دوشنبه 3 دی 1397 / 07:28|کد خبر : 3526|گروه : فرهنگي

ساخت چهارمین پردیس سینمای امید کشور در بانه

ساخت چهارمین پردیس سینمای امید کشور در  بانه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور در شهرستان بانه تاکید کرد : یکی از طرح های توسعه ای و حمایتی در حوزه سینما راه اندازی سینما امید است و این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و با مشارکت شهرداری ها انجام می شود ...

 

به گزارش آرباباخبر  ، رمضانعلی حیدری خلیلی با سفر یک روزه به شهرستان بانه جهت عقد تفاهم نامه ساخت پردیس سینمای امید  ضمن بازدید از محل ساخت پروژه در زمینه  ساخت سالن پردیس سینمایی امید با فرماندار بانه ، شهرداری و شورای شهر این شهرستان  دیدار و  از نزدیک محل ساخت پروژه را بررسی و تصمیمات لازم  را در این خصوص اتخاذ  کرد.

 

حیدری خلیلی با اشاره به اینکه شهرستان بانه زادگاه  شخصیتهای برجسته فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی است تصریح کرد : فرهنگ بالای مردم شریف و مرزدار شهرستان بانه، ظرفیتها و پتانسیل‌های موجود در زمینه هنر سینما که در این منطقه وجود دارد ما را بر این داشت تا چهارمین سالن پردیس سینمایی امید کشور در شهرستان بانه ساخته شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ شهر کشور دارای شرایط راه اندازی سینما امید هستند، تشریح کرد : امکانات محدود و نیازمندی های بالا ما را مجبور به انتخاب و اولویت بندی می کند که در گام اول سه شهرایلام، گناوه و ایرانشهر برای ساخت سینما امید انتخاب شد و با مدیریت منابع داخلی دو نقطه دیگر از جمله شهر بانه به این پردیس های سینمایی به صورت پایلوت اضافه شد.

 

وی اذعان کرد : این پردیس سینمایی دارای 3سالن پخش همزمان فیلم خواهد بود و برای ساخت این مکان که باید تا خردادماه سال 98 به بهره برداری برسد مبلغ 7میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در اختیار شهرداری  قرار خواهد گرفت و امکانات حرفه ای پخش فیلم نیز نصب خواهد شد.

 

در ادامه حیدری خلیلی از حمایت 160 میلیون تومانی سازمان سینمایی کشور جهت ساخت هر پرده سینمایی از بخش خصوصی خبر داد و افزود : پرداخت مبلغ 160 میلیون تومان برای ساخت هر پرده سینما باظرفیت 60 نفر در کنار  افتتاح شعبه سینما جوان در شهرستان بانه که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت، وجود فیلم سازان مستعد و جوان، تولید فیلمهای پرمحتوا و مراوده فرهنگی و هنری با اقلیم کردستان عراق زمینه را برای حضور بخش خصوصی  در صنعت سینما فراهم می‌کند.

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشورپردیس سینما امیدشهرستان بانهرمضانعلی حیدری خلیلیشهرداریسینماسینما جوان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی