سه شنبه 16 بهمن 1397 / 15:16|کد خبر : 3623|گروه : سياسي

اتحاد بین شیعه و سنی از برکات پیروزی انفلاب اسلامی است

اتحاد بین شیعه و سنی از برکات پیروزی انفلاب اسلامی است

امام جمعه شهرستان بانه در همایش بصیرت طلاب افزود : با وجود اینکه امروز جبهه کفر و استبداد با ما درگیر است اما مردم ایران اسلامی چهل سال است در مقابل دشمنان جهان خوار ذره ای عقب نشینی نکرده اند و یکی از دلایل ایستادگی بالای احاد ملت وجود وحدت کلمه بین شیعه و سنی در کشور است .

 

به گزارش آرباباخبر ،  ماموستا عبدالله حیدری در همایش بصیرت افزایی طلاب و روحانیون که به مناسب دهه مبارک فجر برگزار شده خاطرنشان کرد :  معنای صحیح وحدت شیعه و اهل سنت این است که با توجه به این که بین دو مذهب مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند؛ برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری داشته باشند؛ چرا که هر دو دشمن واحدی دارند. دشمنان اسلام، دشمنان هر دو مذهب هستند. در برابر این دشمنان و برای جلوگیری از سوء استفاده آنان از اختلافات باید در مقابل آنها بر وجوه اشتراک خود تکیه کنند، تا بتوانند بر دشمنان اسلام که دشمن مشترک شیعه و سنی هستند، از خود دفاع کنند.

 

وی تصریح کرد : مقصود از وحدت اسلامی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون با وجود اختلافات مذهبی، در برابر دشمنان اسلام و  استعمارگران است.

 

ماموستا حیدری تصریح کرد : از مسائلى که طراحان براى ایجاد اختلاف بین مسلمین به تبلیغ آن پرداخته ‏اند، قومیت و ملیت است که دولت عراق سالهاست با آن دست به گریبان است. و در ایران نیز عده محدودى دانسته یا ندانسته آن را ترویج و تأیید مى‏کنند. و در سایر نقاط کشور نیز مسائلی مانند برتری بودن ترک و کُرد و دیگر طوایف را بیان می کنند و مسلمانان را در مقابل هم قرار داده‏اند و حتى به دشمنى کشیده‏اند؛ غافل از آنکه حب وطن، حب اهل وطن و حفظ و حدود کشور مسئله‏اى است که در آن حرفى نیست؛ و ملى گرایى در مقابل ملتهاى مسلمان دیگر، مسئله دیگرى است که اسلام و قرآن کریم و دستور نبى اکرم (ص) بر خلاف آن است؛ و آن ملى گرایى که به دشمنى بین مسلمین و شکاف در صفوف مؤمنین منجر گردد .

 

امام جمعه بانه افزود : در عصر حاضر، بلوک‏های قدرت در عرصه روابط بین الملل فعال هستند؛ اما کشورهای اسلامی که روزی دارای عظمت و ابهت خاصی در جهان بودند، اکنون با مشکلات داخلی گوناگونی مواجهند. کشورهای استعمارگر اکنون برای حفظ انسجام و دوام بقای خود به دشمن تراشی‏های گوناگون روی آورده، و در این راه، به سوی اسلام نشانه رفته‏اند. دشمنان اسلام برای از بین بردن توانایی‏های مسلمانان به ترفندهای مختلفی دست می‏زنند که از جمله می‏توان به تلاش برای جلوگیری از وحدت مسلمانان و ایجاد تفرقه بین آن‏ها اشاره کرد.در چنین وضعی مسلمانان جهان می‏توانند با تجمع حول محور اسلام، اهداف شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه سازند. این تفکر در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی به حیطه عمل راه یافته است و تلاش برای این است تا با گذشت زمان تعداد بیشتری از مسلمانان در زیر لوای اسلام گردهم آیند. در این جهت راهبرد وحدت بین مسلمانان همواره مطرح می‏شود.

 

وی با بیان اینکه اگر ما این وحدت را حفظ کنیم در برابر دشمن پیروز هستیم اضافه کرد : دشمنان قسم خورده بدانند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند و امید است شیعه و سنی با اتحاد خود، به دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیستها درس بزرگی دهند، هرچند پیروزی انقلاب اسلامی درسی به استبدادهای جهان داد که تا قیامت هیچ دیکتاتوری در جهان قد علم نکند . 

 

امام جمعه بانه در مورد وظیفه علمای اهل سنت در رابطه با وحدت کلمه  ابراز کرد :  امروز باید در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن مقاوم بمانیم و علمای اهل‌سنت تاکنون نگذاشته‌اند بین مردم اهل سنت و نظام مقدس جمهوری اسلامی فاصله بیفتد و همین امر باعث شده که شهرستان بانه از امنیت و آسایش مثال زدنی برخوردار باشد.

 

این عالم دینی بیان کرد : ائمه جمعە و جماعت با تریبون های کە در اختیار دارند می توانند خدمات نظام اسلامی را به اطلاع مردم برسانند و با تلاش های مناسب و در خور زمان و شرایط کنونی جامعه توطئە های دشمنان را برای ناکارآمدی نظام اسلامی را خنثی کنند.

 

در پایان ماموستا عبدالله حیدری تاکید کرد :  دشمنان از صدر اسلام تاکنون به ویژه در زمان انقلاب اسلامی درصدد ایجاد اختلاف میان اهل سنت و اهل شیعه و به ویژه مسلمانان هستند و ضروریست جوانان کشور ما بیش از گذشته در جهت فرمایشات و منویات مقام معظم  رهبری گام بردارند تا نقشه دشمنان، به مرحله اجرا در نیاید و لازم است همه بدخواهان بدانند که اهل سنت در خدمت رهبر معظم (مدظله العالی) و انقلاب اسلامی است.

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

شهرستان بانهامام جمعهوحدت کلمهسنی و شیعهوحدتپیروزی انقلاب اسلامیروحانیونهمایش بصیرت طلاب دهه فجر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی