پنجشنبه 4 بهمن 1397 / 10:57|کد خبر : 3598|گروه : سياسي

توسعه پایدار در روستاهای بخش ننور شهرستان بانه زیر چتر انقلاب

توسعه پایدار در روستاهای بخش ننور شهرستان بانه زیر چتر انقلاب

بخشدار بخش ننور بانه اظهار کرد : با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر رژیم دیکتاتوری ستمشاهی در ایران موجبات رشد و توسعه مناطق محروم خصوصا روستاها فراهم گردید تا جایی که به جرات می توان گفت چهل سالگی انقلاب دوران پختگی و بالندگی کشور در همه زمینه ها است .

 

به گزارش آرباباخبر ، سید عارف رحمانی با بیان این که در روستاهای شهرستان بانه بعد از پیروزی انقلاب خدمات بسیار زیادی انجام شده است، افزود: روستاهای ما قبل از پیروزی انقلاب از امکاناتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم برخوردار نبودند و ستم بیش از اندازه جیره خواران غرب موجبات غارت و چپاول سرمایه های ملی را فراهم آورده بود به گونه ای که کسی به فکر توسعه شهر و روستا در آن زمان نبود.

 

وی ادامه داد : از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین مبانی آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری برقراری عدالت اجتماعی و توجه به روستاها و مناطق محروم بوده است؛ مناطقی که در دوران پهلوی به ورطه فراموشی سپرده شده بودند.

 

بخشدار بخش ننور ابراز کرد : به برکت پیروزی  انقلاب اسلامی در حال حاضر 100 در صد روستاهای بخش ننور شهرستان بانه از نعمت برق برخوردار هستند و این مساله سطح رضایت زیادی از مردم را در این منطقه بوجود آورده است .

 

رحمانی گفت : خوشبختانه  75  درصد از روستاهای بخش ننور از اشتراک گاز طبیعی بهره مند هستند و این سطح توجه به روستائیان و ارائه خدمات به آنها وجه تمایز زیادی با زمان حکومت طاغوت در ایران دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد : در بحث آب شرب منطقه اختلاف بسیار فاحشی با قبل از انقلاب است به گونه که در آن زمان خبری از لوله کشی آب بهداشتی و  قابل شرب  و مورد نیاز برای مصارف خانگی  و ... وجود نداشت ولی در حال حاضر به لطف خدا و در زیر چتر انقلاب اسلامی 100 درصد روستاهای بخش ننور از آب لوله کشی بهره مند هستند .

 

سید عارف رحمانی اذعان کرد : قبل از انقلاب به دلیل بی کفایتی و بی توجهی به بحث علم آموزی متاسفانه در بخش ننور فقط یک کلاس محدود برای تحصیل عده ای محدود فراهم بود ولی بعد از انقلاب 57 و اهمیت ویژه مسئولین در بحث سوادآموزی به گونه ای پیش رفت که هم اکنون در بخش ننور شهرستان بانه 38 مدرسه فعال در مقطع ابتدایی وجود دارد و همچنین 5 مدرسه راهنمایی نیز خدمات  آموزشی را به دانش آموزان این بخش  ارائه می دهند .

 

بخشدار بخش ننور با تاکید براینکه در زمینه بهداشت هم نمیتوان قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کرد  به گونه ای که در گذشته برای همه این روستاها فقط  1 درمانگاه آن هم با خدمات دهی بسیار ضعیف و فقط جهت رفع تکلیف در منطقه موجود بود ولی در حال حاضر بخش ننو دارای دو مرکز بزرگ بهداشتی بزرگ و 12 خانه بهداشت  که هرکدام از این خانه بهداشت ها چند روستا را پوشش صد درصدی می دهند تا روستائیان عزیز دغدغه مسایل بهداشتی رو هم نداشته باشند .

 

وی خاطرنشان کرد :  در زمینه تولیدات صنعتی و دامی رژیم ستمشاهی  کارنامه بسیار سیاهی به جا گذاشته است چون در آن دوره به علت وابستگی زیاد به خارج تقریبا همه چیز وارد می شد و کسی به فکر تولیدات داخلی نبود ، ولی با افتخار میتوان گفت که بعد از پیروزی انقلاب 17 واحد مرغداری با ظرفیت 420 هزار قطعه در سطح بخش وجود دارد . البته به غیر از  این مرغداری ها 5 واحد دام سنگین صنعتی هم در بخش فعال است برای نمونه واحد 1000راسی گاو شیری که به صورت کاملا صنعتی مشغول به فعالیت هستند .

 

این مقام مسئول گفت : در زمان رژیم نالایق و خودفروخته پهلوی به هیچ عنوان در بحث جاده سازی در منطقه کار خاصی صورت نگرفته بود و حتی در کل بخش ننو حتی 1 متر جاده آسفالت را مشاهده نمی کردید ولی  در حال حاضر بیشتر جاده های منطقه آسفالت شده  مردم برای تردد در این مسیر با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستند .

 

 

رحمانی تصریح کرد : در ارتباط با سطح سواد با اعلا م کنم که در بخش ننور بانه  100 درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفته اند و این آمار نسبت به قبل از انقلاب رشد بسیار چشمگیری دارد چون در گذشته تحصیل فقط برای افراد خاصی بود و در این برهه از زمان همه برای تحصیل علم در یک سطح قرار دارند .

 

 

در پایان بخشدار بخش ننور گفت: با توجه به موارد بالا به یقین میتوان گفت دست آوردهای پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم شهرستان بانه و علی الاخصوص بخش ننور بسیارزیاد بوده و این دستاوردها موجبات رشد، ترقی و توسعه  را در زمینه های اقتصادی ،  اجتماعی،  فرهنگی، اشتغالزایی و رفاه  مردمان این منطقه را فراهم آورده است .

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بخشدار بخش ننور بانهسیدعارف رحمانیمقایسقه قبل و بعد از انقلابسقوط ستمشاهیپیروزی انقلاب اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی