سه شنبه 27 خرداد 1399 / 22:52|کد خبر : 3804|گروه : اجتماعي

رئیس بیمه سلامت شهرستان بانه؛

۳۴ میلیون نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت فقیر هستند

۳۴ میلیون نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت فقیر هستند

رئیس بیمه سلامت بانه با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان های بیمه‌گر پایه در خدمت رسانی به ۴۰ میلیون بیمه شده تحت پوشش در سراسر کشور است, گفت: از این تعداد مذکور ۳۴ میلیون نفر قشر محروم به صورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند.

شهلا فتاحی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر , با اشاره به اینکه تاکنون افراد بسیاری تحت پوشش این سازمان قرار گرفته است اظهار کرد:شمار افراد تحت پوشش نمایانگر نقاط قوت بیمه سلامت درانجام وظایف ذاتی است .
 
وی افزود : از دیگر  افتخارات سازمان در راستای خدمت رسانی به بیمه شدگان استقرار سامانه‌های الکترونیکی است که در استان کردستان پیشرفت خوبی داشته است از جمله استقرار سامانه نسخه نویسی الکترونیک که در زمان پس از شیوع کرونا با الزام این سازمان مبنی بر پذیرش صرفاً اسناد الکترونیک و نیز به منظور مساعدت در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از طریق اوراق کاغذی برای کلیه پزشکان محترم طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در بخش خصوصی و دولتی صورت پذیرفت.
 
فتاحی در ادامه اضافه کرد: در سال جاری افراد مجهول الهویه شامل کودکان ،معلولین، سالمندان و بیماران مزمن تحت الحمایه سازمان بهزیستی کشور و زندانیان و خانواده آنان با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان تحت پوشش قرار گرفتند.
 
وی با تاکید بر موضوع رعایت بهداشت عمومی مراجعه کنندگان به بیمه عنوان کرد: در راستای رعایت توصیه های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان و همچنین کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان تمامی بیمه‌شدگان صندوقهای کارکنان دولت با همه نسبت های اصلی و تبعی و نیز بیمه شدگان صندوق روستاییان و سلامت همگانی تا مورخ ۹۹/۳/۳۱ تمدید اعتبار شدند
 
 
 فتاحی بیان کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری تمامی دفاتر بیمه در همه صندوق‌ها بدون درج تاریخ اعتبار و در برگ مشخصات و نسخ دفترچه چاپ می گردد و اعتبار سنجی دفاتر در هنگام ارائه خدمات، توسط موسسات درمانی از طریق استحقاق سنجی صورت می‌پذیرد همچنین اطلاع‌رسانی درخصوص اتمام اعتبار پوشش بیمه از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه سرپرست خانواده ها انجام می پذیرد.
 
 
وی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تقریباً یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت را در بر می می‌گیرند، صندوق روستاییان با ۶۰۰ هزار نفر بیشترین جمعیت را شامل می شوند،وصندوق بیمه همگانی حدود ۳۰۰ هزار نفر٫ که درمجموع این ۹۰۰هزار نفر تاکنون بدون پرداخت حق بیمه و با استفاده از یارانه دولتی و به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.در اداره بیمه سلامت شهرستان بانه  133هزار نفریعنی بیشتر از  80 درصد جمعیت شهرستان  تحت پوشش این اداره قرارگرفته اند.
 
 
وی خاطر نشان کرد: بعدازشیوع بیماری کرونا بیمه سلامت در راستای رسالت حمایتی خود 90 درصد هزینه درمان بیماران را تقبل و  دانشگاه علوم پزشکی نیز٫ 10درصد مابقی را تقبل نموده است، بطوری که اکثر بیماران کرونایی به صورت رایگان درمان شده اند.
 
 
 فتاحی در پایان تاکید کرد: خدمات رسانی به مردم از موهبت هایی است که موجب آرامش روحی انسان ها می شود و این توفیقی است که نصیب کارکنان این سازمان شده است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی