یکشنبه 22 تیر 1399 / 20:48|کد خبر : 3848|گروه : فرهنگي

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بانه؛

حجاب محدودیت نیست بلکه ابزاری برای تعالی جایگاه زن در جامعه است

حجاب محدودیت نیست بلکه ابزاری برای تعالی جایگاه زن در جامعه است

اقبال صالحی سرپرست آموزش و پرورش بانه با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: در این زمینه تنها خودمراقبتی کافی نیست بلکه باید عفاف و حجاب را در جامعه گسترش داد، برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه باید از کارشناسان، فرهیختگان ، متخصصان استفاده کرد و این امر مختص یک روز نیست، بلکه در طول سال باید به آن پرداخته شود.

اقبال صالحی در گفتگو با خبرنگار  آربابا خبر، با بیان اینکه حجاب و عفاف نماد اسلامیت در جامعه  و تکریم زن، نشانه حرمت و ارزش و انسانیت است اظهار کرد: یادگیری فضایل اخلاقی و اجتماعی از بنیادی ترین اهداف تعلیم و تربیت است که باید به صورت بخش اساسی در زندگی فرد درآید.
 
 
وی مواردی که در رابطه با آثار و اهمیت حجاب مهم است را اینگونه تشریح کرد وگفت: حجاب همواره باعث حفظ بنیان خانواده بوده و زنان با حجاب هم در تحکیم خانواده خود و هم در تحکیم خانواده دیگران نقش بسزایی دارند و حجاب یکی از مولفه های روابط سالم زن و مرد در اجتماع است و ضامن استقرار و استمرار و پویایی خانواده است.
 
 
صالحی با اشاره به این که حجاب یک مسئله اجتماعی است و نه یک مسئله شخصی و خانوادگی، که اگر رعایت نشود به جامعه آسیب می زند تصریح کرد :در مسئله عفاف و حجاب بصیرت و معرفت نیاز است و خانواده‌ها باید معرفت داشته باشند تا بتوانند جوانان را اقناع کرده و به شبهات پاسخ دهند.
 
 
وی با بیان اینکه باید نگاه و نگرش جوانان را به سمت درست هدایت کرد افزود: دختران ما باید به جایگاه و قداست وجودی خود پی ببرند تا بتوانند در آینده به رسالت اصلی خود که مادری است درست عمل کند.
 
 
 
صالحی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای دژ مستحکم حجاب و عفاف را مورد حمله قرار داده اند بیان کرد: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید فرهنگ سازی کرد و این امر نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در این بخش است.
 
 
 وی با اشاره به اينكه حجاب محدويت نبوده بلكه مصونيت است، حجاب و عفاف را از اصيل‌ترين باورهای دينی و ارزش‌های اسلام عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش در راستای تعمیق و توسعه  عفاف و حجاب تکالیفی  دارد و جهت گسترش اين فرهنگ ناب اسلامی در مدارس و از همه ظرفیت های باید استفاده کند.
 
 
 
سرپرست آموزش و پرورش بانه در پایان خاطرنشان کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید، اگرچه زخم عمیقی بر پیکر اهالی این سزمین بوده ،اما جلوه ای از پایداری مردم دربرابر ایمان و اعتقاداتشان بود.
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی