جمعه 12 بهمن 1397 / 14:16|کد خبر : 3613|گروه : مذهبی

پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آبادانی را به ارمغان آورد

پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آبادانی را به ارمغان آورد

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد : به شکرانه پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی اکنون ایران اسلامی امن ترین کشور منطقه است

 

به گزارش آرباباخبر ،  امروز با آغاز اولین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با سراسر کشور نماز عبادی سیاسی جمعه درشهر بانه با امامت ماموستا عبدالله عبدالهی و شرکت مسئولین ادارت و  نیروهای نظامی و انتظامی و مردم متدین بانه در مسجدجامع این شهرستان برگزار گردید .

 

ماموستا عبدالهی در ابتدای خطبه های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن  دهه مبارک فجر افزود : به برکت پیروزی  انقلاب اسلامی و دراین برهه زمانی  ایران  کشوری امن و امان است و انشالله به همت مردم و مسئولین همچنان این امنیت پایدار باشد.

 

وی خاطر نشان کرد : امیدوارم که نعمت امنیت  و صلح و سازش به کشورهای منطقه از جمله سوریه و یمن  بازگردد و کشورهای اسلامی از جنگ و ناامنی به دور باشند.

 

ماموستا عبدالهی در قسمت دوم از خطبه های امروز با اشاره به صفات شاخص یک مسلمان واقعی بیان کرد : خدواند از همه نهان و آشکار ما خبر دارد و بدون شک ستار العیوب نیز هست ولی آنچه که در بین مسلمانان مشاهده میگردد اینست که عده ای  منفی باف در جامعه به دنبال عیوب دیگرانند و این مساله متاسفانه در بین ما رخنه کرده و چنین صفتی در اسلام زشت و ناپسند است و در این دنیا هر کسی عیب برادر مسلمان خود را بپوشاند و راز دار باشد بی تردید خداوند در دنیا و قیامت عیب آن فرد را می پوشاند.

 

امام جمعه موقت بانه تشریح کرد : محبوبیت و اعتبار در بین مسلمانان  چیزی نیست که با پول بدست بیاد و چنین عزت و افتخاری فقط به یاری خدا و همت و تلاش فرد در جامعه به دست می آید.

 

وی تاکید کرد : شک و گمان بی مورد نسبت به دیگران نیز مذموم و نادرست است و همواره دین اسلام این رفتار را نهی کرده است، البته لازم به یادآوریست که شک و گمان و در ادامه تجسس در کار دیگران هم در دین مبین اسلام  بسیار ناپسنداست و باید همه مسلمانان از این مساله زشت به دور باشند.

 

ماموستا عبدالهی به قضاوت بی جا و ناحق در مورد دیگران اشاره کرد و گفت : قضاوت و پیش داوری در مورد دیگران هم از دیگر معضلاتی است دامن گیر جامعه ما شده و ذکر این نکته مهم است که نباید با قضاوت بی جا موجبات ترور شخصیت دیگران در جوامع اسلامی به امری عادی بدل شود.

 

امام جمعه موقت بانه اظهار کرد : پیامبر (ص) میفرماید که هر انسانی  از خطا و اشتباه به دور نیست و بهترین خطاکار کسی است که توبه کند و دیگر آن خطا را انحام ندهد البته یک مسلمان باید با انسان چاپلوس معاشرت نکند چون چاپلوسان حق را به ناحق و غلط و اشتباه را به صورت خوب و درست در جلو چشم ما نشان میدهند و وجود چنین افرادی در جامعه خطا ، لغزش ،گناه و معصیت را در بین مسلمانان زیاد خواهند کرد .

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهنماز جمعهامام جمعه موقتعبدالله عبدالهیپیروزی انقلاب اسلامیدهه فجررازداری و ستارالعبوب بودن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی