شنبه 4 مرداد 1399 / 18:58|کد خبر : 3869|گروه : سياسي

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه ؛

شهرداری بانه حریم و بستر رودخانه را باور ندارد

شهرداری بانه حریم و بستر رودخانه را باور ندارد

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه گفت: به استناد قانون توزیع عادلانه آب مدیریت کلیه آب های سطحی و زیرزمینی و تخصیص آب شرب ،صنعت و کشاورزی و حریم و بستر رودخانه در حوزه کاری این اداره می باشد.  

انور کریمی کانی رئیس اداره منابع آب  شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار  آربابا خبر ، با اشاره به وضعیت حریم و بستر رودخانه بانه اظهار کرد: بنا بر وظیفه قانونی سال ۸۵ حریم و بستر سراسر رودخانه شهر بانه بطول ۵ کیلومتر تعیین و نقشه های آن به شهرداری و اداره ثبت اسناد ارسال گردیده است . 
 
 
 
 
 
وی افزود : در راستای حفاظت و صیانت از رودخانه طرح ساماندهی رودخانه بانه در دو مرحله اجرایی گردیده که جمعاً 3 کیلیومتر آن لایروبی و ساماندهی و دیوار کشی گردیده است  و 2 کیلومتر باقیمانده بدلیل مشکلات اعتباری تاکنون اجرایی نگردیده و در صورت تامین اعتبار با بکارگیری پیمکانکار بصورت کامل اجرا خواهد گردید.
 
 
 
 
 
کریمی کانی عنوان کرد:  تابلوهای هشدار و نشانه گذاری حریم و بستر نیز انجام شده ولی متاسفانه توسط اشخاص سودجو بصورت شبانه سرقت گردیده است .
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز بدون مجوز در حوزه شهری برابر قانون شهرداریها برعهده شهرداری بوده خاطر نشان کرد: حریم و بستر رودخانه بانه نیز بخشی از حوزه شهری میباشد و شهرداری با در اختیار داشتن نیروی کافی در پلیس ساختمان و ماشین آلات کافی و حوزه کاری محدود شهر میتواند از هر گونه ساخت و ساز چه در داخل شهر و چه در حریم و بستر جلوگیری و در ابتدای شروع به ساخت تخریب نماید. 
 
 
 
 
 
کریمی کانی با اشاره به اینکه اداره امور آب در کل شهرستان بانه فقط یک اکیب گشت بازرسی آب سطحی در اختیار داشته تشریح کرد : با توجه به وسعت حوزه کاری بصورت موردی امکان بازدید برای آنها وجود دارد که تعدادی نیز تاکنون شناسایی و پرونده آنها در مراجع قضایی در جریان است . 
 
 
 
 
 
وی در ادامه اضافه کرد: این اداره به کلیه استعلامات بعمل آمده از شهرداری در خصوص حریم و بستر جواب داده و وضعیت ملک را با حریم و بستر برای کلیه مالکین معرفی شده مشخص نموده است. 
 
 
 
 
 
کریمی کانی عنوان کرد: یک از مشکلات شهر عدم تعیین محل تخلیه نخاله های ساختمانی بوده و ماشین آلات نخاله های ساختمانی را در بستر و حریم رودخانه و یا حریم جاده تخلیه می نمایند و این بدلیل عدم اقدام شهرداری در این زمینه بوده و این اقدامات زمینه ساز پر کردن بستر و تسطیح و نهایتاً ساخت و ساز در آن میباشد .
 
 
 
 
 
 وی دراین باره اعلام کرد: حتی در چند مورد برخورد با ماشین آلات متخلف عنوان نموده اند که جایی برای تخلیه این خاکها ندارند . 
 
 
 
 
 
کریمی کانی با بیان اینکه شهرداری خود حریم بستر را باور ندارد افزود: وجود ساخت و سازهای متعدد در بستر و اجاره  آن به بانک شهر و ایرانسل و دکه مطبوعاتی خود تخلفات آشکار در حریم و بستر بوده  و شهرداری نیز خود این موضوع را پذیرفته است.
 
 
 
 
 
کریمی کانی اظهار کرد: اداره منابع آب بانه برای  متجاوزین حریم و بستر رودخانه تاکنون حدود  ۱۴۰ پرونده در مراجع قضایی تشکیل داده و این پرونده ها تحت پیگیری میباشد و قطعاً بعد از صدور حکم با آنها برخورد خواهد شد.
 
 
 
 
 
رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه در پایان با اشاره به وضعیت حصار کشی سدها خاطرنشان کرد: هیچ طرح و برنامه ای برای حصار کشی سد عباس آباد نبوده  و سد بانه تنها سدی که در کشور بدلیل خاص از جمله حجم و محدوده حداقل آن فنس کشی گردیده است  و در کلیه سدها جهت جلوگیری از ورود تابلوی هشدار نصب گردیده است و چون حریم مخزن سد توسط دولت تملک گردیده لذا ورود به آن ممنوع و جرم محسوب میشود ، ولی متاسفانه عده ای بدون توجه به این تابلوها و هشدارها در مخازن سد ها شنا کرده و موجب حوادث ناگواری همچون غرق شدن می شود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/


برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی