شنبه 13 بهمن 1397 / 07:28|کد خبر : 3614|گروه : فرهنگي

مرور آثاری متفاوت برای مرحوم ذبیحی/سینما در خدمت ارزش های انسانی

مرور آثاری متفاوت برای مرحوم ذبیحی/سینما در خدمت ارزش های انسانی

پنجشنبه شب و طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای خانواده مرور آثار و یادبود زنده یاد رحیم ذبیحی فیلمساز برجسته و نام آور کردستانی در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

 

به گزارش آرباباخبر ،  در جریان برگزاری این مراسم که از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار شده بود علاوه بر خانواده مرحوم ذبیحی جمع زیادی از فیلمسازان جوان کردستانی نیز حضور داشتند.

 

مراسم با پخش دو فیلم مرحوم زنده یاد رحیم ذبیحی یعنی ستلایت و گریز آغاز شد و سپس نوبت به پخش مستندی از زندگی نامه این فیلمساز برجسته کردستانی رسید.

 

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش نخست این برنامه در سخنانی اظهار کرد: مرحوم ذبیحی هنرمندی متعهد و با اخلاق بود و در آثار وی نیز این مهم به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه مرحوم ذبیحی تلاش می کرد تا از طریق دوربین سینما روایتی انسانی و اخلاقی داشته باشد، افزود: خدمت به مردم استان و مردم کشور از جمله اولویت‌های مهم رحیم ذبیحی در حوزه فیلمسازی بود و تا لحظه آخر حتی یک قدم از این مهم نیز پاپس نکشید.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: جای بسیار تاسف است که امروز ما رحیم ذبیحی را در میان خود نداریم و این نقیصه برای سینمای استان کردستان قابل جبران نیست.

 

در ادامه این مراسم نوبت به صمد وطن‌خواه معاون فضای مجازی شبکه کردستان و از فیلمسازان این استان رسید و وی نیز در سخنانی به بخشی از ویژگیهای کاری رحیم ذبیحی پرداخت.

 

محمد الله مرادی مدیرکل اموال تملیکی استان کردستان نیز در این مراسم در سخنانی به سابقه آشنایی خود و مرحوم رحیم ذبیحی اشاره کرد و افزود: مرحوم ذبیحی فیلمساز متعهد و ارزشی بود و این مهم را بار های وارده در آثارش به نمایش گذاشت.

 

برهان احمدی، عثمان محمدی، سوران فهیم، فرید نیکخواه، بهاء الدین عزیززاده و هیوا صوفیه از دیگر فیلمسازانی بودند که با حضور روی سن به بیان بخشی از خاطرات خود از همکاری با رحیم ذبیحی پرداختند.

 

خالد ذبیحی از اعضای خانواده مرحوم رحیم ذبیحی نیز در بخش پایانی این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از متولیان برگزاری این مراسم، عنوان کرد: از دست دادن رحیم و کیوان ذبیحی و غمی بزرگ برای خانواده ما بود ولی همدردی و حضور اقشار مختلف مردم در این گونه مراسم‌ها این غم بزرگ را برای ما قابل تحمل کرده است.

 

در بخش پایانی این برنامه از سوی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان لوح یادبودی به همسر و پدر و مادر مرحوم رحیم ذبیحی اهدا شد.

 

گفتنی است که مرحوم  رحیم و کیوان ذبیحی دو برادر بانه ای چندی قبل در یک سانحه دلخراش و تاسف آور به قتل رسیدند.

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

برادران ذبیحیشهرستان بانهیادبودپردیس سینمایی سنندج

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی