پنجشنبه 27 دی 1397 / 07:24|کد خبر : 3580|گروه : اقتصادي

توسعه بانه در گرو ایجاد زنجیره تولید، صنعت و صادرات است

توسعه بانه در گرو ایجاد زنجیره تولید، صنعت و صادرات است

فرماندار بانه گفت: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید برای توسعه این شهرستان مرزی، ایجاد زنجیره تولید بخش کشاورزی، صنعت و صادرات با تکیه بر رسمی شدن مرز سیرانبند است.

 

به گزارش آرباباخبر،  محمد فلاحی  اظهار داشت: پیش از این به نوعی کارهای عمرانی با تولید در این شهرستان متناسب نبود بنابراین دولت بدنبال این است که زیرساخت ها با بخش تولید حوزه کشاورزی و صنعتی در بانه هماهنگ شوند.


وی با اشاره به اینکه دولت می خواهد سرمایه و سرمایه گذار را به سمت تولید در بخش کشاورزی و صنعت سوق دهد، افزود: تلاش ما این است که در کنار شهرک صنعتی شماره یک بانه، شهرک صنعتی شماره 2 را نیز راه اندازی کنیم تا امکان تولید و اشتغال بیشتری در شهرستان داشته باشیم.


فرماندار بانه با بیان اینکه افقی برنامه محور برای اشتغالزایی پایدار پیش بینی کردیم، تاکید کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یکی از پروژه هایی است که در دستور کار جدی دولت است.


فلاحی یادآور شد: ایجاد فاز اول این پروژه از پاییز امسال آغاز شد اما بدلیل آغاز فصل بارش و نامساعد بودن هوا، عملیات اجرایی تا بهبود شرایط جوی متوقف و به ابتدای سال آینده موکول شد.


وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه در پنج کیلومتری مرز با منطقه اقلیم کردستان عراق و در مسیر جاده بازارچه سیرانبند احداث می شود تا تولید با کمترین هزینه برای صادرات آماده شود.


فلاحی به آغاز واگذاری زمین در این منطقه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی بانه شاهد فعالیت تنها منطقه ویژه اقتصادی شمال غرب کشور در مجاورت مرز عراق خواهیم بود.


وی از تلاش برای ایجاد تردد مسافر از مرز سیرانبند بانه خبر داد و اظهار داشت: بطور قطع رسمی شدن مرز و امکان تردد مسافر، زمینه حمل و نقل آسان تر تجار و صادرات کالا را بدنبال دارد ضمن اینکه منافع اقتصادی را برای شهرستان بانه به ارمغان می آورد و امنیت ساز است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

توسعهزنجیره اقتصادیفرماندار شهرستان بانهمرز سیرانبند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی