جمعه 29 آبان 1394 / 14:49|کد خبر : 353|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

کشوری که مردمانش روحیه دفاع نداشته باشند مورد طمع ظالمان قرار می گیرد

کشوری که مردمانش روحیه دفاع  نداشته باشند مورد طمع  ظالمان قرار می گیرد

امام جمعه بانه گفت: کشوری که مردمانش روحیه دفاع از مملکت خود را نداشته باشند مورد طمع دولت های ظالم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبداله حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی است که از گردهم آمدن مجموعه ای از افراد متهعد به دین و کشور خود تشکیل یافته که مهمترین رسالتش، دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور در برابر هرگونه تعدی متجاوزکارانه می باشد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه افزود: کشوری که مردمانش روحیه دفاع از  مملکت و سرنوشت خودشان را نداشته باشند بی شک مورد طمع دولت های ظالم و تاخت و تاز آنها قرار می گیرد.

حیدری داشتن آمادگی و روحیه دفاع را برای مردمان یک کشور جزو ضروریات آن کشور دانست و گفت: سرافرازی یک ملت به داشتن چنین روحیه‌ای است، لذا ملت ایران در طول  سی و شش سالی که از عمر انقلاب می گذرد با داشتن چنین روحیه ای موجبات سرافرازی و اعتلای کشور و ملت خود را رقم زده اند.

امام جمعه بانه  همچنین در ادامه  از برگزار کنندگان پیش کنگره امام شافعی(رض) در بانه کمال تقدیر را کرد و گفت: برگزاری این پیش کنگره در شهرستان بانه در نوع خود بی نظیر بود و برگزاری همایش هایی این چنینی می تواند تاثیر بسزایی در ترویج عقاید و تفکرات امام شافعی در کردستان ایران که اکثرا شافعی مذهب هستند داشته باشد.


وی با اشاره به برخی خصوصیات و ویژگی های علمی و شخصیتی این عالم برجسته جهان اسلام گفت: بر همه مسلمانان شافعی مذهب کردستان و بویژه شهرستان بانه واجب است که در اعمال عبادی و اعتقادی خود ازامام شافعی (رص) تبعیت کرده و در برابر هرگونه  نفوذ تفکرات انحرافی و تکفیری مقابله و ایستادگی کنند.

ماموستا حیدری، عدم کینه توزی مسلمانان نسبت به همدیگر،برقراری صله رحم ، داشتن ارتباط حسنه بین فرقه های مسلمانان و صبر و شکیبایی در برابر مصیبت ها را از جمله آموزه ها و سفارشات امام شافعی به یکی از شاگردان خود در هنگام مرگ بیان کرد.

 



برچسب ها :

امام جمعه بانهروحیه دفاعامام شافعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی