شنبه 24 خرداد 1399 / 16:29|کد خبر : 3798|گروه : اجتماعي

رئیس جمعیت هلال احمر بانه ؛

انفجار مین های به جا مانده از جنگ تهدید برای مردم بانه است

انفجار مین های به جا مانده از جنگ تهدید برای مردم بانه است

رئیس هلال احمر بانه گفت: حادثه انفجار مین باقیمانده ازجنگ بویژه درمناطق مرزی یکی ازخطراتی است که جان مرزنشینان بانه ای را تهدید می کند.

اسماعیل رحیمی درگفتگو با آربابا خبر ؛ اظهار کرد: مربیان این جمعیت به ۳۰۰ نفر از اهالی روستاهای مرزی این شهرستان در زمینه آگاه سازی خطرات مین آموزش دادند.
 
رحیمی افزود: بانه یکی از شهرهای جنگ زده کشور است و مین‌های زیادی از دوران دفاع مقدس در مناطق مختلف این شهرستان به جا مانده که باید مناطقی که مین‌گذاری شده برای جلوگیری از خطر انفجار مین زدایی شود.
 
 
رئیس جمعیت هلال احمر بانه جامعه هدف این کارگاه‌های آموزشی و آگاه سازی از خطرات مین که قبلا صورت گرفته است را تمام روستانشینان نوار مرزی اعلام کرد و یادآور شد: این کارگاه ها در روستاهای چیچوران ،بژی ،وزمله ،کانی شیلان ،عباس آباد،کانی سور،ولی آباد،کشینه،بنه ژاژ،بلکه،یعقوب آباد،رشیدقلعه ومامال ، نیروان و.....برگزارشده است.
 
وی محورهای آموزش هلال احمر را در زمینه خطرات مین چنین تشریح کرد: علاوه بر مباحث اگاه سازی از خطرات مواد منفجرنشده ،نحوه برخورد با مصدومین (امداد وکمک های اولیه ) تا رسیدن به مراکز درمانی توسط مربیان توانمند این جمعیت ، آموزش داده شده است.
 
 
رحیمی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از مناطق آلوده به مین در بانه مین زدایی شده اما مین زدایی مناطق به معنای پاکسازی کامل نیست و احتمال خطر انفجار در این مناطق همچنان وجود دارد که باید مردم احتیاط لازم را در هنگام تردد در این مناطق داشته باشند.
 
وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه این مین ها بر اثر فرسایش خاک و بارش باران و برف جابجا می شوند به همین دلیل پیدا کردن آنها کار سخت و نیاز به زمان زیادی دارد، با این حال خطر انفجار مین همچنان جان مرزنشینان را تهدید می کند
 
گفتنی است ؛در روزهای گذشته حیدر علی یار ، از اهالی روستای سارداو ، بخش آرمرده بانه بر اثر انفجار مین به جای مانده از ناحیه پا مصدوم شد و به کمک اهالی روستا به بیمارستان صلاح الدین ایوبی منتقل شد و پس از جراحی در حال حاضر وضعیت بیمار رو بهبودی می باشد.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی