یکشنبه 30 دی 1397 / 09:22|کد خبر : 3587|گروه : سياسي

گفته‎های متناقض مدیرکل آموزش و پرورش؛ بالاخره مدارس تخریبی کردستان تخلیه می‎شوند یا نمی‎شوند؟!

گفته‎های متناقض مدیرکل آموزش و پرورش؛ بالاخره مدارس تخریبی کردستان تخلیه می‎شوند یا نمی‎شوند؟!

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه مدارس تخریبی تحت هر شرایطی باید تخلیه شوند از وجود ۲۳۷ مدرسه فرسوده در سطح استان خبر داد. او پیش تر گفته بود که امکان تخلیه این مدارس وجود ندارد.

 

به گزارش آرباباخبر، رشید قربانی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه با محوریت پیگیری مشکلات مدارس شهری و روستایی در جریان بازدیدهای فرماندار از روستاها، اظهار داشت: مدارسی که تخریبی هستند تحت هر شرایطی باید تخلیه شوند و دانش آموزان به مکانی دیگر انتقال یابند.

 

این گفته های آقای مدیرکل در حالی است که وی پیشتر در واکنش به سخنان استاندار کردستان مبنی بر اینکه تا زمانی که مدارس تخریبی، پرخطر و غیرایمن ایمن‌سازی می‌شوند، دانش‌آموزان آنها باید در مکان‌های استاندارد و مناسب ساماندهی شوند به خبرگزاری تسنیم گفته بود؛ «اجرای دستور استاندار برای تعطیلی مدارس تخریبی، پرخطر و غیرایمن کردستان امکان‌پذیر نیست».

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، ۲۳۷ مدرسه در سطح استان فرسوده بوده و نوسازی این مدارس نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و پیشنهاد شده مدارسی که موقعیت تجاری دارند فروخته و با پول آن فضای آموزشی جدید ساخته شوند.

 

قربانی از در نظر گرفتن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار برای استانداردسازی مدارس از صندوق ذخیره ارزی در کشور خبر داد و افزود: سازمان نوسازی مسئول ساخت و ساز مدارس است و باید گفت در سال آینده وضعیت تجهیزات آموزشی به مراتب بهتر می شود.

 

وی در ادامه به میزان پوشش تحصیلی در کردستان اشاره کرد و گفت: از ۱۵۳ هزار دانش آموز کردستانی تنها ۲۴۰ نفر آن هم به دلیل یکسری مشکلات امکان تحصیل ندارند و از این تعداد ۸۰ نفر در مقطع ابتدایی هستند و این افراد بازمانده از تحصیل یا ازدواج کرده و یا بد سرپرست بوده و اجازه تحصیل به آنان داده نمی شود.

 

قربانی همچنین به معضل بیسوادی پرداخت و تصریح کرد: امروزه بیسوادی ننگی است برای هر کشوری و باید برنامه های سوادآموزی و انسداد بیسوادی در مسیر تغییرات جدید که بتواند سوادآموز را به ماندگاری برساند، تدوین شود.

 

وی توازن رشته ای را یکی از مصیبت های کشوری دانست و بر توجه به آسیب های اجتماعی در کنار ریشه یابی حرکت ناموزون بعضی از رشته های تحصیلی تأکید کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به هوشمند سازی مدارس، عنوان کرد: ۴۰ درصد از مدارس استان هوشمند بوده و در حال حاضر بحث تعمیرات در  اولویت است چرا که داشتن مکان آموزشی استاندارد و سالم نیاز اساسی هر دانش آموزی خواهد بود.  

 

رشید قربانی در ادامه گریزی داشت به کمبود نیروی انسانی و مشکلات مرتبط به این مسئله و بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد از معلمان ما پشت درهای کلاس بوده و جزو نیروهای پشتیبانی هستند و باید از این تعداد ۱۰ درصد به داخل کلاس برگردند.

 

مطابق اظهارات وی کمبود نیروی انسانی در مقابل معلمان بازنشسته به شدت احساس شده و باید تدبیری برای این مهم اندیشیده شود.  

 

 

 

انتهای پیام/کردتودی



برچسب ها :

مدیرکل آموزش و پرورش کردستانمدارس تخریبیمدرسهدانش آموزان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی