سه شنبه 4 دی 1397 / 08:39|کد خبر : 3531|گروه : اقتصادي

کردستان آماده همکاری با سرمایه گذاران روسی است

کردستان آماده همکاری با سرمایه گذاران روسی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: در زمینه سرمایه گذاری مشترک با توجه به پتانسیل های موجود در استان کردستان آماده همکاری با سرمایه گذاران روسیه هستیم.

 

به گزارش آرباباخبر ،  سیدکمال حسینی روز دوشنبه نشست سرمایه گذاران روسیه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و معرفی پتانسیل های کردستان یکی از رسالت های اتاق بازرگانی است.


وی تاکید کرد: در زمینه سرمایه گذاری مشترک با توجه به پتانسیل های موجود در استان و در چارچوب قوانین سرمایه گذاری خارجی و مشوق های آن، آماده همکاری با سرمایه گذاران روسی هستیم.


حسینی یادآور شد: براساس آخرین سرشماری انجام شده از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری این استان بیش از 200 هزار نفر از سطح تحصیلات عالی برخوردار هستند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: رتبه نخست تولید توت فرنگی در کشور، رتبه دوم کشت دیم، رتبه دوم تولید انگور، رتبه چهارم تولید سیب زمینی و رتبه دوم تولید گندم از جمله ظرفیت های بخش کشاورزی استان کردستان است.


وی اضافه کرد: وجود 18 شهرک و نواحی صنعتی، وجود 18 نوع ماده معدنی از جمله آهن و طلا با ظرفیت حدود 600 میلیون تن، برند تولید فرش دستباف و سنتی با شهرت جهانی از پتانسیل های بخش صنعت و معدن این استان به شمار می رود.


حسینی وجود دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه و سه بازارچه مرزی فعال را از جمله ظرفیت های بخش تجارت خارجی در این استان خواند و گفت: معیشت بیش از 30 درصد جمعیت استان در چهار شهرستان مرزی بطور مستقیم و غیرمستقیم به حوزه تجارت خارجی بویژه با اقلیم کردستان عراق گره خورده است.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: فرهنگ متعالی انسانی و حس نوعدوستی و انسان دوستی در کشور روسیه بر همگان آشکار است و نماد این فرهنگ در تفاهم نامه ها و همکاری های متقابل دو کشور وجود دارد و این نقطه قوت و مزیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی کردستان با روسیه است.


نماینده سرمایه گذاران روسیه نیز در این نشست درصد سرمایه گذاری را بستگی به درصد مشارکت و توان دو طرف دانست و گفت: مشکلی از لحاظ حجم سرمایه گذاری نداریم.

 

 

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

سرمایه گذاریکردستانمرز باشماق و سیرانبنداتاق بازرگانیتجارت خارجی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی