شنبه 27 بهمن 1397 / 08:13|کد خبر : 3652|گروه : اجتماعي

دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه بانه با رونیا حسین زاده نابغه محاسبات ذهنی جهان

دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه بانه با رونیا حسین زاده نابغه محاسبات ذهنی جهان

سرهنگ مصطفی پیرزاد در این دیدار اذعان کرد : از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم بودن امکانات و شرایط رشد وشکوفایی استعدادهایی مانند رونیا حسین زاده است که با استفاده از چنین شرایطی با همت و تلاش مضاعف خود توانسته افتخاری بزرگ را برای کشور عزیز مان ایران به دست بیاورند .

 

به گزارش آرباباخبر ،  به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  معاون هماهنگ کننده سپاه بانه ، معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش و مسئولین بسیج دانش آموزی وبسیج فرهنگیان شهرستان بانه  با رونیا حسین زاده دارنده عنوان نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه (یو.سی.مس CMAS  )  که امسال در کشور مالزی برگزار شد دیدار کردند .

 

در این رابطه معاون هماهنگ کننده سپاه بانه افزود : نخبه ها برای ایران اسلامی مایه افتخار  هستند و همه شاهد این مساله اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور جهش عظیمی در زمین نخبه پروری و شکوفایی علم و دانش بوجود آمد و پدیده هایی مثل رونیا  در وهله اول به دلیل  تلاش و کوشش خود و در مرحله بعدی  به علت چنین جهشی در نخبه پروری موجبات رشد و افتخار افرینی فراهم شده است .

 

سرهنگ پیرزاد ادامه داد : این انتظار از نخبه ها می روند که روند موفقیت های خود را در رقابت های جهانی همچنان حفظ کنند چون کشور ما به آنها و ایده هایشان نیاز دارد و امیدوارم سال آینده دوباره شاهد افتخار آفرینی رونیا حسین زاده باشیم .

 

وی تشریح کرد : در هر کشوری موتور محرکه توسعه یافتگی  نتیجه وجود نخبگان و صاحبان ایده و فکر برتر  است. به عبارت دیگر توسعه یافتگی در کشور ارتباط مستقیمی با نخبگان دارد و معاشرت منطقی و سامان یافته میان نخبگان فکری و نخبگان ابزاری می تواند سرنوشت یک جامعه را تعیین کند. درهمین راستا و با توجه به اهمیت بحث نخبگان در توسعه همه جانبه کشور وظیفه مسئولان است که از هر لحاظ آنها را حمایت کنند و از ایده و فکرشان به نحو احسن در امورت مهم بهره گیرند .

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه بیان کرد :   نخبه فردي برجسته،كارآمد و خلاق است كه بايد بتواند در توسعه و گسترش علم، فناوري، ادب، فرهنگ و هنر نقش بسيار مهمي داشته باشد و در کشور عزیزمان ایران ، چنين نابغه هایی  وجود دارد و در حال حاضر برای شناسایی آنها روش ها و برنامه های آسانی در دسترس است .

 

در ادامه این دیدار پدر رونیا حسین زاده ضمن تشکر از دیدارمعاون هماهنگ کننده سپاه بانه با این نابغه گفت : حمایت مسئولین از رونیا باعت خوشحالی ما  می شود و از همه کسانی که در این مدت به نوعی مسرت خود را در مورد موفقیت رونیا اعلام کردند تشکر می کنم .

 

 حبیب حسین زاده ادامه داد : رونیا  متولد  9 تیر 1388  دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی است و از همان یک سالگی با برنامه ریزی سعی در رشد و شکوفایی دخترم داشتیم ،  وقتی به مدرسه وارد شد در همان ابتدای تحصیل توانایی  رونیا  معلمانش را شگفت زده کرد.

 

وی گفت :  رونیا در درک همه دروس توانایی خوبی دارد اما در محاسبات ذهنی استعداد ویژه ای داشت  و به هیمن دلیل معلمان برای شکوفایی استعدادهایش تلاش زیادی کردند و ما هم در منزل برای دست یافتن به این مهم همواره کمک حالش بودیم .

 

پدر رونیا اضافه کرد : : رونیا در مسابقات  محاسبات ذهنی شهرستانی و استانی و کشوری مقام اول را کسب کرده و پشتیبانی و همکاری آموزش و پرورش به مسابقات علمی محاسبات ذهنی به کشور مالزی اعزام شد که مقام اول را کسب کرد.

 

وی ضمن  گلایه ای برای عدم حمایت های مالی از رونیا افزود  : حمایت های معنوی بسیار خوبی از رونیا صورت گرفت ولی از نظر مادی هیچ گونه پشتیبانی صورت نگرفت و با هزینه شخصی دخترم را به مالزی بردم و این مقام را کسب کرد و این سفر بیش از 15 میلیون تومان خرج داشت ولی آنچه مهم بود و باعث خرسندیست بدست آوردن این افتخار بزرگ بود .

 

در ادامه رونیا حسین زاده نابغه محاسبات ذهنی جهان با تشکر از پدرومادر و همه کسانی که وی را در ادامه راه کمک کردند گفت : مسابقاتی که من شرکت کردم هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه بود که با حضور 733 کودک نخبه در 5 گروه سنی برگزار شد و در این دوره از مسابقات  توانستم به ‌راحتی کشورهای مختلف تایوان، مالزی، هند، چین، کره جنوبی، ایران، عربستان، استرالیا، آمریکا، کانادا و مصر را شکست بدهیم و عنوان قهرمان قهرمانان را کسب کنیم.

 

این نابغه ادامه داد : تلاش و پشتکار و انجام تمرینات مداوم، آموزش خوب معلمان مدرسه ،  مربیان و همچنین فراهم بودن شرایط مناسب در خانواده از عوامل اصلی موفقیت من بودند و شکر خدا با توجه به حمایت‌های خانواده مشکل خاصی در این زمینه پیش‌رو نداشتم و امیدوارم با کمک خداوند، با تلاش، پشتکار و با کمک معلمان و مربیان دلسوزم و خانواده‌ام در آینده افتخارات بزرگتری را برای مردمم کسب کنم و بتوانم فرد مفیدی برای جامعه‌ و کشورم  باشم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

نابغه محاسبات ذهنی جهانشهرستان بانهرونیا حسین زادهمعاون هماهنگی سپاه بانهسرهنگ مصطفی پیرزاددیدارچهلمین سالگرد پیروزی انقلابآموزش و پرورش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی