جمعه 5 بهمن 1397 / 09:01|کد خبر : 3599|گروه : سياسي

رژیم ستمشاهی دین را مانع پیشرفت و ترقی کشور می‌دانست

رژیم ستمشاهی دین را مانع پیشرفت و ترقی کشور می‌دانست

امام جمعه موقت بانه تشریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاه ظالم و دین ستیز پهلوی اعتقادی راسخ و راستین نسبت به دین مبین اسلام نداشت و همواره تلاش میکرد که جایگاه و مقبولیت دین و روحانیت را در بین مردم تضعیف کند .

 

به گزارش آرباباخبر ،  ماموستا جمال کریمی با اشاره به دین ستیز بودن رژیم دیکتاتوری پهلوی افزود: رژیم ستمشاهی خائن پهلوی تنها تظاهر دینی داشت ولی در عمل یک دین ستیز واقعی بود و نمونه ای بارز این خیانت کشف حجاب توسط پدر و ادامه این روند را می توان با تزریق فرهنگ غیره دینی غرب به بدنه جامعه  توسط پسر را نام برد .  

 

 

وی گفت : نمونه بارز خیانت حکومت نا مشروع پهلوی در جدا دانستن دین از سیاست بود ، با تأمّل در زوایای سیاست های رژیم شاه، نشان دهنده برخورد با اندیشه اسلامی و در نهایت، سوق دادن جامعه به سوی بی دینی می باشد. البته لازم به ذکر است که شاه خائن در صدد بود این روند را به کل کشور تحمیل کند و همچون سایر نقاط کشورمان استان کردستان و شهرستان بانه نیز از این قاعده مستثنی نبود .

 

 امام جمعه موقت بانه تصریح کرد : شاه فرومایه پهلوی به تقلید از فرهنگ منحصر غرب قشر روحانیت وبه‌طور کلی دین را مانع پیشرفت و ترقی می‌دانست دین اسلام تأثیر بزرگی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم داشت و رهبران مذهبی هوشیار و مراقب توطئه‌های رضا شاه را در تضعیف مذهب و گرایش دادن مردم به بی‌قیدی نسبت به ارزش‌های دینی فاش می‌کردند رضا شاه با حذف جایگاه ضروری روحانیت در مراکز دولتی و حکومتی تلاش نمود تا از محبوبیت آنان بین مردم بکاهد او حاضر نبود به روحانیون اجازه بدهد در امور سیاسی دخالت کند و اعتقاد داشت ایران باید مانند ترکیه لاییک باشد، و این بی دینی را پیشرفت و توسعه یافتگی می دانست .

 

ماموستا کریمی ادامه داد : امام‌ خمینی(ره)‌ با اصل‌ «انجام‌ اصلاحات‌» اقتصادی‌ یا آزادی‌ زنان‌ مخالفت‌ نکردند، بلکه‌ ایشان‌ با ماهیت‌ اصلاحات‌ آمریکایی‌ که‌ خواستار محو اسلام‌ و استقلال‌ کشور و ایجاد وابستگی‌ اقتصادی‌، سلطه‌ فرهنگی‌ غرب‌ و رواج‌ فساد و فحشا بود، مخالفت‌ کردند.تصویب‌ لایحه انجمن‌های ایالتی‌ و ولایتی‌ که‌ متضمن‌ حذف‌ شرط مسلمان‌ بودن‌ برای‌ انتخاب‌‌کنندگان و انتخاب‌‌شوندگان بود‌ و حذف‌ تحلیف‌ به‌ قرآن از یک سو و آزادی‌ شرکت زنان‌ در انتخابات‌ از سوی دیگر  آغازی‌ بر روش‌های فرهنگی‌ موردنظر شاه‌ و حذف‌ قواعد مذهبی‌ بود اعراض کردند .

 

این عالم دینی بیان کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) مقدمات آزادی بیان ،  عقیده ، دین و مذهب در کشور فراهم گردید به صورتی که الان شاهد آن هستیم در سراسر کشور همه بدون تنش  و نگرانی و با احترام متقابل به اعتقادات هم زندگی مسالمت امیزی در کنار همدیگر دارند .

 

وی اذعان کرد : به برکت پیروزی انقلاب اسلامی احترام تضعیف شده روحانی و عالم دینی در زمان شاه دوباره به مسیر اصلی و طبیعی خود برگشته و همین جایگاه موجب گردیده که روحانیون ما به درجات رفیع علمی و دینی دست یابند .

 

امام جمعه موقت بانه با اشاره به پیشرفت های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت : دنیا اذعان به پیشرفت ما دارد و جا دارد  هر روز بیشتر از گذشته تلاش کنیم ، چون دشمنان به دنبال ضعف و سستی در بین ما هستند تا ضربه به انقلاب و نظام وارد کنند ولی غافل از این مساله هستند که ایران اسلامی مردمانی بصیر و ولابت مدار دارد .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : هرگز 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی با 2500 سال حکومت شاهنشاهی که  سراسر ظلم و سیاهی و تباهی بود را نمی توان مقایسه کرد چون ایران عزیز بعد از پیروزی بر طاغوت در  همه زمینه ها خصوصا پزشکی ، نظامی و ... پیشرفت چشمگیری داشت و در حال حاضر با دنیا رقابت می کند ولی شاهان پهلوی همواره مفلوک و زیر سلطه استکبار بودند .

  

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

رژیم ستمشاهیدین اسلامروحانیتشهرستان بانهپیروزی انقلاب اسلامیامام جمعه موقتماموستا جمال کریمی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی