دوشنبه 8 بهمن 1397 / 07:37|کد خبر : 3604|گروه : اقتصادي

از 180 واحد روستایی بانه 119 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند/ اوایل اردیبهشت 98 پایان توزیع نفت سفید برای مناطق گازکشی شده

از 180 واحد روستایی بانه 119 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند/ اوایل اردیبهشت 98 پایان توزیع نفت سفید برای مناطق گازکشی شده

رئیس اداره گاز رسانی بانه با اشاره به ادامه دار بودن پروژه های گازرسانی به روستاها افزود : خوشبختانه تا کنون با انجام پروزه های گازرسانی توانستیم تعداد 119 روستای شهرستان بانه و 19 کوخ را که در مسیر گازرسانی بوده اند را از نعمت گاز بهره مند کنیم و همچنان برای گازدار کردن دیگر روستا ها به جد در تلاش هستیم .

 

شیرکو خندانی در گفتگو با خبرنگار آرباباخبر خاطرنشان کرد: در حال حاضر گازرسانی به 17 روستای شهرستان بانه در قالب 4 پروژه در حال انجام است که میتوان گازکشی به روستاهای بایزید و ساردکه ،تاژان و تاژبان، ساداو و اشترآباد، میک باینجان و بیاندره  و برویشکانی در بخش ننور  اشاره کرد.

 

خندانی بیان کرد: به لحاظ تامین مالی این پروژه ها  مشکل خاصی وجود ندارد و امیدواریم که در کوتاه ترین زمان ممکن سایر روستا هم از این نعمت خدادادی بهره مند گردند.

 

وی خاطرنشان کرد: به غیر از روستای شهرستان بانه متاسفانه با مشکل منازل مسکونی حومه شهر روبرو هستیم و طبق آمار شرکت نفت 600 خانه در سال جاری به دلیل نداشتن لوله کشی گاز برای سوخت زمستانه از نفت سفید استفاده کرده اند و درصدد هستیم که در آینده ای نزدیک این خانه ها را هم سروسامان دهیم.

 

رئیس اداره گاز رسانی بانه تصریح کرد: شهر بانه 49000 مشترک گاز دارد و جای بسی خوشحالیست که 99 درصد از منازل شهری و تعداد 119 روستا که معادل 86 درصد است در آنها پروژه های گازرسانی انجام گرفته است و امیدواریم که تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان در سال آینده گازدار  شوند.

 

 

در ادامه عبدالواحد بلالی رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی بانه به خبرنگار ما گفت: در سال جاری طبق اعلام شرکت گاز دستور العملی مبنی بر قطع سهمیه سوخت مایع به منازل مسکونی که لوله کشی گاز دارند ولی گاز آنها وصل نگردیده، صادر شده است و لازم است که شهروندان بانه ای مطلع باشند که با پایان یافتن فرودین ماه 98 و در اوایل اردیبهشت دیگر به هیچ یک از مشترکینی که در نزدیکی محل زندگی لوله کشی گاز دارند نفت سفید برای سوخت تعلق نخواهد گرفت.

 

بلالی اظهار کرد: امسال بر اساسا تمهیدات صورت گرفته فی مابین اداره گاز و شرکت نفت مقدار پنج میلیون لیتر نفت سفید، 15 میلیون لیتر گازوییل و 45 میلیون لیتر بنزین در بانه توزیع شده که 900 هزار لیتر نفت سفید در مناطق شهری و مابقی در بخش ها و روستاهای بدون گاز توزیع شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به تعداد خانواری که امسال سهمیه سوخت دریافت کردند گفت: بر اساس آمار و ارقام موجود تاکنون در شهرستان بانه 2200 خانوار روستایی و 600 خانوار شهری از سوخت مایع ( نفت سفید ) به صورت سهمیه در جهت گرمایش منازل استفاده می کنند 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهاداره گازشیرکو خندانیمشترکینشرکت نفتسهمیه نفت سفیدعبدالواحد بلالی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی