جمعه 19 بهمن 1397 / 14:45|کد خبر : 3631|گروه : مذهبی

پیروزی انقلاب اسلامی برابر است با چهار دهه پیشرفت و آبادانی در کشور

پیروزی انقلاب اسلامی برابر است با چهار دهه پیشرفت و آبادانی در کشور

امام جمعه موقت بانه بیان کرد : با توجه به مسائل پیش آمده و بنا به دلایلی کم و کاستی هایی در کشور وجود دارد ولی همه اذعان داریم که بعد از پیروزی انقلاب تحول عظیمی در شهر و روستاهای ایران اسلامی ایجاد شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، امروز ۱۹ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور نماز عبادی - سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم متدین شهرستان بانه  برگزار شد .

 

در ابتداری خطبه ها ماموستا جمال کریمی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد : بی انصافی بزرگی است که قبل و بعد از انقلاب را به یک میزان نگاه کنیم چون در زمان طاغوت از هر لحاظ جزو محروم ترین ها بودیم ولی به شکرانه انقلاب اسلامی همه نعمت ها از جمله امنیت ، ،بهداشت ،علم آموزی ، قدرت نظامی و ... فراهم است.

 

وی به بالا رفتن سطح بهداشت در جامعه اشاره کرد و گفت : قبل انقلاب به دلیل وابستگی مجبور بودیم  پزشک از خارج وارد کنیم ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل فراهم بودن علم آموزی برای همه اکنون از سطح بالایی در زمینه پزشک و پرستار و بهداشت برخورداریم.

 

امام جمعه موقت بانه تشریح کرد : همزمان با  پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان خدوم سازندگی و رشد کشور را از مهمترین اهداف خود دانستند و آنچه اکنون در جامعه مشاهده میشود نتیجه تلاش خدمتگذاران به نظام و انقلاب است.

 

ماموستا کریمی اشاره ای به قدرت نظامی ایران اسلامی کرد و ادامه داد : همه دنیا قدرت نظامی ما را درک کرده و به پشتوانه مردم و این قدرت است که کشورهایی  مانند امریکا و رژیم صهیونیستی از انقلاب اسلامی هراس دارند .

 

این عالم دینی افزود : در حال حاضر ۶۵ درصد از راههای  روستایی ما آسفالته است و وجود  راه ارتباطی مناسب از نشانه های توسعه یافتگی یک منطقه است.

 

امام جمعه موقت بانه تاکید کرد : قبول داریم که درکشور  مشکلات اقتصادی وجود دارد و بیشتر هم به دلیل تحریمهای ظالمانه و کم کاری تعدادی از مسئولین است  ولی با همت جوانان و مسئولان دلسوز انشالله در آینده ای نزدیک این مشکل هم مرتفع میگردد.

 

وی با اشاره به اهمیت مراودات مرزی برای توسعه شهر بانه اظهار کرد :  باز شدن مرز سیرانبند بانه راهی است برای شکستن تحریم ها است و پیشنهاد میکنم که مسئولین ذیربط مرزها را هرچه سریعتر بازگشایی کنند ،چون در مناطقی که مرز هست معمولا اشتغال پایدار وجود ندارد و بیشتر اشتغال ها با توجه به این پتانسیل شکل  می گیرد  .

 

ماموستا  کریمی ادامه داد : مسئولان باید فقر مردم را درک کنند و بیشتر از این اجازه ندهند که تحریمها بر زندگی مردم  تاثیر بگذارد .

 

وی  به افزایش  قیمت گوشت در شهرستان اشاره کرد و افزود : متاسفانه هستند کسانی که مایحتاج مردم مانند گوشت و روغن وبرنج و ... را به کشورهای همسایه قاچاق می کنند و یکی از دلایل گران شدن این اقلام  وجود  این پدیده شوم است و این درخواست را از نهادهای متولی  داریم  و هرچیزی که مایحتاج مردم است اجازه ندهند که از مرزها خارج شود .

 

امام جمعه موقت بانه اضافه کرد : مردم انقلابی شهرستان بانه بار دیگر در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ثابت میکنند که تا آخر پای نظام و انقلاب هستند و با حضور پرشور خود قدر شناسیشان را به  نمایش خواهند گذاشت.

 

در ادامه خطبه های امروز ماموستا کریمی  به ویژگی های دوست خوب از دیدگاه قرآن پرداخت و اظهار کرد : انسان ذاتا علاقه مند به تعامل اجتماعی است ولی به چه قیمتی باید در این مراودات با افراد مختلف  معیار و ارزشهای خاص انتخاب دوست را  مورد نظر داشته باشیم .

 

امام جمعه بانه افزود : جوانان باید بدانتد که با چه کسی  پیوند دوستی و مودت می بندند  و باید در تعامل با دیگران ظاهر و باطن  فرد یکی باشد تا اعتماد  بین طرفین ایجاد شود .

 

در پایان ماموستا کریمی بیان کرد : متاسفانه امروزه بیشتر جوانان در انتخاب دوست خوب معیارهای مهم دوستیابی را رعایت نمی کنند و عاقبت رفاقت با دوستان ناباب افتادن در دام خلاف و انحراف است  که در نهایت نتیجه این انتخاب نادرست تباه شدن  سرمایه جوانی  است .

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

نماز جمعهشهرستان بانهامام جمعه موقتماموستا کریمیپیروزی انقلاب اسلامیدستاوردهای انقلابراهپیمایی 22 بهمندوست خوبتعاملات اجتماعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی