سه شنبه 25 دی 1397 / 07:23|کد خبر : 3576|گروه : اجتماعي

بومی‌سازی اینترنت راهکار مصونیت از آسیب های فضای مجازی/ شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیرنده اصلی ادامه فعالیت اینستاگرام

بومی‌سازی اینترنت راهکار مصونیت از آسیب های فضای مجازی/ شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیرنده اصلی ادامه فعالیت اینستاگرام

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه اذعان کرد: برای کاهش جرایم و آسیب هایفضای مجازی لازم است شورای عالی فضای مجازی و دیگر نهادهای متولی راه اندازی اینترنت ملی را را در دستور کار خود قرار دهد.

 

به گزارش آرباباخبر،  سعید اسکندری در گفتگو با خبرنگار ما ، افزود: موضوع فضای مجازی مساله ای نیست که صرفا مربوط به نهاد قضایی باشد و تصمیم گیری در مورد این فضا خصوصا اینستاگرام برعهده شورای عالی فضای مجازی و نهاد های متولی دیگر است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه گذشته در مورد فیلترینگ می توان گفت که سیاست منع کاربران از دسترسی به این فضا جوابگو نمی باشد چرا که ابزارهای دیگری برای دور زدن این فیلترینگ وجود دارد و مشخص است که کاملا بازدارنده نبوده و نیست.

 

اسکندری در رابطه با مطالبه مردم از قوه قضائیه برای برخورد با جرایم فضای مجازی و تعیین تکلیف این فضا ابراز کرد: سیاستی که قوه قضائیه در اختیار دارد قانون است و بدون شک هر مورد مجرمانه در فضای مجازی اعم از اینستاگرام یا سایر پیام رسان ها به محض مشاهده برخورد قانونی ( قانون مبارزه با جرایم رایانه ای ) لازم صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است که منظور از جرایم رایانه‌ای سوءاستفاده از رایانه‌ با هدف اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی را شامل می‌شود که برای هریک از آن‌ها در قوانین جرایم رایانه‌ای مجازاتی در نظر گرفته شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب بانه بیان کرد: لازم است که نهاد های متولی برای کنترل و مدیریت فضای مجازی جهت راه اندازی اینترنت ملی بیش از این  امروز فردا نکرده و برای اشراف بیشتر و جلوگیری از نفوذ و سلطه بیگانگان و ضد انقلاب به این فضا و کاربران آن اقدامات و تصمیمات اساسی را  عملی کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: قوه قضائیه بیشتر در موارد قانونی تخلفات در این فضا ورود پیدا می کند و معمولا بحث آگاه سازی مردم وظیفه این نهاد نیست و باید سایر ارگانها برای آگاه سازی کاربران توجه و تلاش بیشتری به خرج دهند.

 

اسکندری در باره راهکارهای قوه قضائیه برای مدیریت این فضا  افزود: قوه قضائیه علاوه بر اجرای قانون و برخورد با سایت های مجرمانه در فضای مجازی راهکارهایی را برای کاهش جرایم و آسیب ها  پیشنهاد می دهد از جمله:

 

1 :  آگاه سازی و آموزش مردم ، خانواده ها ، جوانان و نوجوانان در  رابطه با انواع آسیب های فضای مجازی توسط متولیان امر

2 :  راه اندازی اینترنت ملی

3 : فرهنگ سازی که یک وظیفه عمومی است و سایر دستگاهها هم باید وارد عمل شوند

4 : جایگزینی پیام رسان های داخلی با نمونه خارجی آن

 

 

 

انتهای پیام/

 



برچسب ها :

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانهسعید اسکندریاینستاگرامجرایم فضای مجازیبرخورد قانونیشورای عالی فضای مجازیاینترنت ملی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی