دوشنبه 22 بهمن 1397 / 07:26|کد خبر : 3638|گروه : اقتصادي

افتتاح چند پروژه گردشگری و پزشکی در شهرستان بانه / کردستان یک استان استراتژیک در زمینه گردشگری است

افتتاح چند پروژه گردشگری و پزشکی در شهرستان بانه / کردستان یک استان استراتژیک در زمینه گردشگری است

در دهمین روز از دهه مبارک فجر چندین طرح خدماتی و پزشکی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون امنیتی سیاسی استاندار و علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در شهرستان بانه افتتاح شد.

 

به گزارش آرباباخبر ،  روز گذشته در زمینه گردشگری 2 پروژه  با عناوین هتل سه ستاره داوینکو و رستوران سنتی بین راهی "دیوان" در مسیر جاده بانه-مریوان و منطقه گردشگری سورین واقع در شهر مرزی بانه افتتاح شد.

 

 

در این رابطه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر ابراز کرد : امروز گردشگری تا نقاط صفر مرزی کشیده شده و این مساله بیانگر اینست که گردشگری به غیر از گردش در شهرها برای ایجاد تعامل و گفتگو میان کشورها و ملتهاست .

 

ولی تیموری ادامه داد : در حال حاضر یک نگاه در گردشگری وجود دارد آن هم توزیع عادلانه درآمد هاست برخلاف بخش صنعت ، گردشگری می تواند در هرمکان و جایی  شکل گیرد و با ایجاد اشتغال پایدار همه افراد در محل به درآمد عادلانه ای دسترسی داشته باشند .

 

وی اظهار کرد : اهداف در ایجاد گردشگری متفاوت است و افتتاح چنین پروژه هایی می تواند صنعت گردشگری را توسعه بخشد و در کنار گردش در یک شهر مرزی با توجه به  امتیازات خاصی که بانه دارد میتوان با برنامه ریزی مناسب از این صنعت نهایت بهره را برد .

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  تاکید کرد : هر ایرانی در سال معمولا یک بار سفر می کند و  این مساله یعنی اهمیت گردشگری ، چنین ظرفیتی در کشور وجود دارد خصوصا در ایام نوروز که همه جا تعطیل است گردشگری بسیار پویاتر و فعال تر مشغول خدمات رسانی به گردشگران است .

 

وی در پایان ابراز کرد : به اعتقاد بنده  کردستان یک استان استراتژیک در زمینه گردشگری است و متاسفانه هنوز ظرفیت گردشگری استان کامل کشف نشده و لازم است مسئولان ذیربط بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند چون بر اساس مستندات یک گردشگر  میتواند شبکه عظیم ارتباطی ایجاد می کند و به غیر از وظیفه اصلی این صنعت که گردشگر است  میتواند به عنوان یک واسطه سایر بخش ها رو به حرکت وا می دارد مثل کشاورزی ، دامداری ،  خدمات و هر آنچه در در این منطقه گردشگری باشد .

 

در ادامه  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اذعان کرد :  شهرستان بانه قطب گردشگری و نگین غرب کشور است و چند سال قبل به خاطر رونق بازار در این شهرستان به سختی می توانستید جایی برای اقامت پیدا کنید که با همکاری سرمایه گزارها و دلسوزان شهرستان با افتتاح پروژه هایی مانند هتل 3 ستاره داوینکو این مشکلات رفع خواهد شد .

 

سید محسن علوی  بیان کرد : گردشگری بانه تجاری است و بر اساس تصمیمات گرفته شده خبرهای خوبی برای تقویت بازار و گردشگری تجاری در این شهرستان  رونق خواهد گرفت .

 

وی خاطرنشان کرد : البته شهرستان بانه پتانسیل های زیادی در زمینه گردشگری دارد و با برنامه ریزی های صورت گرفته در کنار گردشگری تجاری سایر حوزه های  گردشگری در منطقه رونق خواهد گرفت .

 

گفتنی است که هتل سه ستاره داوبنکو دارای  8 طبقه 32 اقامتی است که مجهز به سیستم هوشمند مدیریتی  می باشد و با اعتباری بالغ بر  15 میلیارد 2200تومان به بهره برداری رسیده است و بر اساس اظهارات مالک اصلی ، برای ساخت هتل فقط از 3 میلیارد و 200 میلیون تسهیلات استفاده شده است  .

 

در ادامه دستگاه سنجش آلایندگی هوا PM2.5 در محوطه محیط زیست بانه افتتاح شد و در این زمینه رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه گفت : این سیستم ششمین دستگاه نصب شده در استان کردستان است که برای پایش پارامتر های کیفی هوای شهرستان بانه با دو پارامتر ازن و ذرات معلق با اعتبار 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال نصب و راه اندازی شده است .

 

رحمان رحیم پور خاطرنشان کرد: هزینه های نصب این دستگاه از اعتبارات استانی تامین شده و  امیدواریم که به همت متولیان امر سیستم مجهز به پایش منو و دی اکسید کربن نیز مجهز گردد  و بتوانیم با اختصاص اعتبار لازم نمایشگرهایی  را در میادین  شهر  برای مشاهده عموم همشهریان راه اندازی کنیم .

 

وی گفت : ذرات معلق  در هوا که در سطح شهر بانه وجود دارد منشا خارجی  دارد و با وجود  چنین دستگاههایی می توان به صورت انلاین  کلیه پارامتر ها را رصد کرد .

 

در ادامه دو پایگاه جدید  فوریت های پزشکی بانه مستقر در سطح شهر بانه و همچنین شهر بویین افتتاح شد و بنا به گفته رئیش شبکه بهداشت بانه هم اکنون 5 مرکز فوریتها ی پزشکی آماده خدمات رسانی به مردم عزیز شهرستان بانه است .

 

در ادامه مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد : در حال حاضر 63 پایگاه خدمات رسانی در سطح استان وجود دارد و بر اساس امار نیروهای امدادی ما در بازه زمانی 8  دقیقه بر سر صحنه حاضر می شوند و این مدت زمان از میانگین کشوری پایینتر است .

 

مصطفی فرامرزی افزود : دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه ای به شهرستان بانه دارد و به دلیل اینکه بار ترافیکی جاده های این شهرستان بالاست لازم بود که چنین پایگاههایی در شهرستان به بهره برداری برسد .

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرستان بانهدهه مبارک فجرافتتاح پروه هاگردشگری و پزشکیدکتر ولی تیموریسید محسن علویمعاون سیاسی اجتماعی استاندارهتل و پایگاه فوریت های پزشکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی