جمعه 28 دی 1397 / 09:36|کد خبر : 3582|گروه : اقتصادي

برق 50 درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

برق 50 درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و 689 روستای بالای 10 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: تاکنون برق 50 درصد از این روستاها از حالت بازفروش خارج و تکخوانی شده است.

 

به گزارش آرباباخبر، هیوا لهونیان  اظهار داشت : تک خوانی کردن کنتور برق از روستاهای بزرگ استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می کند اما در سیستم تک خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می شود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: برای تکخوانی کردن برق روستاهای دارای سیستم بازفروش استان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
لهونیان بر تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح به طور کامل تاکید کرد و گفت: تلاش می شود از طریق منابع استانی و از محل تملک دارایی ها و اعتبارات عوارض برق از توانیر، طی یک برنامه پنج ساله نسبت به ترمیم شبکه برق روستایی اقدام شود.


شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 637 هزار و 571 مشترک انشعاب دائم است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.


ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.

 


 

انتهای پیام /ایرنا
 

 

 



برچسب ها :

شرکت برقروستاهاکردستاتنکنتور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی