جمعه 14 دی 1397 / 14:04|کد خبر : 3554|گروه : مذهبی

جوامع اسلامی بدون امربه معروف و نهی از منکر محکوم به نابودی است

جوامع اسلامی بدون امربه معروف و نهی از منکر محکوم به نابودی است

امام جمعه بانه تصریح کرد : امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول اساسی دین اسلام است برای اینکه جوامع اسلامی از انحرافات و زشتی ها مصون بمانند باید عده ای در این جوامع مسئول انجام چنین وظیفه مهمی باشند .

 

به گزارش آرباباخبر ،  امروز ۱۴ دی ماه در شهرستان بانه همزمان با سراسر کشور  نماز عبادی_سیاسی جمعه به امامت امام جمعه شهرستان حاج ماموستا عبدالله حیدری و شرکت مردم مومن بانه با محوریت اهمیت و جایگاه فریضه امربه معروف و نهی از منکر از  منظر دین اسلام در محل مسجد جامع برگزار شد.

 

ماموستا حیدری با اشاره به اهمیت امر به معروف در دین اسلام تاکید کرد : دین مقدس اسلام جامعه را به هر مصلحت و کار نیکی فرمان داده و از هر مفسده و کار زشتی نهی فرموده است و تأکیدات و ترغیبات زیادی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارد و آن را وظیفه همگان می داند.

 

وی تشریح کرد :  خداوند  در قرآن کریم همواره با اشاره به این مساله که  امر به معروف و نهی از منکر در ردیف و راستای  نماز و روزه و حج و جهاد قرار دارد و  با توج به این مهم به سهولت میتوان دریافت که  احیای چنین  فریضه  ای  در جوامع اسلامی تا چه انداره حیاتی و ضروری است.

 

امام جمعه بانه افزود : امر به معروف و نهی از منکر  وظیفه هر فرد مسلمان است و کوتاهی در این مساله بدون شک موجب انحراف و نابودی جوامع اسلامی است

 

در ادامه ماموستا حیدری گفت :  امر به معروف باید دلسوزانه و بدون دخالت غرض شخصی و باهدف اصلاح جامعه از زشتی ها و انحرافات فردی مطرح شود.

 

ماموستا عبدالله حیدری بیان کرد : در دین مبین اسلام دونوع واجب وجود دارد یکی عینی و دیگری کفایی است و امربه معروف و نهی از منکر واجب کفایی است  یعنی در جمع وقتی انحرافاتی مشاهده می شود فقط  یک نفر تذکر دهد کافی است .

 

وی ادامه داد : وظیفه فردی که به انحراف کشیده شده دربرابر امران به معروف وناهیان از منکر اینست که  خود را اصلاح و دیگر مرکتب گناه و انحراف نگردد و در نهایت از طرف تشکر کند به این دلیل که  از راه منحرف برگشته و راهنمایی شده است.

 

در پایان امام جمعه بانه یادآورشد که تا این جهان سرپا باشد باید امر به معروف و نهی از منکر تحت هرشرایطی  توسط مسلمانان در جامعه اجرا شود و اگر این فریضه  فراموش شود همه امورات دین مختل می شود و آن جوامع دیگر جامعه دینی و اسلامی نیست.

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

نماز جمعه بانهماموستا حیدریامر به معروف و نهی از منکرشهرستان بانهجوامع اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی