شنبه 1 دی 1397 / 10:12|کد خبر : 3523|گروه : اقتصادي

پايان عمليات مايه‌كوبى عليه بيمارى «لمپى‌اسكين» در بانه/مایه‌کوبی بیش از 6640 راس دام سنگین

پايان عمليات مايه‌كوبى عليه بيمارى «لمپى‌اسكين» در بانه/مایه‌کوبی بیش از 6640 راس دام سنگین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه از پایان عملیات مایه‌کوبی عليه بيمارى «لمپى‌اسكين» یا (LSD ( در جمعيت دام سنگين این شهرستان خبر داد و گفت: در این مرحله بالغ بر ٦٦٤٠ رأس دام سنگین مایه‌کوبی شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، آرام بحری از پایان عملیات مایه‌کوبى علیه بیمارى «لمپى‌اسکین» در بانه خبر داد و تصریح کرد : مرحله اخیر این واکسیناسیون همزمان با سایر شهرستان‌های استان کردستان و با بهره‌گیری از توان نیروهاى بخش دولتى و خصوصى به صورت رایگان انجام شد.

 

وی خاطر نشان کرد : اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان بانه در مدت ٣٦ روز کارى به ١٤٠ واحد اپیدمیولوژیک روستایى این شهرستان مراجعه کرده و در مجموع بالغ بر 6 هزار و ٦٤٠ رأس گاو و گوساله  در برابر این بیماری واکسینه و ایمن شدند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه ادعان کرد :  مایه‌کوبی اخیر جمعیت دام سنگین این شهرستان با استفاده از واکسن‌هاى باکیفیت تولید داخل و با اولویت دامداری‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی، کانون و شعاع کانون سال‌هاى قبل و نقاط پرجمعیت دامی انجام شده است.

 

 لازم به ذکر است که (لمپى‌اسکین) نوعى بیمارى حاد تا مزمن بسیار عفونى و بیمارى عمومى پوستى در گاو است که مى‌تواند صنعت دامدارى را با مخاطرات جدى روبرو کند.

 

در پایان بحری افزود : خوشبختانه پوشش مناسب اخیر مایه‌کوبى جمعیت دامى شهرستان بانه علیه بیمارى لمپى‌اسکین،منجر به پیشگیرى و کنترل کامل این بیمارى شده است.

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهآرام بحریشبکه دامپزشکیمایه کوبیلمپی اسکسنپایان واکسیناسیوندام سنگین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی