پنجشنبه 20 دی 1397 / 10:53|کد خبر : 3568|گروه : اقتصادي

شهرستان بانه مقام دوم استان کردستان در تشکل پرونده برای متخلفان صنفی را کسب کرد

شهرستان بانه مقام دوم استان کردستان در تشکل پرونده برای متخلفان صنفی را کسب کرد

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بانه تصریح کرد : در ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و هماهنگی ادارات متولی در زمینه کنترل ، بازرسی و نظارت بر بازار، گشت های سرزده زیادی از سطح بازار انجام گرفته و نتایج حاصل از این بازرسی ها شناسایی 475 واحد متخلف صنفی بود .

 

به گزارش آرباباخبر ،  احمد رحمانی با اشاره به اینکه تعدادی از گرانی های مشاهده شده در بازار با مجوز خود دولت بوده است افزود : در پی شکایات مردم و بازرسی کارشناسان صمت از واحدهای صنفی شهرستان مشخص گردید که بعضی از اقلام گران شده یا مجوز و تاییده دولت بوده و هیچ تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد : با بازرسی های مکرر از بازار و گزارشات مردمی تا کنون 475 پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان تشکیل شده  و با تدبیر صورت گرفته در بازه زمانی دو هفته ای  توسط تعزیرات حکومتی به تخلف آنها رسیدگی و حکم نیز صادر گردیده و در حال حاضر متخلفین به  پرداخت 3 میلیارد و  720 میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

 

رحمانی اظهار کرد : شهرستان بانه در زمینه شناسایی و تشکیل پرونده برای  واحدهای متخلف صنفی دومین شهر استان کردستان است به گونه ای که  در 9 ماه گذشته، 73 گشت مشترک و بازرسی از 10 هزار و 100 واحد صنفی شهرستان انجام گرفته است .


رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بانه  با اشاره به آمار تشکیل پرونده های متخلفان  در این شهرستان  تشریح کرد :  آمار ذکر شده نشان از وجود بالای تخلفات نیست بلکه نشان از نظارت مکرر و کنترل دقیق بازرسان و ناظران صمت بر بازار است.


احمد رحمانی اشاره ای به رکود بازار در شهرستان بانه کرد و گفت : رکود بازار و بسته شدن مرزهای موقت غیر رسمی موجب شد که بیشتر طبقات مجتمع های تجاری خالی گردد و امسال 2 هزار واحد صنفی تعطیل و جواز کسب شان را باطل کردند و  تعدا یک هزار 700 مجوز دیگر  نیز تاکنون تمدید نشده است .

 

این مقام مسئول می گوید : در هرماه توسط اداره صمت بانه تعداد 30 الی 40 جواز کسب صادر گردیده که  جمعا در طول سال بالغ بر 600 الی 700 مورد خواهد رسید ولی با این وجود جواز کسب باطله و صادره در هر ماه در این شهرستان با هم برابر می کند و بطور متوسط ماهیانه حدود 30 جواز کسب باطل می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون 300 مورد باطل شده است .

 


وی بیان کرد : ناظران صمت بانه به درخواست بخشداران از واحدهای صنفی روستایی هم بازرسی انجام میدهند البته خارج از این درخواست هم بازرسان ما سرزده نظارت ها را انجام خواهند داد .

 

احمد رحمانی در پایان ضمن اشاره به اینکه هیچگونه انبار احتکار شده از کالا در بانه شناسایی نشده خاطر نشان کرد :  سامانه 124- 10720 برای ثبت شکایت مردمی به صورت شبانه روزی فعال است و تمام شکایت های مردمی در زمینه تخلفات واحدهای صنفی با دقت و سرعت بررسی خواهد شد .

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهتخلفات صنفیمقام دوم استاناداره صمتاحمد رحمانیجواز کسبرکود بازار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی