دوشنبه 2 آذر 1394 / 11:07|کد خبر : 380|گروه : سياسي

همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیون اهل سنت در بانه برگزار شد+ عکس

همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیون اهل سنت در بانه برگزار شد+ عکس

همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان بانه با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون فرماندار ، مسئولین ادارات، ماموستاهای آیینی و آحاد مردم این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،  به مناسبت هفته بسیج و همزمان با سومین روز از این هفته پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان بانه که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون فرماندار ، مسئولین ادارات، ماموستاهای آیینی و آحاد مردم این شهرستان در  سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد.

سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج، این نهاد مردمی را عظیم ترین نیروی مردمی دانست که در 5 آذر سال 1358 در سایه تدابیر و دور اندیشی های بنیانگذار کبیر انقلاب ، امام خمینی(ره) برای حراست و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمنان تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش در طول عمر انقلاب افزود: بسیج از ابتدای تاریخ تشکیل تا به امروز با حضور در صحنه های مختلف، در مقابل انواع توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و توانسته در طول بیش از سی و شش سالی که از عمر انقلاب می گذرد به رسالت واقعی خود عمل کند.

صفاری،
وضعیت امنیت در شهر مرزی بانه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان مرزی بانه علی رغم داشتن بیش از 84 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از امنیت پایدار مردمی برخوردار است.

وی همچنین به نقش روحانیون و ماموستاهای آیینی در بصیرت افزایی مردم اشاره کرد و گفت: ماموستاهای آیینی با یستی از نفوذ کلامی که در بین مردم منطقه دارند در راستای آگاهسازی آنها از خطرات داعش و ترویج افکار و باورهای تکفیری و تاثیرات مخرب و سوء آن در جامعه استفاده کنند.
 

در ادامه ماموستا ملا عبداله سعیدی روحانی و امام جماعت روستای مزرلان بانه از توابع بخش نمشیر بانه نیز در این مراسم اظهار داشت:داعش هر روز با جنایاتی که بر علیه پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کشورهای سوریه و عراق مرتکب می شود عملا در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام، بویژه اسرائیل گام بر می دارد بطوریکه می توان این جریان تکفیری - تروریستی را لشکر پنهان اسرائیل و موساد خطاب کرد.

ماموستا سعیدی با اشاره به دشمنی های آشکار رژیم صهیونیستی با مسلمانان کشورهای منطقه تصریح کرد: اگر نگاهی کوتاه به تاریخچه جنایات این رژیم بر علیه مسلمانان فلسطین، غزه و سایر کشورهای اسلامی منطقه داشته باشیم  به وضوح خواهیم دید که صهیونیست ها تا کنون از هیچ گونه جنایتی در قبال مسلمانان کوتاهی نکرده اند ولی حالا چه اتفاقی افتاده که اسرائیل فقط با داعش که داعیه خلافت بر مسلمین را دارد و فقط خود را مسلمان و بقیه را کافر می داند دوست و رفیق شده و او را مورد حمایت های خود قرار داده است و این حمایت ها را در قالب کمک های تسلیحاتی، مادی و معنوی از این جریان تکفیری تروریستی به وضوح اعلام می کند تا جاییکه مجروحین داعشی در بهترین بیمارستان های اسرائیل و تحت نظر مجربترین پزشکان این رژیم کودک کش مداوا می شوند آیا این مسئله برای اذهان بیدار و وجدان های آگاه جامعه بین الملل معنایی غیر از این می تواند داشته باشد که داعش لشکر پنهان اسرائیل بوده  و تمام جنایات های او نیز در راستای تحقق به اهداف این رژیم غاصب می باشد.

وی خاطر نشان کرد که اگر آمریکا و اسرائیل، به حقیقت غم حقوق بشر دارند و برای راه اندازی و شعله ور کردن آتش جنگ در سوریه نقض حقوق بشر و مردم این کشور را بهانه و دست آویز خود قرار داده و حاکمیت سوریه را عامل اصلی اغتشاش و اتفاقات این کشور می دانند چرا به داد مردمان بحرین، مصر و خیلی جهای دیگر دنیا که حاکمان ظالم این کشورها در آن هر روز مردم را سرکوب می کنند نمی رسند.

وی در ادامه همچنین از سیاست های غلط آل سعود در رابطه با کشورهای مسلمان منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت: این رژیم با تبعیت کامل و کورکورانه از غرب تبدیل به یکی از نوکران حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل در منطقه شده بطوریکه هر روز در راستای تحقق سیاست های استکباری غرب در منطقه گام بر می دارد.

ماموستا سعیدی، قتل و عام کودکان و زنان بی گناه مردم یمن بدست رژیم کودک کش آل سعود و متحدانش را در این جنگ نا برابر را هم به شدت محکوم کرد و گفت: مردم انقلابی یمن تا کنون به هیچ غیر نظامی ضربه ای وارد نکرده اند ولی ما هر روزه می بینیم که آل سعود از ابتدای جنگ تا کنون بیش از دو هزار کودک را در منازل مسکونی خود و بیمارستان های این کشور قطعه قطعه کرده و به خاک و خون کشیده است.
آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه

 

آرباباخبر بانه: همایش ائمه جمعه و جماعات بانه
 



برچسب ها :

همایش ائمه جمعه و جماعاتبانهاهل سنتداعش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی