دوشنبه 24 دی 1397 / 07:20|کد خبر : 3575|گروه : اجتماعي

ارتقای سطح امنیت اجتماعی با تعامل سازنده نیروی انتظامی با معتمدين و متنفذين شهرستان بانه

ارتقای سطح امنیت اجتماعی با تعامل سازنده نیروی انتظامی با معتمدين و متنفذين شهرستان بانه

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بانه تصریح کرد: رویکرد مجموعه نیروی انتظامی یک رویکرد مردم محور و اجتماعی است و برای دست یافتن به این مهم استفاده از ظرفيت معتمدين و منتفذين اجتماعی در راستاي ارتقای احساس امنيت در جامعه امری ضروری است .

 

به گزارش آرباباخبر، شامگاه یک شنبه 23 دی ماه نشست تعاملی با همت فرماندهی نیروی انتظامی بانه با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و هیئت همراه، نیروای نظامی و انتظامی و همچنین شرکت مسئولین ادارات ، ائمه جمعه و جماعت، معتمدین، متنفذین و بازاریان شهرستان بانه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در هتل زانا برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم امام جمعه شهرستان بانه نیز با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش در شهرستان افزود : اقتدار، عزت و رحمت و روحیه خدمت رسانی به مردم از جمله صفاتی است که در پرسنل نیروی انتظامی نمود عینی دارد و نیروی انتظامی در کنار اینکه مأموریت های خود را با اقتدار انجام می دهد، در برخورد با مردم با مهربانی و عطوفت رفتار می کنند. در عین حال که با خلافکاران و کسانی که قصد غارت مال و جان مردم را دارند با بالاترین سطح قاطعیت برخورد می ­کنند. از ارزش های  والای نظام جمهوری اسلامی با عزت و افتخار دفاع می کنند.

 

 

ماموستا عبدالله حیدری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث امنیت و نیروی انتظامی به ویژگی های مهمی که فرماندهی معظم کل قوا برای نیروی انتظامی بیان فرموده اند، افزود: ما اقتدار نیروی انتظامی را مرهون افکار بزرگ و عمیق حضرت امام (ره)، خون شهیدان و دلاورمردی های رزمندگان و جانبازان انقلاب هستیم و همچنین این اقتدار را از رشادت ها و ایثارگری رزمندگان بعد از هشت سال دفاع مقدس می دانیم.

 

امام جمعه بانه تاکید کرد: رابطه میان امنیت اجتماعی و مشارکت مردمی یک رابطه متقابل است و وجود مشارکت اجتماعی میان مردم و پلیس در امور امنیتی کارکردی پنهان و آشکار دارد که می توان از پیامدهایی همچون افزایش نظم و انضباط اجتماعی، افزایش میزان تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت و انجام کارهای گروهی، افزایش امنیت و احساس امنیت، افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس و برقراری روابط تعاملی میان پلیس و مردم نام برد.

 

 فرماندهی نیروی انتظامی بانه ضمن خير مقدم  به مدعوين اذعان کرد: برنامه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه و تشدد در داخل کشور و همچنين ايجاد شايعه و فضاسازي هاي تقلبي در جهت اختلاف افکني و شکاف میان  مردم  و نیروی انتظامی کاملا آشکار و  مبرهم است  و همواره نیروی انتظامی با رویکرد مردم محوری خود این فتنه ها را خنثی کرده است.

 

سرهنگ رسول كرمي چگيني افزود: بدون شک  استفاده از ظرفيت معتمدين و منتفذين اجتماعي در راستاي ارتقاي احساس امنيت در جامعه مهم است و تقويت بستر هاي ارزشي، فرهنگي و اجتماعي، شناسايي تهديدها و آسيب ها و بهره گيري از نقش بزرگان در اصلاح خرده فرهنگ هاي نادرست از جمله اهداف برگزاري نشست تعاملي نیروی انتظامی با مسئولین، ائمه جمعه و جماعت، بازاریان و معتمدين و منتفذين اجتماعي است.

 

وی ضمن تاکيد بر همکاري و تعامل تنگاتنگ نیروی انتظامی با سایر دستگاهها و همچنین معتمدین و متنفذین شهرستان بانه افزود: اعتقاد راسخ داريم اين تعامل، همکاري باعث کاهش وقوع جرم و افزایش کشف جرائم شده و در نتيجه آرامش و امنيت را براي مردم فهیم بانه به ارمغان مي‌آورد.

 

 

در ادامه این نشست امام جماعت مسجد ترخان آباد شهرستان بانه با تشکر از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت بیان کرد: خوشبختانه مردم در سطح شهرستان امنیت را با همه وجود احساس می کنند و این نمایانگر زحمات و تلاش های بی وقفه  نیروی انتظامی است ولی لازم است که پرسنل خدوم ناجا همواره در برخورد با متخلفان و مترددان غیره مجاز مرزی و کولبران که  از روی ناچاری و تنها با هدف امرار معاش و کسب رزق و روزی برای خانواده دست به چنین کاری می زنند، صبر و شکیبایی بیشتری از خود نشان دهد و همچنان که دیده شده و انتظار می رود پلیس حامی امنیت مردم و حفظ جان و مال آنهاست و امید است که در این راستا تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

 

در پایان ماموستا محمد محمودزاده یادآور شد : در چند ماه اخیر خودروهایی با شیشه دودی، پلاک نامشخص و یا بدون پلاک در سطح شهرستان تردد می کنند که از نیروی انتظامی درخواست می کنیم که به این گونه خودروها به جد برخورد کند .

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ 



برچسب ها :

شهرستان بانهناجاسرهنگ رسول كرمي چگينيامام جمعه بانهامنیت اجتماعیمعتمدين و منتفذين و بازاریانکاهش جرمتردد غیره مجاز مرزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی