جمعه 13 تیر 1399 / 09:03|کد خبر : 3841|گروه : سياسي

امام جمعه بانه در گفتگو با آربابا خبر؛

قوه قضائیه پناهگاه مردم در تحقق عدالت است

قوه قضائیه پناهگاه مردم در تحقق عدالت است

 امام جمعه بانه گفت : جایگاه قوه قضائیه بسیار مهم و حساس است و باید با صلابت و محکم حق مظلوم را از ظالم بگیرد و نگذارد حقی از مظلوم ضایع گردد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر ، با اشاره به اینکه قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی،  در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و برقراری نظم و امنیت در جامعه نقش بی بدیلی را ایفا نموده است، اظهار کرد: قوه قضائیه در تحقق بخشیدن به عدالت به عنوان پناهگاه مردم در نظام اسلامی به شمار می رود و تابحال شهدای بسیاری را تقدیم نموده که شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از دیگر از نیروهای خدوم نظام اسلامی، گواهی روشن براین مدعاست.
 
 
 
وی افزود: موتور محرکه دستگاه قضاء در اسلام عدل است و عدالت زمانی کارکرد اصلی خود را نشان می دهد که در زندگی فردی و اجتماعی محقق شود.
 
 
 
 
 
خدایی تاکید داشت: اظهارنظرهای صادر شده در دستگاه قضائی اجرائی می شود و پشتوانه قانونی دارد لذا اگر بخواهیم در جامعه ما عدالت تعقیب شده و نتیجه نهایی آن که از خود عدالت اهمیت بیشتری دارد محقق شود، باید به شکلی اقدام کرد که احساس عدالت در جامعه وجود داشته باشد زیرا با وجود احساس عدالت آرامش و تضمین امنیت جامعه محقق می شود.
 
 
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: اگر چه در قانون اساسی موضوع تفکیک قوا مطرح شده است، اما در یک نگاه دقیق، حقوقی و عادلانه، سایه دستگاه قضائی بر دو قوه دیگر کاملا مشهود است و ماموریت دستگاه قضائی ویژه است زیرا می تواند دو قوه دیگر را تحت تاثیر خود قرار بدهد.
 
 
 
 
 
خدایی درادامه اضافه کرد: جایگاه دستگاه قضائی در جمهوری اسلامی ویژه است که خودش تضمین کننده سلامت سایر دستگاه هاست.
 
 
 
 
 
وی بیان کرد: امیدواریم اتفاقات خوبی در دستگاه قضائی کشور در مبارزه با مفسدان اقتصادی ، رقم بخورد و همکاران دستگاه قضائی در استان کردستان بویژه شهرستان بانه منشاء خیر و برکات باشند.
 
 
 
 
 
امام جمعه بانه در پایان ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و در رأس آن شهید مظلوم دکتر بهشتی(ره) وتبریک هفته قوه قضائیه از تلاش شبانه روزی دستگاه قضا تشکر و قدردانی نمود 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی