شنبه 14 تیر 1399 / 17:33|کد خبر : 3842|گروه : اجتماعي

سرپرست شهرداری بانه خبر داد؛

ساخت و سازهای غیرمجاز کنترل می شوند/ راه اندازی سامانه شهرسازی و پروژه های عمرانی و رفاهی

ساخت و سازهای غیرمجاز کنترل می شوند/ راه اندازی سامانه شهرسازی و پروژه های عمرانی و رفاهی

سرپرست شهرداری بانه گفت :بالغ بر ۳۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز توسط واحد پلیس ساختمانی شهرداری بانه شناسایی و تخریب شده است.

سروه قادرخانزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آربابا خبر ، با تشریح عملکرد و اقدامات پیش رو در سال عمرانی جاری، اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، از آغاز امسال تاکنون بالغ بر ۳۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز توسط واحد پلیس ساختمانی شهرداری بانه شناسایی و تخریب شده است.
 
 
وی افزود: عمده ترین تخلفات صورت گرفته شامل احداث بنا بدون اخذ پروانه ساختمانی، اضافه ساخت، احداث در خارج از محدوده شهری، ساخت و ساز در معابر، حریم رودخانه ها و فضاهای سبز بوده است که غالباً در مراحل ابتدایی از جمله در مراحل خاکبرداری، پی کنی، شفته ریزی، فونداسیون و ستون گذاری شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.
 
 
 
قادرخانزاده تصریح کرد: بر اساس ساز و کارهای جدید و لایحه‌ درآمدی سال ۹۹ (مصوب شورای اسلامی شهر بانه) جرایم تخلفات ساختمانی به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود و از این رو انجام فرآیندهای احداث بنا به صورت غیرقانونی کاملاً غیر اقتصادی و موجب زیان بیشتر مالکان متخلف می گردد، اما با مراجعه به شهرداری و انجام اقدامات و اخذ مجوزهای قانونی، شهروندان علاوه بر امکان ساخت و ساز به صورت اصولی و بر اساس ضوابط فنی، از مشوق های قانونی هم برخوردار خواهند شد.
 
 
 
احداث و تکمیل لاین دوم بلوار کردستان و خیابان بنی رزان، از پروژه های شاخص عمرانی شهرداری بانه است.
 
 
 
وی درادامه اضافه کرد: آماده سازی و تسطیح لاین دوم بلوار کردستان جهت پخش لایه‌های زیر اساس و اساس، پروژه جدولگذاری خیابان ۱۲ متری منتهی به بلوار کردستان و عملیات اجرایی زیرسازی خیابان بنی رزان جهت آماده‌سازی آسفالت آن از پروژه های مهم عمرانی شهرداری بانه است.
 
 
 
قادرخانزاده با تاکید بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمران شهری، هدف و دغدغه اصلی در مدیریت شهرداری را خدمت به شهروندان و رفع مشکلات آنها هم در محلات حاشیه ای و هم در مناطق مرکزی شهر ذکر کرد.
 
 
 
سرپرست شهرداری بانه در ادامه از آمادگی کامل اکیپ های عمرانی جهت آغاز گسترده فعالیت های اجرایی در محلات مختلف شهر به ویژه پروژه‌های احداث و تکمیل معابر اصلی و همچنین بهسازی و بتُن ریزی کوچه ها با مساعد شدن شرایط جوی خبر داد.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: روند نوسازی و نصب تابلوهای اسامی معابر فرعی در بانه که از سال گذشته و با صرف بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده بود، امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد و در مراحل جدید اجرای این طرح، معابر محله های انتهای صالح آباد، فاز سوم آزادگان و سایر کوچه های باقیمانده در محله‌های مرکزی و جدید حاشیه ای نصب خواهد شد.
 
 
 
سروه قادرخانزاده تصریح کرد: ساخت تابلوهای اسامی معابر فرعی به طور کامل به اتمام رسیده و همزمان با اصلاح و مرتب سازی نام و پلاک اسامی کوچه های محله صالح آباد، نامگذاری و نصب پلاک اسامی معابر فاز ۳ آزادگان هم که در مجاورت آن قرار دارد، در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
 
 
 
سرپرست شهرداری بانه همچنین از نامگذاری و نصب تابلوی اسامی معابر درون محله ای با عرض بیش از ۱۲ متر از جمله در جاده سلیمانیه و پشت مسجد حاج نصرالله نویدی خبر داد و افزود: مجوز این کار در دوره قبلی شورای اسلامی شهر صادر شده بود و بە دلیل مجاورت این خیابان ها با معابر کم عرض (کوچه ها) و اینکه جزو خیابان های اصلی محسوب نمی شوند و صرفاً خیابان های درون محله ای می باشند، با همان ترتیب اسامی کوچه ها اما با عنوان "خیابان" پلاک های جدید نصب شده است.
 
 
 
قادرخانزاده در ادامه ساخت و آماده سازی ۷۷ تابلو مربوط به خیابان‌های اصلی شهر بانه بر اساس مصوبه شورای نامگذاری معابر شامل اسامی شهدای معظم شهرستان، نام مفاخر بانه و نامداران و نام آوران منطقه را از دیگر اقدامات واحد نوسازی شهرداری بانه ذکر کرد و گفت: نصب این تابلوها نیازمند تجهیزات جانبی دیگری از جمله فونداسیون، پایه فلزی ایستاده، زه تابلو و مصالح ساختمانی است که در مجموع بالغ بر یک میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرداری بانه برای ساخت و نصب آنها هزینه خواهد شد.
 
 
 
وی تاکید کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده به منظور تامین قیر و دیگر مواد و مصالح عمرانی مورد نیاز، تا ۱۵ روز آینده عملیات لکه گیری و بهسازی کوچه ها و معابر فرعی در بیشتر محله های شهر بانه از جمله محله‌های قدیمی به اتمام خواهد رسید.
 
 
 
قادرخانزاده افزود: شهرک لاله یکی از محله‌های هدف طرح‌های عمرانی شهرداری بانه در سال جاری است و با هدف خدمت رسانی به ساکنان و اهالی آن، عملیات زیرسازی، شن ریزی، جدول گذاری، بهسازی و آسفالت، در سطح ۳۰ هزار مترمربع از معابر این محله اجرا خواهد شد.
 
 
 
وی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات همزمان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسانی به ویژه آب و فاضلاب این شهرستان، تسریع در تکمیل زیرساخت‌های خدمات‌رسانی را موجب تسهیل و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی معابر این محله توسط واحدهای فنی و عمرانی شهرداری بانه عنوان کرد.
 
 
 
سرپریت شهرداری بانه در ادامه گفتگوی اختصاصی خود با کرد تودی، از راه اندازی سامانه جامع خدمات الکترونیکی شهرداری در راستای شفاف سازی بیشتر و الکترونیکی کردن سرویس ها تا یک ماه آینده خبر داد.
 
 
 
سروه قادرخانزاده گفت: با بهره گیری از این سیستم یکپارچه، عملکرد و اقدامات واحدهای شهرسازی، نوسازی، درآمد و کمیسیون ماده صد شهرداری بانه شامل آرشیو پرونده‌ها، ثبت درخواست ها، بازبینی و پیگیری پرونده ها، بررسی و تایید پرونده‌ها، محاسبه عوارض و اطلاع رسانی مرحله‌ای به شهروندان و مراجعه کنندگان به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام خواهد شد.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه، همچنین امکان ارسال پیامک به مراجعه‌کنندگان، استعلام بدهی های نوسازی و پرداخت آنلاین هم فراهم خواهد شد.
 
 
 
سرپرست شهرداری بانه در پایان با اعلام اینکه کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری، صرفه جویی در زمان، دقت بیشتر، اطلاع‌رسانی مرحله‌ای، افزایش امنیت پرونده‌ها و شفاف‌سازی محاسبات و مراحل اقدامات اداری از جمله دستاوردها و مزایای اجرای این طرح می‌باشد، گفت: مطالعات مقدمات این طرح شامل انتخاب شرکت مجری، عقد قرارداد و آموزش مسئولان و کارشناسان واحدها از بهمن ماه ۹۸ آغاز شده و با انجام و تکمیل مراحل لازم، این سیستم تا یک ماه آینده با همکاری واحد فناوری اطلاعات شهرداری بانه راه اندازی خواهد شد.
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی