پنجشنبه 6 دی 1397 / 07:08|کد خبر : 3534|گروه : اجتماعي

شهرستان بانه از پیشگامان استفاده از اینترنت اشیاء در کشور/ آمادگی کامل مخابرات برای واگذاری تلفن و اینترنت پرسرعت به منطقه ویژه اقتصادی

شهرستان بانه از پیشگامان استفاده از  اینترنت اشیاء در کشور/ آمادگی کامل مخابرات برای واگذاری تلفن و اینترنت پرسرعت به منطقه ویژه اقتصادی

رئیس اداره مخابرات بانه اذعان کرد : در بازه زمانی دوساله با تغییر و ارتقاء زیرساخت های مخابراتی شهرستان بانه خوشبختانه در حال حاضر شاهد بالاترین سرعت اینترنت و کم ترین قطعی در آنتن دهی و ارتباطات مشترکین تلفن های ( ثابت و همراه ) شهروندان هستیم .

 

به گزارش آرباباخبر ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر منطقه به عنوان پیشران توسعه محسوب می شود اهمیت و جایگاه ارتباطات در دورانی که عصر فناوری و اطلاعات است بر هیچ کس پوشیده نیست.با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان، فناوری ارتباطات نیز گسترش یافت به نحوی که جامعه بشر امروزی با فقدان آن دچار سردرگمی می شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات در برگیرنده تمام فناوری‌های پیشرفته، نحوه ارتباط و انتقال داده‌ها در سامانه‌های ارتباطی است و این سامانه می‌تواند یک شبکه مخابراتی، چندین کامپیوتر مرتبط با هم و متصل به شبکه مخابراتی، اینترنت و نرم افزارهای استفاده شده در آنها باشد.

 

امروزه متولی اصلی و بزرگترین اپراتور کشور در توسعه این ارتباطات شرکت مخابرات  است و با توجه به مستندات و گزارشات موجود اداره مخابرات شهرستان بانه یکی از حوزه های مخابراتی پیشرو و موفق در سطح مخابرات منطقه کردستان بوده بطوری که طی دو سال اخیر با اجرای پروژه های متعدد مخابراتی و توسعه و ارتقای سیستمهای مخابراتی توانسته به سطح مطلوبی از رضایتمندی شهروندان عزیز نایل شود .

 

در این رابطه  مصطفی فتحی رئیس اداره مخابرات شهرستان بانه طی گفتگویی اظهار داشت : مخابرات شهرستان بانه برای ارتقای اینترنت موبایل 19 آنتن  BTS   با  قابلیت3G  (نسل سوم تلفن همراه) را تعویض و تبدیل به 4G (نسل چهارم تلفن همراه ) یا LTE  نموده و در حال حاضر با تقویت زیرساخت ها در سطح شهرستان  شهروندان از کیفیت بالای اینترنت4G  بهره مند هستند .

 

 

وی گفت : : بانه  اولین شهرستان استان است که از این سیستم اینترنت پر سرعت همراه استفاده کرده و با توجه به توسعه زیر ساختهای ارتباطی در حال حاضر علاوه بر سطح شهر بانه مناطقی مانند شهرک صنعتی و صنعتگران ،  سبدلو ، آرمرده ، کانی سور و بویین هم به شبکه 4G   با قابلیت  اینترنت پرسرعت اضافه شدند .

 

فتحی تصریح کرد : اداره مخابرات بانه  در زمینه توسعه  تلفن ثابت درسطح شهر ، حومه  و روستاهای اطراف خدمات شایانی برای مشترکین ارائه نموده است به عنوان مثال می  توان به راه اندازی شبکه  FTTH اشاره کرد و هم اکنون در سه  پاساژ میران ، تیراژه ،غزال  ، مجتمع پارسیان ، بنی رزان ، قائی برد ، شهرک توحید و گلستان  راه اندازی شده است ، و دلیل اصلی  انتخاب سه مجتمع تجاری مذکور اینست که بیشتر شرکتهای تجاری در این سه پاساژ فعالیت دارند و به جرات میتوان گفت که شرکت مخابرات بانه همزمان با چند شهر دیگر در ایران جزو  پیشگامان راه اندازی این تکنولوژی بوده و اداره مخابرات و شهرستان بانه  اولین  شهر در استان کردستان بوده  برای راه اندازی و بهره برداری از این تکنولوژی .

 

گفتنی است که FTTH یک تکنولوژی قابل اعتماد و کارآمد می باشد و برتری های زیادی نسبت به فناوری های کنونی دارد. مانند پهنای باند بالا، هزینه کم، امنیت بیشتر و … . به همین دلیل FTTH در کشورهای مختلف بسیار محبوب شده و به سرعت در حال توسعه می باشد. مزیت اصلی FTTH یا fiber-to-the-premises FTTP: این است که امکان اتصال پرسرعت تر در فاصله بیشتری نسبت به کابلهای Twisted Pair، خطوط DSL یا کابل کواکسیال را دارا می باشد. برای مثال یک زوج سیم مسی توانایی انتقال 6 تماس تلفنی را دارد. ولی یک زوج فیبر می تواند 5/2 میلیون تماس تلفنی را به صورت همزمان انتقال دهد.

 

لازم به ذکر است که اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده. درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه ی آینده می باشد. فیبر واقعاً دارای پهنای باند نامحدودی می باشد، علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد. ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد زمان زیادی را سپری خواهد کرد. با وجود اینکه پهنای باند فوق العاده زیادی دارد ولی در قیمت تقریباً با فناوری های کنونی مساوی است. 

 

این مقام مسئول مزیتهای FTTH  را به صورت ذیل بیان می کند :

• راه اندازی واستفاده از تکنولوژی  IP TV

• کاهش هزینه تجهیزات نگهداری شبکه

• پاسخگو به نیازهای آینده

• قابلیت اطمینان و امنیت بالا

• توانایی انتقال همه سرویس ها روی یک مسیر باند پهن با سرعتی بیشتر از 100 Mbps تا Gbps 1 برای هر کاربر

• افزایش سرویس های ارزش افزوده و ایجاد فرصتهای تجاری جدید

• عدم تاثیرات محیطی و همچنین عدم تداخل الکترومغناطیسی

• بالا بردن کیفیت زندگی

• تلفن صوتی و تصویری

• آموزش از راه دور

• راه اندازی کسب و کار اینترنتی مدیریت هوشمند ساختمان ( مسکونی، تجاری و صنعتی )

• ارائه سرویس های مانیتورینگ و حفاظتی، دوربین های مدار بسته و انتقال تصویر

• ذخیره سازی ابری (عدم نیاز به ذخیره سازی فایلهای حجیم در رایانه های شخصی و ذخیره در سرورها)

• دورا پزشکی

•  تولید محتوا و بازی های گروهی تحت شبکه
• بازی های آنلاین

•  مدیریت هوشمند منازل ...

 

 

وی  می گوید : فرق FTTH  با ADSL  در اینست که در تکنولوژی ای دی اس ال سرعت انتقال داده و اینترنت 16  مگابایت بر ثانیه  است ولی این سرعت در اف تی تی اچ  تا 100 مگابایت  بر ثانیه است البته یکی از مزیتهای برتر این تکنولوژی امکان بهره گیری از اینترنت اشیاء و راه اندازی خانه یا محل کار هوشمند را میسر مینمایدبطوری که با استفاده از این تکنولوژی در هر نقطه از کره خاکی فقط با داشتن دسترسی به اینترنت امکان کنترل و مشاهده منزل یا محل کار براحتی وجود دارد .

 

مصطفی فتحی یاد آور شد : مخابرات بانه به شهرها  و محله های جدید التاسیس تکنولوژی فیبر نوری اختصاص می دهد  و مانند گذشته در توسعه زیرساخت ها  کابل مسی مورد استفاده قرار نمی گیرد، به عنوان نمونه می توان از کلینیک پارس بانه نام برد که   سه ماه پیش این تکنولوژی راه اندازی گردیده   و همچنین زیر ساخت های FTTH در مناطق حومه شهری بانه به نامهای بنی رزان و قایبرد راه اندازی شده است.

 

رئیس شرکت مخابرات بانه  با اشاره به خدمات این اداره به روستاییان از لحاظ آنتن دهی موبایل و سرعت اینترنت خاطر نشان کرد : سرعت اینترنت ADSL  در روستا های ما در حد 2 مگ بود نهایت تا 256 کیلوبایت بر ثانیه دانلود داشت که خوشبختانه با تلاشها و پیگیری مخابرات بانه و تقویت و  ارتقاء  سیستم در حال حاضر روستاهای شوی ، ساوان ، سبدلو ،  بوالحسن ، آلوت ، زرواو ، برده رش و ننور ،خوری آباد سرعت اینترنت را بالا بردیم (تاحد 4 مگ و دانلود 512 مگ بر ثانیه ) و زیر ساختها و پهنای باند اینترنت مراکز مذکور با بکارگیری پورتهای اترنت ارتقا و سرعت دسترسی مشترکین را افزایش قابل توجهی داده ایم .

 

فتحی اذعان کرد : از سال گذشته کانال یا لینک ارتباطی اصلی اینترنت و دیتای شهرستان به مرکز استان را از 1G  به 2G (  دو برابر افزایش ) داده ایم که هم اکنون و در اوج مصرف بدلیل توسعه قابل توجه انجام شده هنوز ظرفیت خالی داشته و بدون شک نیاز ارتباطی چند سال آتی مشترکین عزیز شهرستان را پاسخگو خواهد بود .

 

 وی با اشاره به تقویت شبکه موبایلی در جاده ها و مناطق دورست شهرستان افزود :  در 29 اسفند 96  سایت سیار جدید گردنه خان برای پوشش داخل تونل و پیچهای این مسیر راه اندازی شد و مشکل آنتن دهی جاده ای این نقاط  نیز مرتفع گردید .

 

در ادامه این مقام مسئول گفت :  برای حل مشکل آنتن دهی منطقه بوالحسن و روستاهای اطراف در یادواره شهدا بوالحسن یک دستگاه جدید نصب و راه اندازی شد تا مشکل آنتن دهی این مناطق   نیز برطرف گردد ،در این تقویت سایت قبلی دارای باند 900 MHZ بود و یک  باند 1800  MHZ  نیز اضافه گردید تا آنتن قبلی تقویت شود  زیرا در گذشته آنتن مذکور ضعیف بود و  به علت نداشتن پوشش مناسب بیشتر تلفن های همراه  منطقه روی رومینگ می رفت  و مشترکان ما را گاها درگیر هزینه های اضافی رومینگ  می کرد.

 

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل تلفن ثابت  روستای چیچوران از توابع بویین و همچنین و مناطق حومه شهری بانه گفت :  به امید خدا در یک ماه آینده این نوید را به مناطق بنی رزان و قایبرد و ترخان آباد و محله های گلستان و بوستان می دهم که از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد . البته باید یادآور شوم که روستای  بیاندره و هفتاش  تلفن ثابت  دارند ولی این دوروستا خصوصا هفتاش اینترنت و ارتباط موبایلی  ندارد و  در آینده ای نزدیک ADSL ساماندهی می شود .

 

مصطفی فتحی خدمات اداره مخابرات بانه را به به مرز سیرانبند و منطقه ویزه اقتصادی  اینگونه تشریح کرد :  مسیر بانه تا سیرانبند مجهز به فیبر نوری است  هم اکنون در  مرز سیرابند آنتن سیار نصب کردیم تا مشکل آنتن دهی موبایلی حل شود و در صورت بازگشایی مرز سیرانبند اینترنت 4G  را هم به منطقه اختصاص خواهیم داد .در سیرانبند تلفن ثابت با اینترنت (ADSL  ) با سرعت  16مگابایت بر ثانیه فعال است  که با داخل شهر بانه تفاوتی ندارد. لازم به یادآوری است که هر فرد یا شرکتی در این مناطق (مرزسرانبند و منطقه ویژه اقتصادی) درخواست تلفن ثابت کند مخابرات در اسرع وقت  برای واگذاری و راه اندازی ارتباطات تلفنی  برای این مشترکین اقدام خواهد کرد .

 

وی با اشاره  به کوهستانی بودن شهرستان بانه و همچنین محدودیت هایی که در بیشتر مناطق  از لحاظ نصب سیستم های مخابراتی وجود دارد تاکید کرد : با وجود این مشکلات خوشبختانه در سطح شهرستان و روستاهای تابعه  آنتن دهی بسیار مطلوب و با کیفیتی داریم  و به لطف خدا و همت مردم و مسئولین و همکاران این ارتباطات در بالاترین سطح  خود قرار دارد.

 

فتحی در رابطه با بالا بودن هزینه های مخابرات در انجام پروژه های توسعه زیرساخت شبکه ارتباطی ثابت و همراه تشریح کرد : برای انجام یک پروژه ارتقای زیرساخت برای نمونه  نصب و را ه اندازی  آنتن BTS   700 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد : قطعی تلفن های ثابت و همراه در شهرستان بانه بسیار کم اتفاق می افتد و به محض وجود مشکل  در این زمینه اکیپ های شرکت مخابرات در کمترین زمان و در اسرع وقت  ارتباطات مشترکین را به سطح نرمال بر می گردانند .

 

مصطفی فتحی ضمن تشکر و قدردانی از همیاری مردم  و مسئولین خصوصا شرکت مخابرات استان و نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اداره مخابرات شهرستان بانه  افزود : خوشبختانه این همکاریها با ما در سطح بسیار بالایی قرار داشت و  باعث خوشحالی است که  این احساس در همشهریان بوجود آمد ه که دولت و شرکت مخابرات به رفاه حال شهروندان اهمیت می دهند و به یقین میتوان گفت که از حداقل امکانات توانسته  ایم بالاترین سطح رضایتمندی مردم  را برای توسعه زیرساخت های ارتباطی  به دست آوریم .

 

در پایان این گفتگو رئیس اداره مخابرات بانه  با اشاره به  آنتن های موجود در  محله ها   (دکل های مخابرات ) اذعان کرد که این دکل ها برای سلامتی مردم ضرری ندارند و طبق استانداردهای بهداشت جهانی نصب و راه اندازی شده اند ، البته لازم میدونم  نکاتی مهم در رابطه با استفاده صحیح از تلفن همراه برای حفظ سلامتی شهروندان عزیز  یادآور شوم که شامل موارد ذیل است :  

 

-- هنگام استفاده از گوشی همراه و تماس گرفتن با مخاطبان، از هندزفری و هدفون استفاده کنید و برای صحبت کردن، گوشی را در کنار گوش و سر خود نگذارید.

-- در صورت نیاز نداشتن به تلفن همراه آن را خاموش کرده یا روی حالت پرواز قرار دهید.

--هنگام خواب، علاوه بر خاموش کردن دستگاه آن را از خود دور کنید.

-- تلفن همراه به هیچ عنوان زیر سر و بالشت خود نگذارید.

-- تلفن همراه را در جیب‌های شلوار یا پیراهن خود که در فاصله بسیار نزدیکی به اندامهای  بدن هستند، قرار ندهید.

-- در صورت نیاز نداشتن به اینترنت و سرویس‌های آنلاین، اتصال اینترنت همراه یا وای فای گوشی خود را خاموش کنید.

-- خرید گوشی هایی با SAR پایین (باید حتما کمتر از 2w/kg/6min باشد ) چون هرچه این مقدار کمتر باشد بهتر است.

-- کودکان زیر 12 سال از تلفن همراه استفاده نکنند و بزرگسالان مکالمه را کوتاه کنند.

-- سعی کنید به جای تماس تلفنی بیشتر از پیام کوتاه استفاده کنید .

-- سعی کنید هنگامی که قدرت سیگنال ضعیف است از تلفن استفاده نکنید .

-- در زمان حاملگی حدالامکان استفاده از تلفن همراه را محدود کنید.

-- گوشی در حال شارژ را به گوش خود نزدیک نکنید .

-- در شرایط غیره عادی مانند مریضی و عمل جراحی و....  از تلفن همرا استفاده نکنید.

-- زمانی که تماس تلفنی طولانی شد بعد از 4 دقیقه صحبت کردن گوشی را در سمت دیگر صورت خود قرار دهید و با آن یکی گوش خود بشنوید و صحبت کنید .
 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهاداره مخابراتمصطفی فتحیاینترنت اشیاءFTTHADSLتلفن ثابتIPTVآنتن BTS

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی