چهارشنبه 26 دی 1397 / 11:13|کد خبر : 3579|گروه : اقتصادي

هوشمند سازی 900 کلاس درس در بانه / بدهی 110 میلیارد ریالی ادارات شهرستان بانه به شهرداری

هوشمند سازی 900 کلاس درس در بانه / بدهی 110 میلیارد ریالی ادارات شهرستان بانه به شهرداری

رئیس آموزش و پرورش بانه اظهار کرد : با توجه به اهمیت هوشمند سازی مدارس و تاثیر انکار نشدنی آن جهت یادگیری در این راستا با پیگیری های زیاد بالغ بر 900 کلاس درس از مدارس سطح شهر و روستاهای پرجمعیت شهرستان بانه هوشمند سازه شده است .

 

به گزارش آرباباخبر،  با سفر یک روزه و بازدید نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بهزیستی استان کردستان از مدرسه استثنایی تربیت جهت تجهیز و هوشمند سازی این مدرسه رضا خضری رئیس اداره آموزش و پرورش بانه خاطر نشان کرد : خوشبختانه تاکنون 900 کلاس از 1430 کلاس درس موجود درسطح شهر و روستا هوشمند سازی شده است .

 

خضری بیان کرد : در مدارس هوشمند، فرآیندهای یاددهی – یادگیری تقویت می شود و مهارت های کلیدی دانش آموزان با تکیه بر فعالیت های گروهی ارتقا می یابد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش بانه با تاکید بر اینکه مدرسه استثنایی تربیت این شهرستان از امکانات و فضای بسیار مناسبی جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی داراست ،  افزود : امروز به همت و یاری نماینده سقز و بانه  تعداد 15  سیستم به ارزش 2 میلیارد ریال برای هوشمند سازی مدارس بانه فراهم شده و با اولویت بندی در سطح مدارس توزیع خواهد شد .

 

رضا خضری ادامه داد : در هر حال هوشمندسازی مدارس یعنی محیط یاددهی و یادگیری را با توجه به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آموزشی نهادینه کنیم. درواقع در فرآیند هوشمندسازی مدارس، فناوری اطلاعات از پایه در مدارس نهادینه می‌شود تا دانش‌آموزان با توجه به وسایل و ابزارهایی که در اختیارشان است، بتوانند به بهترین نحو از تکنولوژی‌های آموزشی استفاده کنند . 

 

در پایان این بازدید که علاوه بر محسن بیگلری ، مدیرکل بهزیستی کردستان ، شهردار ، رئیس اداره بهزیستی و تعدادی از مسئولین ادارات بانه نیز حضور داشتند ، تعداد 2 کلاس درس مدرسه استثنایی تربیت هوشمند سازی شد که با احتساب این دو مورد تعداد کلاس های هوشمند این مدرسه  به 6 کلاس رسید .

 

در ادامه محسن بیگلری ضمن بازدید از شهرداری دیداری هم با کارکنان این اداره داشت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت .

 

 

در ابتدا شهردار بانه با اشاره به وضعیت پیش آمده برای کل شهرداری های کشور از جدیت و پشتکار پرسنل  اداری و خدماتی این اداره تقدیر و تشکر کرد و اذعان کرد : عدم ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری موجب شده تا با فروکش کردن ساخت و ساز در شهرها، درآمد شهرداری از محل عوارض ساخت و ساز به شدت کاهش یابد و همین امر در نهایت به عدم پرداخت حقوق کارکنان انجامیده و در این راستا نیازمند پیگیری نمایندگان برای حل مشکلات پیش رو هستیم .

 

وریا وثوقی ادامه داد : شهرداری هر ماه حدود 15 میلیارد ریال حقوق  به کلیه پرسنل (کارگر و کارمند ) پرداخت می کند و با توجه به مشکلات پیش آمده می تواند منایعی همچون بدهی های گذشته ادارت شهرستان به شهرداری  کمک حال بسیار مناسبی برای ما  در وضعیت کنونی باشد .

 

شهردار بانه تصریح کرد : در حال حاضر بسیاری از ادارات شهرستان بانه عوارض سالهای گذشته خود را به شهرداری پرداخت نکرده اند و این بدهی ها  به 110 میلیارد ریال رسیده است که با تزریق این پول بخش زیادی از این مشکلات مرتفع می گردد .

 

نماینده سقز و بانه هم با با تاکید بر  اینکه در این وضعیت گرانی و رکود اگر کسی حتی یک ماه نتواند حقوق دریافت کند بدون شک برای تامین مایحتاج خود با مشکل جدی روبرو می شود  گفت :  برای حل پاره ای از مشکلات تلاش می شود این مطالبات که ثبت شده هستند به صورت تهاتری به شهرداری باز پس داده شود

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانههوشمن سازی مدارینماینده سقز وبانهمجلسرضا خضریآموزش و پرورششهرداریوریا وثوقیبدهیکارکنان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی