چهارشنبه 5 دی 1397 / 09:18|کد خبر : 3533|گروه : اجتماعي

کمیته‌ای برای بررسی مسایل هلال احمر کردستان تشکیل می‌شود

کمیته‌ای برای بررسی مسایل هلال احمر کردستان تشکیل می‌شود

‌دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: کمیته‌ای را بررسی مسایل و مشکلات جمعیت هلال احمر استان کردستان تشکیل خواهیم داد تا مسایل استان را بررسی کند.

 

به گزارش آرباباخبر ،  محمود‌رضا پیروی روز دوشنبه در همایش نکوداشت خدمات اعضا، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جوانان و داوطلبان دو بال جمعیت هلال احمر هستند که خروجی آن به امداد و نجات منجر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خدمات هلال احمر طیف وسیعی را در بر می‌گیرد، افزود: جوانان زیربنایی‌ترین قسمت هلال احمر هستند و قشر داوطلبان هم دارای اهمیت ویژه‌ای بوده که باید بیشتر به آنها توجه کنیم.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به اینکه مردم اولین گروهی هستند که زودتر از همه خود را به حوادث می‌رسانند، عنوان کرد: متاسفانه برنامه ریزی نکرده‌ایم که چگونه از ظرفیت مردمی استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش به تمام سطوح جامعه و عمق بخشی به جامعه از سطح پیش دبستانی تا دبیرستان باید انجام شود، گفت: باید یک واحد را در برنامه آموزشی دانش آموزان لحاظ کنند و دوره های امدادی مقدماتی، میانی و پیشرفته را در مدارس داشته باشیم.

 

پیروی ادامه داد: آموزش‌های ما صرفا نباید فقط در رابطه با زلزله باشد هرچند زلزله شایع‌ترین حادثه است اما لازم است که دانش آموزان آموزش‌های مختلف را بینید.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابر وظیفه ذاتی خود، کمیته‌ای را بررسی مسایل و مشکلات جمعیت هلال احمر استان کردستان تشکیل خواهیم داد تا مسایل استان را بررسی کند.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از مردم استان کردستان به عنوان مردمانی خونگرم و باصفا یاد کرد و افزود: روحیه ایثارگری و داوطلبی در مردم استان وجود دارد که در امدادرسانی هم بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در پایان ‌گفت: در این مدت 15 روزی که در این سمت مشغول به کار شده‌ام به صورت غیررسمی به جاهای مختلف رفته‌ام و پای صحبت‌های همکاران نشسته‌ام تا از نظرات کارشناسی آنها بهره ببرم.

 

کمک هلال احمر ایران به دیگر کشورها در زمان وقوع حوادث افتخارآمیز است
 

نماینده ولی فقیه در کردستان هم گفت: کمک جمعیت هلال احمر ایران به دیگر کشورها در زمان وقوع حوادث مایه افتخار است.

 

به گزارش ایسنا، ‌آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در همایش نکوداشت خدمات داوطلبانه اعضا، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را بهترین الگو و اسوه برای همه عالمیان معرفی کرده است.

 

وی افزود: خداوند پیامبر اکرم(ص) را با ویژگی‌های خاصی معرفی کرده که از جمله آن خدمت به مردم و نسبت به خلق مهربان بودن است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: آنچه که ما درس می‌گیریم از پیروی پیامبر اسلام(ص) و اسوه بودن ایشان این است که در شرایط خاص همچون حوادث و اتفاقات نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت در حوزه هلال احمر اشاره و تصریح کرد: همه مردم باید به نحوی با جمعیت هلال احمر همراه و همکار باشند زیرا این سازمان در واقع سازماندهی خدمات مردمی را انجام می‌دهد.

 

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: نیروهای ما در جمعیت هلال احمر و با همراهی مردم دست به دست هم داده و از دیگر کشورها کمک نخواسته و بیشتر روی پای خودشان ایستاده‌اند.

 

وی اضافه کرد: افتخار ما این است که همواره به دیگر کشورها کمک کرده‌ایم و جایگاه ویژه‌ای را در بُعد  استانی، کشوری و بین المللی داریم.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه در آمادگی فردی و سازمانی نباید محدودیت داشته باشیم، تصریح کرد: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن آمادگی بیشتری می‌خواهد که انتظار داریم توجه مرکز به این استان بیشتر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در بخش‌های مختلفی پیشرفت کرده است اما می‌طلبد که در بحث امدادی هم توجه بیشتری به آن شود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان یادآور شد: خدمت به انسان‌ها در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته، زیرا کمک به دیگران یک اصل اساسی است.

 

استان کردستان نیازمند راه اندازی اردوگاه هلال احمر است


مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم در این جلسه گفت: استان کردستان تنها استانی است که از نعمت اردوگاه برخوردار نیست و از مسئولان کشوری جمعیت هلال احمر خواستار راه اندازی آن در استان هستیم.

 

به گزارش ایسنا، ‌محمدباقر محمدی، ‌اظهار کرد: استان کردستان قدمگاه بیش از 30 هزار شهید دوران دفاع مقدس است و پشتوانه‌های عظیم منابع طبیعی و انسانی در آن وجود دارد‌.

 

وی افزود: استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و علاوه بر آن دو مرز مشترک سیرانبند بانه و باشماق مریوان را هم با این کشور دارد که مرز می‌تواند هم یک فرصت و هم تهدید محسوب شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: استان کردستان همچنین دارای هشت هزار و 80 کیلومتر جاده و 38 گردنه صعب العبور و برف‌گیر بوده و یکی از استان برف‌گیر و حادثه خیز کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود گسل ‎ های متعدد در استان کردستان، ادامه داد: این مسئله می‌طلبد که استان کردستان در زمان حوادث آمادگی لازم را داشته باشد.

 

محمدی با بیان اینکه استان کردستان علیرغم داشتن محرومیت در بخش‌های مختلف، تمامی سوانح و حوادث را پوشش داده و امدادرسانی کرده است،  اعلام کرد: بیش از 60 درصد چارت سازمانی جمعیت هلال احمر استان کردستان خالی است و از لحاظ خودروهای امدادی هم با کمبودهایی مواجه هستیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خواستار حمایت از جمعیت هلال احمر استان در راستای ارائه خدمات بهتر شد و گفت: در بحث استخدامی‌های این نهاد، اجازه ندهید که نیروهایی از بیرون جذب شوند و حق اعضاء و جوانان و امدادگران این جمعیت ضایع شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کردستان تنها استانی است که از نعمت اردوگاه برخوردار نیست و از مسئولان کشوری جمعیت هلال احمر خواستار راه اندازی آن در استان هستیم.

 

‌در پایان این مراسم از خانواده «کوهسار فاتحی»، شهید هلال احمر استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام/ایسنا



برچسب ها :

هلال احمر کردستاندبیرکل جمعیت هلال احمرکشوروجود گسل های متعددحوادثجاده های صعب العبور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی