پنجشنبه 22 خرداد 1399 / 08:54|کد خبر : 3797|گروه : اجتماعي

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بانه:

شرایط هنرمندان بانه‌ای در ایام کرونا سخت است

شرایط هنرمندان بانه‌ای در ایام کرونا سخت است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه، گفت: شرایط هنرمندان بانه با تعطیلی فعالیت ها به واسطه شیوع ویروس کرونا نیازمند توجه ویژه مسئولان به این قشر فرهیخته از جامعه است.

حمید رضا خوشبخت در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا  روند عادی زندگی مردم را تغییر داده است اظهار کرد: از اوایل اسفند تا کنون کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری جهت اکران عمومی تعطیل گردیده است که می‌توان به اجرای تئاتر صحنه‌ای فعالیت‌ سینما، آموزشگاه های آزاد هنری که در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند نگارخانه ها و چاپخانه‌ها، اشاره کرد.
 
 
 وی با اشاره به اینکه اکثریت هنرمندان از قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند و قطعاً تعطیلی فعالیت‌ها بر روند درآمد و امرار معاش آنها تاثیرگذار بوده است افزود: بیش از ۷۵ نفر از هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگی هنری که از این راه کسب درآمد می‌کردند، متاسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا از کار بیکار شده اند و هنوز هم این تعطیلی ادامه دارد.
 
 
خوشبخت درخصوص پرداخت بیمه هنرمندان عنوان کرد: تعدادی از هنرمندانی که  تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۳ ماه بیمه آنان پرداخت خواهد شد، هنرمندان کم بضاعت که بر اثر ویروس کرونا از کار بیکار شده‌اند  به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کمک مادی و معنوی معرفی شده اند ، که گروه‌های هنری تئاتر، هنرمندان رشته موسیقی ،هنرهای تجسمی و ... از آن جمله هستند.
 
 
وی در ادامه اضافه کرد :این روزها ویروس کووید-۱۹ تاثیر منفی خود را بر بسیاری از شغل ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر گذاشته است که پیش از این نیز مهجور و مظلوم و بی پشتوانه اقتصادی فعال بودند، اکنون اما مساله اقتصاد هنر و بلاتکلیفی هنرمندان بیش از پیش مشهود و ملموس شده است، اقتصاد هنر و تامین معاش بسیاری از افرادی که شغل‌شان به طور مستقیم و غیرمستقیم به هنرهای نمایشی مرتبط است، نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است و همچنان مشخص نیست تا چه زمانی این روند ادامه پیدا می‌کند.
 
 
خوشبخت در پایان بابیان مشکلات مالی و اقتصادی و وام های بانکی ،اجاره بهای منزل وسایرموارد که هنرمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند، تاکید کرد: امیدوارم مسئولان و متولیان امر، این قشر زحمتکش را در این شرایط سخت فراموش نکرده و با تدابیر، تصمیمات و تمهیدات حمایتی در راستای حل مشکلات، جبران خسارت و ضررهای ناشی از تعطیلی فعالیت‌های هنری و سینمایی و موسیقی گام بردارند.
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی