یکشنبه 14 بهمن 1397 / 07:04|کد خبر : 3616|گروه : اجتماعي

افتتاح 6 خانه ورزش روستایی و یک مسکن مددجویی در شهرستان بانه

افتتاح 6 خانه ورزش روستایی و یک  مسکن مددجویی در شهرستان بانه

در دومین روز از دهه مبارک فجر تعداد 6 خانه ورزش روستایی به همت اداره ورزش و جوانان و یک منزل مسکونی مددجویی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بانه افتتاح گردید .

 

به گزارش آرباباخبر ،  جلال مرادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه در مراسم افتتاح نمادین خانه ورزش روستای زرواو سفلی از توابع بخش نمشیر تصریح کرد :  یکی از نیازهای امروز جوامع روستایی در بخش ورزش را خانه‌های ورزش است و  امسال به منظور پر کردن اوقات فراغت روستاییان بانه، 13 خانه ورزش در روستاهای این شهرستان، ایجاد و راه‌اندازی می‌شود، لذا در همین راستا اعتبارات لازم برای تجهیز و راه‌اندازی سیزده خانه ورزش روستایی از سوی  اداره ورزش و جوانان  فراهم گردیده است .

 

وی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیازبرای اتمام این پروژه ها اذعان کرد :  برای راه اندازی و تجهیز هر یک از این خانه های ورزش روستایی بالغ بر 150 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و درمجموع میزان 1 میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار لازم است که به همت اداره ورزش و جوانان در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد .

 

 مرادی در ادامه اضافه کرد : در حال حاضر به مناسبت دهه مبارک فجر 6 خانه ورزش روستایی به صورت نمادین  افتتاح می گردد و امیدواریم تا پایان امسال هفت خانه ورزش روستایی دیگر نیز به بهره برداری  برسد .

 

رئیس اداره ورزش و جوانان بیان کرد : این خانه ورزش روستایی به تجهیزات ورزشی نظیر تنیس روی میز، فوتبال دستی، میز، صفحه شطرنج، دارت و طناب بازی مجهز می باشد .

 

 

در پایان جلال مرادی ضمن اشاره به اهمیت راه اندازی خانه های ورزش در روستا ها تشریح کرد :   ما  معتقدیم خانه ورزش روستایی می‌تواند  موجبات توسعه روستا و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نیز تشویق و ترغیب روستاییان به امر ورزش یاری می دهد.

 

در ادامه بهره برداری از این پروژه ها یک واحد مسکن مددجویی نیز به همت اداره کمیته امداد شهرستان بانه در روستای نجنی علیا از توابع بخش نمشیر افتتاح گردید.

 

گفتنی است که رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بانه در مراسم افتتاح منزل مسکونی مددجویی در روستای نجنی علیا ضمن تبریک دهه مبارک ‌فجر اظهار کرد: ما هرچه داریم، از برکت تدبیر حکیمانه امام راحل است و یکی از برکات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) ایجاد نهادهایی مثل کمیته امداد بوده که در حقیقت هدف امام و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی خدمت به محرومان و رهایی آنها از فقر بوده است.

 

در ادامه جلال خلیلی با تشریح برنامه‌های عمرانی این نهاد در خصوص ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت افزود: کمیته امداد مسئله مسکن مددجویی ولی‌نعمتان خود را از نظر دور نگه نداشته و در کنار سایر خدمات خود در راستای تامین مایحتاج معیشتی و نیازهای فرهنگی، درمانی، بهداشتی مسئله سرپناه همواره مد نظر مسئولان این نهاد بوده و در این راستا خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه کرده و حاصل آن در افتتاح  12 مسکن مددجویی این نهاد در دهه مبارک فجر است ، البته لازم به ذکر است که سرانه شهرستان ساخت 78 واحد مسکونی برای مددجویان است و انشالله در آینده ای نزدیک کلیه این پروژه ها به بهره برداری می رسد .

 

وی با اشاره به تامین اعتبار این مسکن مددجویی خاطرنشان کرد : در ساخت این مسکن مددجویی سهم آورده مددجو 20 میلیون ریال و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه 4 درصد و همچنین از طرف کمیته امداد مبلغ 150 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده و بقیه مخارج ساختمان از کمک خیرین تامین  گردیده است.

 

در پایان خلیلی بیان کرد :  امروزه مسأله مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد در جهت توانمندسازی خانواده‌های محروم است که امیدواریم کمیته امداد در سال های آتی بتواند برای همه نیازمندان  شهر و روستا واحدهای بیشتری از مسکن مددجویی را به بهره‌برداری برساند.

 

لازم به ذکر است که امروز یک طرح آبرسانی به روستای زرواو سفلی از توابع بخش نمشیر  به اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و خاص هزینه شده که شامل یک چاه نیمه عمیق به عمق 10 متر با دهنه 10 متر، احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ به مساحت 37 متر مربع، 45 متر محوطه سازی و فنس کشی، اجرای برق سه فاز به طول 200 متر نصب تابلو برق و پمپ است.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بانه در این مراسم اظهار کرد : عملیات اجرایی منبع تامین آب شرب روستای زرواو سفلی سال 95 آغاز شد و امسال با حجم منبع آب 70 متر مکعب  و هر ثانیه سه لیتر آب دهی دارد  و  آب شرب 183 خانوار روستای زرواو سفلی را تامین می کند ، به بهره برداری رسید.
 

 

هاوری نصیری با تاکید بر اینکه اداره آب و فاضلاب روستایی همواره در پی مرتفع کردن مشکلات روستائیان در ارتباط باآب شرب مصرف خانوار است و به امید خدا و با تلاش و پیگیری بیشتر سعی می کنیم که سایر روستاهایی که با کمبود آب شرب مصرفی روبرو هستند از این نعمت بهره مند گردند .

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

شهرستان بانهدهه فجرافتتاح پروژه هاخانه ورزش روستاییمسکن مددجوییکمیته امداجلال خلیلیورزش و جوانان جلال مرادیروستاآبرسانیهاوری نصیری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی