شنبه 22 دی 1397 / 07:10|کد خبر : 3573|گروه : فرهنگي

حواله دادن نظام رتبه‌بندی معلمان به سقف دوم بودجه یعنی دولت قصد اجرای آن را ندارد

حواله دادن نظام رتبه‌بندی معلمان به سقف دوم بودجه یعنی دولت قصد اجرای آن را ندارد

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است اینکه دولت بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان را در سقف دوم گذاشته؛ یعنی اجرای آن را به مازاد بودجه حواله داده و این یعنی هیچ.

 

به گزارش آرباباخبر، حمیدرضا حاجی ‌بابایی  با انتقاد از دولت که اعتبار  رتبه بندی معلمانرا در سقف دوم بودجه قرار داده است، گفت: اصل بر این است که در زمان بررسی بودجه سال 98 که پیش از رسیدگی به لایحه رتبه‌بندی معلمان و مصوب شدن آن در مجلس صورت می‌گیرد، بودجه آن پیش بینی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اعتبار 2هزار میلیارد تومانی که دولت برای نظام رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی کرده در سقف دوم بودجه است؛ به این معنا که اگر از 407 هزار میلیارد تومانی که بودجه عمومی دولت است، مازاد بودجه داشتیم، 2هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص دهند و این یعنی هیچ.

 

دولت بودجه قابل اتکایی برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی نکرده است

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: تحقق همان  407 هزار میلیارد تومان هم با اما و اگر است، چه رسد به مازاد آن؛ پس با حواله دادن اجرای نظام رتبه‌بندی به سقف دوم بودجه می‌توان گفت که در سال 98 نگاهی به رتبه‌بندی معلمان نشده و دولت بودجه قابل اتکایی برای آن پیش‌بینی نکرده است و این یک ضعف بزرگ برای لایحه بودجه به شمار می‌رود.

وی افزود: دولت نه تنها اعتبار قابل اتکایی به رتبه‌بندی معلمان اختصاص نداده بلکه پیشنهاد داده تا 10درصد از آموزش و پرورش را به خرید خدمات بدهند؛ یعنی نه تنها شفا نداد که کور هم کرد!

 

5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی به راحتی قابل تامین بود

حاجی بابایی با انتقاد از اینکه دولت توپ را در این قبیل موضوعات در زمین مجلس انداخته است، گفت: دولت پول دارد ولی نمی‌خواهد به رتبه‌بندی معلمان بدهد؛ حال اگرچه دست مجلس نیز برای تغییرات گسترده در بودجه باز نیست ولی این موضوع بررسی خواهد شد که می‌توان این کار را انجام داد یا خیر.

وی تاکید کرد: دولت اولا باید اعتبار رتبه‌بندی معلمان را در سقف اول بودجه می‌گذاشت؛ ثانیا نه 2هزار میلیارد تومان بلکه حداقل 5 هزار میلیارد تومان زیرا این میزان از محل‌هایی از بودجه به راحتی قابل تامین است.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با این نگاه دولت، عملا اجرای رتبه‌بندی معلمان با بودجه کنونی اتفاق نمی‌افتد؛ حتی اگر لایحه آن به قانون تبدیل شود.

 

 

 

پایان پیام/

 

 

 



برچسب ها :

حمیدرضا حاجی باباییرتبه بندی معلمانبودجه 98

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی