جمعه 7 دی 1397 / 14:00|کد خبر : 3538|گروه : مذهبی

مسئولان نظام همگام با پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر سوادآموزی و طلب علم تاکید کرده است

مسئولان نظام همگام با پیروزی انقلاب اسلامی  همواره بر سوادآموزی و طلب علم تاکید کرده است

امام جمعه موقت بانه گفت : قبلا شرایط تحصیل علم برای همگان وجود نداشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مسئولان بر با سواد شدن وعلم آموزی مردم اصرار داشتند.

 

به گزارش آرباباخبر،  امروز ۷ دی ماه همزمان با سراسر کشور نماز عبادی- سیاسی جمعه به امامت حاج ماموستا عبدالله عبدالهی با موضوع اهمیت علم آموزی و جایگاه عالمان در جوامع ، با شرکت پرشور مردم متدین شهرستان بانه درمحل مسجد جامع برگزار شد

 

در ابندای خطبه های نماز جمعه ماموستا عبدالهی افزود : هر جامعه ای که اهل علم باشند قطعا آن جامعه پیشرفته و توسعه یافته است و نداشتن این مساله خود فقر و عقب ماندگی را در بر خواهد داشت .

 

وی تصریح کرد : خداوند در قرآن کریم فرموده  که برای یکتایی خود همواره سه شاهد را  نامبرده است ، اول ذات مبارک باریتعالی است و دوم ملائکه وسوم آنهایی که اهل علم هستند و در اینجاست اهمیت ویژه علم آموزی و عالم نزد خداوند مشخص می شود.

 

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد : خداوند در سوره عنکبوت می فرماید فقط انسانهایی عالم و اهل علم اند می دانند که هدف از نامگذاری چنین سوره ها به اسم حیوانات چیست و درک چنین مواردی برای اهل علم راحت و قابل فهم تر است .

 

 

وی تصریح کرد : به فرموده پیامبر( ص)از برکات علم برای انسان  اینست که عزت و احترام فرد  را بالا میبرد همچنین یکی از بهترین ویژگی های انسان  عالم این است که درپی نفع رساندن به جامعه اهستند و انسان باسواد هیچگاه سربار جامعه نمی شود .

 

ماموستا عبدالهی بیان کرد : اهل علم به پیامبران نزدیکترند ( علما وارثان پیامبرانند) چون دوست دارند از این علمی که خداوند به آنها عطا کرده دیگران را هم بهره مند سازند .

 

امام جمعه موقت بانه تشریح کرد : به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عزیز خوشبختانه تعداد افراد بیسواد نسبت به دوران طاغوت بسیار کم شده و همواره مسئولان جمهوری اسلامی بر تحصیل علم و سواد آموزی تاکید داشته اند .

 

وی در پایان با اشاره به وحدت عالمان در بسیاری از زمینه ها  افزود : متاسفانه هستند کسانی ازعلما که وقتی یک جریان فکری دارد و تنها همان حزب و جریان مورد قبول را  تایید می کنند و این تک قطبی بودن به هیچ وجه زیبنده علما نیست.

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

نماز جمعه بانهامام جمعه موقتماموستا عبدالهیسواد آموزیانقلاب اسلامیتحصیل علم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی