سه شنبه 18 دی 1397 / 08:25|کد خبر : 3564|گروه : سياسي

اگر بخواهیم گردشگری داشته باشیم باید خط هوایی سنندج – سلیمانیه ایجاد شود/ راه آهن باید تا مرز باشماق کشیده شود

اگر بخواهیم گردشگری داشته باشیم باید خط هوایی سنندج – سلیمانیه ایجاد شود/ راه آهن باید تا مرز باشماق کشیده شود

استاندار کردستان با تاکید بر توان استان در بحث گردشگری سلامت، نبود خط هوایی را مشکل این حوزه دانست و افزود: اگر بخواهیم گردشگری داشته باشیم باید خط هوایی سنندج - سلیمانیه ایجاد شود.

 

به گزارش آرباباخبر ،  سی و یکمین نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی با یادآوری ارتباطات و تفاهم فرهنگی اقلیم کردستان با استان کردستان، در استانداری این استان برگزار شد.

 

بهمن مرادنیا با تأکیید بر اینکه ما امروز نیاز داریم بخشی از ارتباطات که کم شده دوباره پررنگ شود، لازمه توسعه گردشگری کردستان را ایجاد خط هوایی سنندج – سلیمانیه عنوان کرد.

 

استاندار کردستان در این نشست که با حضور دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه برگزار شد، بر وجود توان استان کردستان در گردشگری سلامت تأکید کرد.

 

مرادنیا تبدیل مرز سیرانبند بانه به مرز رسمی را در گسترش تبادلات مرزی، گردشگری سلامت و همچنین حل و فصل مسائل امنیتی تاثیرگذار دانست و با تأکید براینکه یکی از اهداف کشور توسعه صادرات است، اقلیم کردستان عراق را فرصت مناسبی برای این مهم دانست و از مهمان جلسه خواست با طرح مساله توسعه ارتباط اقلیم و کردستان در دولت در به ثمر رسیدن آن تلاش نماید.

 

وی با بیان اهمیت تسریع رفع مشکل مرزهای سیرانبند بانه، سیف سقز و باشماق مریوان بر از سرگیری بازگشت نیروهای کارگری و مهندسی به اقلیم کردستان تأکید کرد و آن را لازمه ای برای صادرات سایر خدمات و کالاها دانست.

 

استاندار کردستان همچنین به گلایه های تجار کردستان از دریافت هزینه های گزاف و متعدد و عدم پذیرش حمل یکسره بار از سوی اقلیم اشاره کرد و خواستار برگزاری نشست و مذاکره با اقلیم در این خصوص شد.

 

اراده سیاسی برای فعالیت اقتصادی ایران در سوریه وجود دارد

 

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، نیز در این نشست با اشاره به اینکه عراق و سوریه در آستانه ورود به بازسازی هستند، بر اهمیت صدور پررنگ خدمات فنی و مهندسی به این دو کشور در سال جدید میلادی اشاره کرد و وضعیت صدور فعلی را مناسب ندانست.

 

حسن دانایی فر با اشاره به همکاری های قابل توجه ایران و عراق در زمینه های مختلف از جمله انرژی، گردشگری و خدمات فنی مهندسی و ... از تردد 6 میلیون زائر بین دو کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: 72 درصد گردشگران خارجی ایران زائران عراقی و 75 درصد گردشگران خارجی عراق نیز زائران ایرانی بوده‌اند.

 

وی بر لزوم توجه به بحث گردشگری سلامت بین دو کشور عراق و ایران تأکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه اغلب مردم عراق برای بحث در مان به ایران رجوع می‌کنند، این کشور می تواند فرصت خوبی برای موضوع گردشگری سلامت باشد.

 

وی به صدور ۱۲۰۰ مگاوات برق از طریق۳ خط و همچنین انتقال ۲۴ میلیون مترمکعب گاز از ۲ خط، به عراق خبر داد و یادآور شد: عراق رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

 

دانایی فر ظرفیت سوریه را فرصت خوبی برای ورود شرکت های ایرانی به این کشور عنوان کرد و بیان داشت: اراده سیاسی برای فعالیت اقتصادی ایران در این کشور وجود دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام / کردتودی



برچسب ها :

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریهخط هوایی سنندج سلیمانیهراه آهن کردستاناستاندار کردستانحسن دانایی فربهمن مرادنیا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی