پنجشنبه 2 اسفند 1397 / 08:13|کد خبر : 3666|گروه : اقتصادي

گرانی نفس مردم را بریده / یکی به ما بگوید چگونه زندگی کنیم

گرانی نفس مردم را بریده / یکی به ما بگوید چگونه زندگی کنیم

گرانی حاکم بر بازار ، بی توجهی مسئولان ، افزایش سرسام آور کالاهای اساسی و از طرف دیگر بیکاری نفس مردم را بریده و موجب موجی از نارضایتی در جامعه شده است.

 

به گزارش آرباباخبر ،  زندگی کردن برای زنده ماندن، اتفاق تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم. در این سبک، دیگر تفریح کردن، سفر کردن و در نهایت لذت بردن از زندگی جایی ندارد. همه به فکر یک لقمه نان هستند.

 

نانی که برای بدست آوردنش باید مشقت های زیادی را تجربه کرد و با توجه به گرانی حاکم بر بازار به دست آوردن این یک لقمه نان برای برخی زحمت های فراوانی را در پی دارد.

 

این روزها افزایش ناگهانی قیمت ها همه را به تکاپو درآورده است، مردم نگرانند و تلاش می کنند که هرچه می توانند بیشتر کالا بخرند تا به قول خودشان ضرر نکنند.

 

سال 97 سالی بسیار سخت برای مردم است و بازار، گرانی، تورم، دلار، طلا، خودرو، تحریم، احتکار و... کلیدواژه های است که بیش از هر زمان دیگری، این روزها در رسانه ها دیده می شود و مردم بیشتر از همیشه درباره آنها صحبت می کنند.

 

چگونه می توان زندگی کرد ، سوالی که این روزها خیلی ها از خود می پرسند و نگران هم هستند

 

با مرغ کیلوئی 14200 تومان ، گوشت 120 هزار تومانی ، میوه 10 هزار تومانی ، سبزی 10 هزار تومانی ، برنج 120 هزار تومانی ، پراید 50 میلیون تومانی و مسکن میلیاردی ... چگونه می توان زندگی کرد.

 

کدام یک از مسئولان دولت تدبیر امید حاضر هستند سوالهای مردم را پاسخ بدهند؟

 

کافی است سری به بازار بزنید و ببینید که قیمت اقلام هر روز گران‌تر از روز قبل می‌شود و برای این که جنسی را ارزان‌تر بخری باید امروز بخری که فردا دیر است!

 

با این شرایط سخت اقتصادی چگونه زندگی کنیم ، زنی که سرپرست خانوار است چگونه شکم بچه های خود را سیر کند ؟

 

جوانی که با هزار آرزو ازدواج کرده و برای خرج زندگی خودش مانده چیکار کند ، غصه اجاره خانه را بخورد یا غم نان را ؟

 

پیرمردی که سال‌ها کار کرده است حالا محبور است برای خرید گوشت گرم یا یخی و ارزان از ساعات ابتدایی روز در صف بایستد که آیا در آخر بتواند یک کیلو گوشت بخرد یا نه.

 

آیا مسئولان می دانند مردم در رنج هستند، کاهش قدرت خرید آن ها ، تورم و گرانی لجام گسیخته، رواج فساد و تبعیض نفس آن ها را بریده است و فقط این ناملایمات را هوشمندانه و صبورانه برای حفظ استقلال و امنیت کشور تحمل می کنند؟؟

 

پز ارزانی برای مردم نان و آب نمی شود

 

آیا مسئولان می دانند با این سبک زندگی ، دیگر سفر کردن و لذت بردن از زندگی جایی ندارد و همه به فکر یک لقمه نان هستند؟؟

 

دولتمردان ما می دانند تورم کمر مردم را شکسته ، تولید کنندگان را فلج و قامت مردم را خم کرده و بعد با باد در غبغبه پز ارزانی در کشور را می دهند؟

 

آیا وقت آن نرسیده همانند دوران اول انقلاب بین مردم و حاکمیت همدلی و یکدلی حاکم شود و حاکمیت کمر خدمت خالصانه و مجاهدانه برای مردم ببندد و با شرح صدر و گذشت بیشتری با آن ها و فعالان عرصه های مختلف برخورد کند؟؟

 

کاش مسئولان به جای شعار دادن به فکر ارائه یک راه حل اساسی برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در زندگی مردم شوند ، الان مردم منتظر ارائه راهکار هستند و آرزویشان است که کاش یکی پیدا می شد و به آنها می گفت در این شرایط سخت اقتصادی بس مسئولان چگونه زندگی می کنند که ککشان برای مردم نمیگزد .

 

نمی‌دانم چرا مسؤولان در این میدان تنها و تنها نظاره گر هستند. نه توان کنترل قیمت‌ها و بازار را دارند و نه توان تعریف سبک زندگی برای مردم.

 

سال 98 سال سختی است کمربندها را سفت ببندیم

وزیر بهداشت چند روز قبل در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفته بود: باید بدانیم سال آینده سال سختی است. گرچه این مملکت سختی‌های فراوانی را طی کرده است اما سال ۹۸ سال بسیار سختی از نظر اقتصادی است و باید کمربندها را سفت‌تر ببندیم و به جیبمان نگاه و خرج کنیم.

 

دولتمردان بهتر نیست به جای دلسرد کردن مردمی که برخی از آنها زیر خط فقر زندگی می کنند به فکر ارائه راه حل مناسبی برای خارج شدن از این وضعیت بد اقتصادی باشند؟

 

 

 

 

انتهای پیام/دانا



برچسب ها :

گرانی قیمتافسار گسیختهنیازهای ضروری مردمنارضایتی مردمبی توجهی مسئولان خط فقرفشار اقتصادی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی