در جوامع اسلامی نیست .

 

در پایان امام جمعه موقت بانه با اشاره به اٍلمان نصب شده توسط شهرداری بانه در یکی از میدان شهر پرداخت و اضافه کرد : این اقدام شهرداری بانه با همانگی شورای شهر و نظر خواهی از علما صورت گرفته و با اظمینان خاطر می گوییم که المان وحدت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت بین شیعه و سنی و تقویت آن بوده وعده ای افراد مجهول الهویه و تفرقه افکن بین مسلمانان نمی توانند برای ایران اسلامی  تعین تکلیف کنند چون فصل الخطاب همه  ما نظر و فرمایشات مقام معظم رهبریست .  

 

 

 

 

انتهای پیام /

 



برچسب ها :

نماز جمعه بانهماموستا جمال کریمیاٍلمان وحدتافراد بی هویتتفرقه بین مسلمانانحقوق بشر آمریکاییدستاگاه قضاقانون

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی