دوشنبه 1 بهمن 1397 / 07:15|کد خبر : 3590|گروه : اجتماعي

گلایه نفر نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی از مسئولان؛ حمایتی نشدم

گلایه نفر نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی از مسئولان؛ حمایتی نشدم

نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی از بی‌توجهی مسئولان گله‌مند است و می‌گوید: "هیچ" نهاد، سازمان و مسئولی از نظر مالی من را حمایتی نکرده است.

 

به گزارش آرباباخبر،  این روزها محاسبات ذهنی با چرتکه در میان دانش‌آموزان نابغه به‌شدت طرفدار پیدا کرده و باعث شده هر سال افرادی در این راستا آموزش و به مسابقات جهانی اعزام شوند، هجدهمین دوره مسابقات جهانی 2018 «محاسبات ذهنی با چرتکه» در حالی با حضور 733 کودک از 24 کشور جهان در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد که تیم چرتکه 35 نفره کودکان هوشمند ایرانی توانستند عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات را کسب کنند.

 

«رونیا حسین‌زاده» کودک بانه‌ای یکی از نفرات اعزامی به هجدهمین دوره مسابقات جهانی 2018 «محاسبات ذهنی با چرتکه» است که توانسته در رده سنی خود مقام اول جهان را کسب کند؛ در این راستا خبرنگار خبرگزاری تسنیم با این نابغه کردستانی به گفت‌و‌گو نشست که مشروح آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

 

تسنیم: لطفاً خودتان را کامل معرفی کنید؟

نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی: رونیا حسین‌زاده متولد «9 تیر 1388» دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی و در دبستان هیات امنایی بانه مشغول به تحصیل هستم و در این شهر زندگی می‌کنم؛

 

تسنیم: در مورد مسابقات توضیح بدهید؟ این مسابقات در چه سطحی برگزار شد؟

کودک بانه‌ای: مسابقاتی که من شرکت کردم هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه بود که با حضور 733 کودک نخبه در 5 گروه سنی برگزار شد و خوشحالم که توانستم مقام قهرمانی کسب کنم.

در این دوره از مسابقات استعدادهای برتر توانستند تنها در 13 دقیقه پاسخ سریع و صحیح را به 190 سوال در 5 سطح مختلف بدهند  و به‌راحتی کشورهای مختلف تایوان، مالزی، هند، چین، کره جنوبی، ایران، عربستان، استرالیا، آمریکا، کانادا و مصر را شکست بدهیم و عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کنیم.

 

تسنیم: شما در این دوره از مسابقات چه عناوینی را کسب کردید؟ درکل آموزش چه کاربردی دارد؟

رونیا: من به عنوان یکی از اعضای تیم 35 نفره ایران در این مسابقات شرکت کردم و عنوان نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه را درمالزی در گروه سنی B مقام قهرمانی رو به دست آوردم؛ هدف از آموزش محاسبات ذهنی «پرورش ذهن و فعالیت هر دو نیمکره چپ و راست مغز» است.

 

تسنیم: از چه زمانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» را آغاز کردید؟

نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی: من از مقطع اول دبستان با سفارش معلمم سرکار خانم فریده کمانگر در «موسسه کودکان هوشمند نو اندیش» شهر بانه ثبت‌نام کردم و در این مرکز دوره را در 12 ترم به پایان رساندم؛ پدر و مادرم نیز بسیار برایم تلاش کردند و نهایت سعی خود را برای رسیدن به این موفقیت بزرگ داشتند.

 

تسنیم: اصلی‌ترین عامل موفقیت خود را در چه می‌دانید؟

نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی: تلاش و پشتکار و انجام تمرینات مداوم، آموزش خوب معلمان مدرسه و مربیان موسسه کودکان هوشمند و همچنین فراهم بودن بستر مناسب در خانواده از عوامل اصلی موفقیت من بودند و شکر خدا با توجه به حمایت‌های خانواده مشکل خاصی در این زمینه پیش‌رو نداشتم.

 

تسنیم: نحوه حمایت و استقبال مسئولان از شما چگونه بود؟

نفر اول مسابقات جهانی محاسبات ذهنی: "هیچ" نهاد، سازمان و مسئولی از نظر مالی حمایتی از من نداشته و همه هزینه‌ها را خانواده‌ام متقبل شدند، اما خدا را شاکرم که مردم، معلمان، مسئولان و هم‌کلاسی‌هایم به‌خوبی از من استقبال کردند و از یکایک آنها قدردانی می‌کنم.

 

تسنیم: چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

کودک بانه‌ای: هنوز ابتدای راه هستم اما امیدوارم با کمک خداوند، با تلاش، پشتکار و با کمک معلمان و مربیان دلسوزم و خانواده‌ام در آینده افتخارات بزرگتری را برای مردمم کسب کنم و بتوانم فرد مفیدی برای جامعه‌ام باشم.

 

 

 

 

انتهای پیام/تسنیم



برچسب ها :

رونیا حیسن زادهکودک بانه ایمحاسبات ذهنینفر برتر جهانعدم حمایت مسئولین

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی