یکشنبه 16 دی 1397 / 15:56|کد خبر : 3558|گروه : اقتصادي

تردد مسافران از مرز سیرانیند بانه مستلزم تصویب طرح جامع مرز رسمی/ ایران 14 مرز مشترک با کشور عراق دارد

تردد مسافران از مرز سیرانیند بانه مستلزم تصویب طرح جامع مرز رسمی/ ایران 14 مرز مشترک با کشور عراق دارد

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: مرز سیرانبند از لحاظ حقوقی به عنوان یک بازارچه شناخته شده و لازم است نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی برای جلب نظر نمایندگان و تصویب قانون در زمینه تبدیل این بازارچه به گذرگاه تلاش کند تا در آینده تردد برای مسافران از این مرز مجاز باشد .

 

به گزارش آرباباخبر ،  حسن دانایی فر در نشست با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان شهرستان بانه با اشاره به  مصوبە منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان خاطر نشان کرد  : مصوبه منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان با دو اصلاحیه به کمیسیون اقتصادی مجلس برگشت خورده و در حال بررسی است .

 

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه تصریح کرد : در 9 ماهه سالجاری صادرات از مرز سیرانبند رشد ۱۵۷ درصدی  و طبق آمارها در این مدت با وجود مشکلات پیمان سپاری ارزی، بیش از ۱۲۰ میلیون دلار کالا به کشور عراق صادر شده است که جای خوشحالی دارد.

 

وی افزود :  روابط اقتصادی با کشورهای همسایه خصوصا عراق بسیار برای  ما و تجار کشورمان بسیار مهم و ضروری است به گونه ای که هم اکنون ۱۴ مرز مشترک با کشور عراق داریم که از این میزان شش مرز به منظور امورات اقتصادی و مسافری مورد استفاده است .

 

این مقام مسئول اظهار کرد :  جمهوری اسلامی ایران  پیگیری  های لازم را  برای رسمی شدن مرز سیرانبند و مسافری شدن این مرز را انجام داده ایم و همچنان از طریق وزارت خارجه به جد رایزنی می کنیم تا طرف عراقی نیز موافقت خود را اعلام کند .

 

دانایی فر با اشاره به مسافری شدن مرز سیرانبند تاکید کرد :  مردم و فعالان اقتصادی لازم است بدانند مسافرتی شدن سیرانبند به معنی رسمی شدن آن نیست، بلکه ساز و کارهای خود را می طلبد و این قول را می دهم و این انگیزه را دارم که از نهایت امکانات و اعتبارات موجود برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه استفاده خواهیم کرد و برای پیشبرد روند نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کند که هرچه سریعتر بازارچه سیرانبند به گذرگاه مرزی سیرانبند تغیر کاربری دهد .

 

در پایان دانایی فر خاطرنشان کرد: توسعه پایدار و استمراربخشیدن به تولید در منطقه، ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم، تدوین طرح جامع مرز رسمی سیرانبند و گسترش صادرات به شمال عراق از جمله مواردی هستند که می توانند تحقق این مطابله مردم منطقه را تسهیل کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

حسن دانایی فرشهرستان بانهمرز سیرانبندتردد مسافردبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریهکشور عراق

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی