دوشنبه 16 تیر 1399 / 08:07|کد خبر : 3844|گروه : سياسي

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:

مردم کردستان اگر شغل و درآمد ثابتی داشته باشند سراغ کولبری نمی‌روند

مردم کردستان اگر شغل و درآمد ثابتی داشته باشند سراغ کولبری نمی‌روند

نماینده مجلس سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر مرزی بانه عدم سرمایه گذاری در صنعت باعث رشد بیکاری شده است، گفت: مردم چاره‌ای جز کولبری ندارند، طبیعی است اگر شغل و درآمد ثابتی داشته باشند، سراغ کولبری نمی‌روند.

هزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار آربابا خبر، با اشاره به اینکه اگر در شهر مرزی بانه با ایجاد کارخانه یا صنایع کوچک‌ وتقویت صنعت گردشگری و‌رونق کشاورزی و‌... اشتغال ایجاد کنیم، مسلما معضل قاچاق کمتر می‌شود، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بیکاری که در کشور وجود دارد ناشی از قاچاق کالا است و تضعیف تولیدات داخلی، با از حمایت تولید با کیفیت و با قابلیت صادرات و رواج فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین مردم می توان با بیکاری مبارزه و اشتغال زایی صورت خواهد پذیرفت.
 
 
وی درباره اینکه کولبران را قاچاقچی می دانند اینگونه تشریح کرد: این نگران کننده ‌است که به کسی که  برای گذراندن زندگی‌اش مجبور است که کولبری کند، قاچاقچی بگویند، به نظر من کولبری قاچاق نیست چون باری که کولبران حمل می‌کنند آن‌قدر با اهمیت نیست که در مقابل مافیای قاچاق به چشم بیاد.
 
 
رحیمی  تاکید کرد: تمام تلاش خود را دراین دوره برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان و رفع بیکاری شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود به کار می گیرم.
 
 
وی با بیان اهم مسئله  اشتغال که نیازمند وحدت نمایندگان مجلس در زمینه اشتغالزایی است افزود: باید این وحدت را تا پایان دوران نمایندگی با نگاه استانی حفظ کرده و تنها به فکر حوزه خود نباشیم، باید این تفکر را ایجاد کنیم که دیدگاه شهرستانی، استانی و ملی داشته باشیم.
 
 
رحیمی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: شعار سال باید سرلوحه همه اقدامات قرار گیرد و باید به دنبال جهش در تولید باشیم و گره های اجرایی را باز کرده و آسیب‌های موجود در قوانین را پیدا کرده و آن را رفع کنیم.
 
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اصلی در زمینه تولید و اشتغال مناطق مرزی، نبود زیرساختارهای مناسب، جاده ها و امکانات رفاهی مطلوب در شهرهای مرزی است، گفت: این عوامل مشکلات و مسائل فراوانی را برای مردم بوجود آورده و آنها را با گرفتاری های اقتصادی، معیشتی و بیکاری مواجه ساخته است.
 
 
رحیمی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی سال‌های اخیر کشور معیشت و اقتصاد بوده است، بنابراین نخستین کاری که مجلس باید در نظر داشته باشد، رفع مشکلات اقتصادی مردم و رفع موانع اشتغال است که باجدیت این مهم رادنبال خواهیم کرد .
 
 
وی کمبود امکانات،ضعف در زیرساخت های رفاهی،توسعه نیافتگی و محدودیتِ فرصت های شغلی در استان های مرزی، را عامل دیگر عدم اشتغال میداند وبیان کرد: موید توزیع نامتوازن و نامتعادل امکانات در این مناطق باعث شده که اهالی مرز از بیکاری رنج برده و شغل پایدار را فقط در کلام برخی مسئولان بشنوند.
 
 
نماینده مردم سقز وبانه در مجلس درپایان  با تاکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغالزایی مردم تلاش شود تا ضمن جلوگیری از مهاجرت مردم به دیگر شهرها ، امنیت پایدار را نیز ایجاد گردد، گفت: مطمئنا با وجود شغل و تولید ما می توانیم شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها و نقاط مرزی باشیم که این مسئله نیازمند مدیریت است.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی