دوشنبه 30 شهریور 1394 / 12:46|کد خبر : 38|گروه : فرهنگي

درخشش هنرمندان بانه اي در جشنواره بين المللي دهوك

درخشش هنرمندان بانه اي در جشنواره بين المللي دهوك

دو اثر از هنرمندان بانه اي در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک به نمايش گذاشته شد كه فيلم" بدرود آنالوگ: اثر هيوا امين نژاد كارگردان بانه اي در بخش سینمای کردی بهترين جايزه را به خود اختصاص داد.

به گزارش آرباباخبر، سومين جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک به ميزباني کشور عراق و به مدت یک هفته با حضور فیلمسازانی از 45 کشور جهان برگزار شد.

در این جشنواره 8 فیلم از ایران شرکت داشتند که شامل 2 فیلم بلند سینمایی و 6 فیلم کوتاه بود كه در بخش سینمای کردی، فیلم "بدرود آنالوگ" اثر هيوا امين نژاد كارگردان بانه اي به انتخاب هیئت داوران جایزه بهترین فیلم بلند را در اين بخشس به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش ویژه سینمای کوتاه کردستان اثری از کارگردان دیگر بانه‌ای، هادی احمدی با عنوان" آخرین موسیقی شنيده نمي شود" نيز به نمايش گذاشته شد.

همچنين عطا نهایی نویسنده نامدار کرد از شهرستان بانه نیز در جشنواره بین‌المللی دهوک عراق به عنوان داور بخش بخش فیلم‌های بلند سینمایی حضور داشت

گفتني است كه جشنواره بین‌‌المللی فیلم دهوک به یاد «یولماز گونای» کارگردان برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم «کن» و نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف برگزار شد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی