یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 / 21:02|کد خبر : 3754|گروه : اقتصادي

اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه در بحران کرونا

رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ،بیکاری بزرگترین مشکل در روزهای کرونایی

رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ،بیکاری بزرگترین مشکل در روزهای کرونایی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد :این مناسبت را بر تمامی فعالان و زحمتکشان عرصه کار و کارگری تبریک عرض می نمایم و بی شک در هر جامعه ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت رونقی دوچندان خواهد یافت.

 
دباغی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در روزهای بحران کرونا گریبان گیر کشور بوده است، معضل بیکاری است، با توجه به طیف گسترده‌ای از مردم که زیرمجموعه اداره کار هستند از تعاونی‌ها و کارگران که نظارت و پیگیری این اقشار نیز بر عهده این اداره می باشد،از اغاز شیوع بیماری بازرسی ها وبازدیدهای ما چندین برابر شد.
 
 
وی افزود :بسیاری از کارگران روزمزد و کارگرانی که در کارگاه‌ها فعالیت داشتند و واحد‌های تولیدی و خدماتی که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شدند ، دولت به جهت کمک به کارگران بیمه شده و جلوگیری از حضور فیزیکی کارگران در ادارات ،‌ سامانه ای با عنوان سامانه بیمه بیکاری شروع به ثبت نام از متقاضیان نمود که پس از بررسی ثبت نام شدگان در آخر اردیبهشت ماه  کارگرانی که شامل بیمه بیکاری شوند ، دولت حق مدت بیکاری را پرداخت خواهد نمود 
 
دباغی بیان کرد: موضوع ثبت نام در سامانه از طریق کانال‌های تلگرامی و رسانه ها و همچنین از طریق بازدید بازرسان اداره اطلاع رسانی گردیده است .
 
 وی در خصوص آمار ثبت نام شدگان نیز گفت: با توجه اینکه دسترسی به آمار در استانی می باشد  ثبت نام شدگان استان کردستان در حدود ۸۵۰۰ نفر می باشند  .
 
 وی در ادامه اضافه کرد :کارگران در صورت عدم فعالیت کارگاه می توانند از اوایل خرداد ماه با مراجعه به اداره کار به صورت حضوری نسبت به ادامه بیمه بیکاری خود اقدام نمایند . 
 
 دباغی در ارتباط با فعالیتهای اداره کار و انجمن های صنفی و تشکل‌های کارگری در راستای کمک به کارگران در این ایام اظهار داشتند :که انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی از منابع مالی خود انجمن تعداد ۱۰۵ بسته معیشتی تحویل کارگران زیر مجموعه خود دادند و کارفرمایان واحد‌های تولیدی و خدماتی نیز در ایام تعطیلی بسته های به کارگران زیر مجموعه خود اهدا نموده اند .  
 
 
وی درادامه ضمن تشکر از کمپین های خیریه . فرمانداری و سپاه که به طیف کارگری کمک های معیشتی اهدا نموده اند گفت: این اداره و تشکل‌های زیر مجموعه آن با توجه به  داشتن آمار و اطلاعات کارگران می توانند کمکهای انسان دوستانه را به صورت هدفمند تر به دست کارگران برسانند . 
 
   دباغی در پایان  ضمن تشکر از کارگران و کارفرمایان عزیزی که در طول مدت فاصله گذاری اجتماعی  موازین بهداشتی را رعایت نمودند اظهار کرد: در طول مدت ۴۰ روز آغازین سال بازرسان این اداره ۶۰ مورد بازرسی را از واحد‌های تولیدی و خدماتی انجام داده و کلیه موارد بهداشتی و ایمنی و حقوقات کارگری را به کارفرمایان ابلاغ داشته اند .
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی